ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Το στρατηγικό πλάνο και γιατί (δεν) το χρειάζεσαι

Πολλοί μιλούν για αυτό, λίγοι το καταστρώνουν «με ψυχή» κι ακόμα λιγότεροι το υλοποιούν.

​Στρατηγικό Πλάνο: Πολλοί μιλούν για αυτό και την χρησιμότητά του, άλλοι το παραλαμβάνουν έτοιμο από την μαμά εταιρία και καλούνται να το εφαρμόσουν, λίγοι το καταστρώνουν «με ψυχή» κι ακόμα λιγότεροι το υλοποιούν. Τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο.

Ας πάρουμε για παράδειγμα τους επιχειρηματίες. Χρειάζονται πραγματικά στρατηγικό πλάνο; Μήπως το επιχειρηματικό τους ένστικτο είναι αρκετό στο να τους δώσει τις απαραίτητες κατευθύνσεις; Μήπως χάνουν χρήματα σε συμβούλους και coaches όταν ζητούν τη βοήθειά τους; 

Μπορεί. Αλλά ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Πες ότι μπαίνεις στο αμάξι σου και θες να πας κάπου που θα περάσεις ωραία και θα κάνεις και δουλειές. Ένας τρόπος είναι να βάλεις μπρος κι όπου σε βγάλει. Σωστά; Ναι αν είσαι περιηγητής, όχι αν είσαι επιχειρηματίας. Αν είσαι επιχειρηματίας δεν οδηγείς απλώς αμάξι, οδηγείς λεωφορείο που σημαίνει ότι παίρνεις κι άλλους στο «λαιμό σου» εργαζόμενους, πελάτες, μετόχους. Οπότε πρέπει πριν ακόμα ξεκινήσεις, να έχεις καταλήξει που θες να πας.

Ας υποθέσουμε τώρα ότι έκανες την έρευνα σου κι αποφάσισες να πας π.χ. Θεσσαλονίκη. Εκεί θες να ανοίξεις υποκαταστήματα για να επεκταθείς εκτός Αττικής. Επίσης, εκεί μπορείς να γευτείς τα πεντανόστιμα φαγητά, να πας σε καφωδεία να ακούσεις νέα συγκροτήματα και να συναντήσεις κάποιους σημαντικούς επιχειρηματίες της πόλης για να δικτυωθείς και να τους αναθέσεις τα νέα υποκαταστήματα. Καθώς τα σκέφτεσαι, τα σχεδιάζεις και τα προετοιμάζεις, ένα χαμόγελο σχηματίζεται στο πρόσωπό σου, νιώθεις τις αισθήσεις σου να ευφραίνονται και σε κατακλύζει υπερηφάνεια που είσαι σε θέση να επεκτείνεις πια το δίκτυο σου. Δηλαδή, έχεις συναισθήματα. Συνδέεσαι με όλο αυτό το πλάνο.

Η Θεσσαλονίκη με το δίκτυο καταστημάτων σου είναι το Όραμά σου. Το να συνδυάζεις επιχειρηματικότητα, αποτελεσματικότητα, απόλαυση και προσφορά η αποστολή σου.

Ας πούμε τώρα ότι έχεις, επίσης, αποφασίσει ότι θα καταναλώνεις μόνο αμόλυβδη, ότι δεν θα ξεπερνάς το απαιτούμενο όριο ταχύτητας, ότι δεν θα μιλάς στο κινητό και θα είσαι πλήρως αφοσιωμένος στην οδήγηση μέχρι να φτάσεις. Αυτές είναι οι Αξίες σου.

Κι επειδή αυτό το ταξίδι έχει μεγάλο Νόημα για σένα, κατανοείς ότι ένα εξαιρετικής ποιότητας GPS που θα τεστάρει τα ενδιάμεσα σημεία και θα σε συγχρονίζει με τη διαδρομή, είναι επένδυση κι όχι σπατάλη. Αυτοί είναι οι σύμβουλοι και οι coaches σου.

Υπάρχει άλλος τρόπος; Φυσικά… Να πας «ρωτώντας». Κι ίσως να βρεθείς στην Πελοπόννησο αντί για τη Θεσσαλονίκη.

Το παράδειγμα δεν είναι τόσο μακριά από την πραγματικότητα. Κάποιοι όντως κινούν για την Θεσσαλονίκη και βρίσκονται στην Πελοπόννησο. Και ίσως λένε «φταίει ο καιρός, τα μπλόκα, το «γραφτό»». Αμ δεν είναι «γραφτό», δικαιολογία είναι. Και οι περισσότεροι μπορεί να μην έχουν καλό στρατηγικό πλάνο, αλλά έχουν πολύ καλές δικαιολογίες. Άλλοι έχουν και Όραμα και ίσως και GPS αλλά δεν «ταξιδεύουν» ποτέ προς τα κεί…

Έτσι, πανάκριβα πλάνα μένουν κρεμασμένα σε τοίχους και κλειδωμένα σε συρτάρια. Αξίες όμορφα διατυπωμένες αλλά ανενεργές υποτιμώνται μέρα με τη μέρα. Από τα ανώτερα ως τα κατώτερα στελέχη, άνθρωποι είναι χωμένοι στη μάχη της επιβίωσης και επιχειρηματίες αναρωτιούνται που πήγε κείνη η δύναμη με την οποία ρίχτηκαν σε μάχες που έμοιαζαν χαμένες και βγήκαν νικητές.

Εδώ είναι η δύναμη τους, παρούσα και διεκδικεί την προσοχή τους. Έτσι, αν καταλάβουν ότι «πάνε προς Πελοπόννησο» το πρώτο βήμα είναι ένα ΣΤΟΠ και ανακατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη. Και θα τα καταφέρουν. Ιδιαίτερα τώρα την εποχή «του κλεισίματος» εξωτερικά είναι η χρυσή ευκαιρία να ανοίξουν εσωτερικά, να σκεφτούν, να νοιώσουν, να σχεδιάσουν, να δοκιμάσουν, να εκπαιδευτούν.

Εκτός

Εκτός κι ανήκουν σ αυτούς για τους οποίους το στρατηγικό δεν έχει αξία. Δηλαδή;

  • Σε όσους προτιμούν τις δικαιολογίες από την Δράση, την Ανακατεύθυνση και την Προετοιμασία.
  • Σε όσους δεν είναι πρόθυμοι να δεσμευτούν στο να δημιουργήσουν την μακροπρόθεσμη προοπτική γιατί αρκούνται στη βραχυπρόθεσμη επιβίωση.
  • Σε όσους προσπάθησαν να πάνε Θεσσαλονίκη, βρέθηκαν αλλού, είπαν «που να τρέχεις τώρα», απογοητεύτηκαν και εγκατέλειψαν το Όραμά τους.
  • Σε όσους εμπιστεύονται το επιχειρηματικό τους δαιμόνιο αλόγιστα και δεν το «γειώνουν» με ένα γερό επιχειρηματικό σχέδιο.
  • Σε όσους θεωρούν την αναζήτηση συνεργασίας με έναν καλό σύμβουλο ως αδυναμία αντί να εντρυφήσουν στο πως θα τον διαλέξουν.
  • Σε όσους από την άλλη αγόρασαν από αυτό το σύμβουλο ένα GPS για να πάνε στη Ρώμη «γιατί ο σύμβουλος ήταν καλός» αλλά δεν ρώτησε ποτέ τις ανάγκες τους.

Γι αυτό ίσως λιγότερες επιχειρήσεις από 30% έχουν στρατηγικό πλάνο και λιγότερες από 10% λειτουργικό στρατηγικό πλάνο. Αλλά πάνω από 90% από αυτές ονειρεύονται «τη Θεσσαλονίκη». Ποιοι έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να φτάσουν; Μάντεψε.

Αρχική δημοσίευση από την Αγγελική Πλουμά στο epixeiro.gr.

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Το στρατηγικό πλάνο και γιατί (δεν) το χρειάζεσαι

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Πόσο έτοιμος είσαι για Αλλαγή Καριέρας;

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Παραμένουν τα εμπόδια για το γυναικείο επιχειρείν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης