ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Υπάρχει αποτελεσματική εταιρική επικοινωνία στη χώρα του Covid19;

Η χρήση της μάσκας περιόρισε αισθητά την ικανότητά μας να «διαβάζουμε» το συνομιλητή μας.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Τι να κάνεις ώστε να αποφύγεις αμφίσημα μηνύματα;
-Γιατί πρέπει να χρησιμοποιείς ισχυρότερες λέξεις και μηνύματα.


Στη νέα χώρα του covid19 δεν μας επιτρέπεται να κυλιόμαστε στα λιβάδια, να προγραμματίζουμε συναντήσεις, να ξεκουραζόμαστε στην εξοχή ή να δουλεύουμε σε cafe απολαμβάνοντας τον καφέ μας τα πρωινά του Σαββάτου. Η επαγγελματική μας ζωή, με παρθενικό ντόμινο αλλαγών, σε τίποτα δε θυμίζει πια τους παλιούς καιρούς. 

Η πλειοψηφία των εργαζομένων εργάζονται εξ’ αποστάσεως, οι επικοινωνίες εξαντλούνται στο online και μονάχα οι συναντήσεις των στελεχών εξακολουθούν να γίνονται δια ζώσης, δίνοντας ελπίδα σωτηρίας ότι οι συνεργασίες θα συνεχιστούν, η βιωσιμότητα θα ενισχυθεί και η αγορά δεν θα βγει ηττημένη.

Τι ακριβώς γίνεται όμως στις δια ζώσης συναντήσεις και πως επικοινωνούμε πλέον με τον συνομιλητή μας;

Από τη μια πλευρά, υπάρχουν εκείνοι που ως ανέμελοι ονειροπόλοι αισιόδοξοι βγάζουν τη μάσκα τους και κάθονται με περισσή οικειότητα, μπαίνοντας σε ένα γνώριμο περιβάλλον για να συζητήσουν για δουλειά με έναν συνεργάτη.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν εκείνοι που ίσως από φόβο, ίσως από ευθύνη, ίσως ακόμα και από συνήθεια πια, φοράνε τη μάσκα τους και όχι απλά τηρούν τα προβλεπόμενα μέτρα, αλλά παρατηρούν πόσο τηρούνται και από την ομήγυρη. 

Πόσο αποτελεσματική είναι μια επικοινωνία με μάσκα; Πόσο εφικτό να είναι στα δύο μέτρα να κάνεις διάλογο ή ακόμα να προσπαθείς να εξηγήσεις πράγματα ή να κλείσεις μια συμφωνία;

Στα τρία βασικά κανάλια επικοινωνίας (λεκτική, μη λεκτική, παραλεκτική/παραγλωσσική), το σημαντικότερο κανάλι αξιοποίησης των μηνυμάτων στις δια ζώσης συναντήσεις, είναι η μη λεκτική επικοινωνία

Το δίπλωμα των χεριών, η κίνηση του σώματος, η στάση και φυσικά η έκφραση στο πρόσωπο (κινήσεις ματιών, φρυδιών, χαμόγελο, eye contact κ.α.) είναι καθοριστικής σημασίας, τόσο για τον πομπό όσο και για το δέκτη, σε κάθε επικοινωνιακό ταξίδι.

Η χρήση της μάσκας περιόρισε αισθητά την ικανότητά μας να «διαβάζουμε» το συνομιλητή μας, να βλέπουμε το πρόσωπό του, και φυσικά επηρέασε και την αποτελεσματική επικοινωνία που κάθε άλλο παρά αποτελεσματική είναι πλέον.

Η εμπειρία μου μέχρι σήμερα δικαιώνει την πεποίθησή πως όλη την απάντηση για μια επαγγελματική συνάντηση τη λαμβάνεις μέσα από τη παραγλωσσική επικοινωνία. Η ερμηνεία της γλώσσας του σώματος, του τόνου της φωνής, του ύφους και της έντασης, με μάσκα ή χωρίς, εξακολουθεί να υπάρχει και να δίνει τα πιο ηχηρά μηνύματα. Σημασία δεν έχει τι λες, αλλά ο τρόπος που το λες. Πόσο cliché, αλλά πόσο σοφό.

Στη χώρα του covid19 πρέπει να μάθουμε να διαβάζουμε καλύτερα τα μάτια ή καλύτερα το βλέμμα. Ακόμα και με μάσκα, τα μάτια θα δείχνουν πάντα σε έναν άνθρωπο το κύριο συναίσθημα που βιώνει: ευτυχία, φόβο, απογοήτευση, αμφιβολία, θυμό… και τόσα άλλα, που σε συνδυασμό με τα φρύδια (σημείο από το μέτωπο μέχρι την αρχή της μύτης), αν είμαστε προσεκτικοί μας δίνουν σημαντικά μηνύματα.

Πόσο έχεις εξασκηθεί στο eye contact; Ή πόσο εύκολα μπορείς να δείχνεις ενδιαφέρον με τις κινήσεις των φρυδιών σου; Τέλος, μπορείς να χαμογελάσεις με τα μάτια και να δείξεις συμφωνία, δίνοντας το πράσινο φως στο συνεργάτη σου να συνεχίσει;

Τι να κάνεις ώστε να αποφύγεις αμφίσημα μηνύματα;

  1. ΜΗ βγάλεις τη μάσκα. 
  2. ΜΗΝ κάθεσαι πιο κοντά στο γραφείο, στο συνεργάτη, στη συνάντηση, από φόβο ότι δεν θα σε ακούν.
  3. Χρησιμοποίησε τη γλώσσα του σώματος για να πετύχεις μια πιο οικεία ατμόσφαιρα.
  4. Ρώτα τους συνομιλητές σου αν σε ακούν καθαρά.
  5. Μάθε να μιλάς πιο αργά και λίγο πιο δυνατά, με παύσεις. Δώσε χρόνο στο συνομιλητή σου και μάθε να είσαι ενεργητικός ακροατής.
  6. Μάθε να φτιάχνεις μικρότερες προτάσεις, με ισχυρότερες λέξεις και μηνύματα, to the point και πολύ σαφείς.

Μπορούμε να εξακολουθήσουμε να έχουμε ενεργή την επαγγελματική μας υπόσταση, αλλάζοντας μικρά πράγματα, βάζοντας λίγες ξεχωριστές πινελιές και κρατώντας τους εαυτούς μας ασφαλείς. Ξεκίνα από σήμερα.

Αρχική δημοσίευση από την Αφροδίτη Κράβαρη στο epixeiro.gr.

Διάβασε ακόμα:

«Τρέφουμε» την επικοινωνία, παίρνουμε «πίσω» το επιθυμητό αποτέλεσμα

«Ξέρεις ποιος είμαι εγώ;» – Tips και αναγκαιότητα επαγγελματικής δικτύωσης

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Το καλοκαίρι μας φέρνει πιο κοντά σε μία eco-friendly επιχείρηση

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Ο Thrive Οδηγός για να βάλεις προτεραιότητες

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Στο προσκήνιο η ανάγκη για ψηφιακές δεξιότητες

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης