ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Τι είναι πιθανό να βιώσεις όταν είσαι σε ύπνωση;

Τι νιώθουν οι περισσότεροι κατά τη διάρκειά της.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Ποια συναισθήματα μπορεί να σου προκαλέσει η ύπνωση.
-Με τι μοιάζει η ύπνωση.


Αυτή είναι μια ερώτηση που ως υπνοθεραπευτής, δέχομαι συχνά.  Και η αλήθεια είναι ότι δεν μπορεί να δοθεί μια απολύτως σαφής απάντηση για τους εξής λόγους:

  1. Η εμπειρία της ύπνωσης είναι διαφορετική για τον καθένα. 
  2. Κάποιοι άνθρωποι νιώθουν την ύπνωση διαφορετικά κάθε φορά. 
  3. Η ύπνωση δεν είναι μια εμπειρία καθολική για όλους. 

Ωστόσο, αν πρόκειται για μια διαφορετική για τον καθένα εμπειρία, πώς μπορούμε να την περιγράψουμε σε κάποιον που θέλει να μάθει σχετικά με αυτή; 

Αυτό που μπορούμε να κάνουμε, είναι να περιγράψουμε πώς κάποιος αναμένεται να νιώσει. Τι αναμένεται να βιώσει καθώς και αυτό που συμβαίνει στους περισσότερους ανθρώπους. 

Τι να περιμένεις ότι θα νιώσεις κατά τη διάρκεια της ύπνωσης 

Γενικά, η εμπειρία της ύπνωσης είναι διαφορετική για τον καθένα. Κάποιοι άνθρωποι βιώνουν μια αίσθηση βαρύτητας ή μουδιάσματος, σχεδόν σαν να μη μπορούν να κουνηθούν. Άλλοι νιώθουν μια ελαφριά αίσθηση, σαν να είναι τόσο ελαφρείς όσο ένα μπαλόνι, σχεδόν σαν να αιωρούνται. Αν κάποιος δεν έχει βιώσει ξανά την εμπειρία της ύπνωσης, το σώμα του ίσως να μη γνωρίζει ακριβώς πώς να αντιδράσει. Ίσως να συμβεί κάτι που δεν μπορείς να εξηγήσεις ή να καταλάβεις. Δεν χρειάζεται να ανησυχείς όμως γιατί αυτό συμβαίνει επειδή δεν έχεις βρεθεί ποτέ σε αυτή την κατάσταση, ηθελημένα. Υπάρχει, πάντως, ένα γενικό πλαίσιο για τα συναισθήματα που μπορεί κάποιος να περιμένει ότι θα βιώσει κατά τη διάρκεια της ύπνωσης. 

Μερικά από αυτά είναι:

  • Να είσαι χαμένος στις σκέψεις σου.
  • Να έχεις υπερ-εστιάσει σε μία σκέψη ή ιδέα.
  • Να νιώθεις χαλάρωση και ηρεμία. 

Η ύπνωση μοιάζει με την ονειροπόληση

Πρέπει να θυμόμαστε πάντως ότι η ύπνωση δεν είναι κάτι καινούργιο. Είναι πιθανό μάλιστα ότι βιώνουμε καθημερινά παρόμοια συναισθήματα με αυτά που βιώνουμε κατά τη διάρκεια της ύπνωσης. Η κατάσταση της ύπνωσης μοιάζει με αυτήν όταν ονειροπολούμε. Δε θα κοιμηθείς, δε θα χάσεις τον έλεγχο και δε θα κάνεις κάτι που δε θέλεις να κάνεις. 

Η όλη διαδικασία της ύπνωσης είναι απλά ένας υπέροχος τρόπος να απολαύσεις την μέγιστη σωματική και νοητική χαλάρωση. Είναι απλά μια διαφορετική κατάσταση συνείδησης και το βασικό της σημείο είναι ότι θα έχεις επίγνωση όσο είσαι σε αυτή την κατάσταση. Πιο αναλυτικά:

  • Θα αντιλαμβάνεσαι οτιδήποτε συμβαίνει – δεν πρόκειται για ύπνο. Είναι μια κατάσταση μεταξύ ύπνου και ξύπνιου.
  • Θα έχεις τα μάτια σου κλειστά αλλά θα μπορείς να ακούς και να αισθάνεσαι τι συμβαίνει γύρω σου. 
  • Οι αισθήσεις σου όσο είσαι σε κατάσταση ύπνωσης υπέρ-οξύνονται. 
  • Θα κάθεσαι αναπαυτικά σε μια άνετη στάση.
  • Η αναπνοή σου μπορεί να επιβραδυνθεί και οι μυς σου να χαλαρώσουν πολύ βαθιά. 
  • Η αίσθηση του χρόνου μπορεί να διαφοροποιηθεί για κάθε άνθρωπο, μπορεί να νιώθεις ότι η συνεδρία κράτησε πολύ λίγο ή πολύ περισσότερο από την κανονική της διάρκεια.

Σε αυτό το σημείο, είναι σημαντικό να αναφέρω το εξής:

Κατά την διάρκεια μιας συνεδρίας υπνοθεραπείας σε κατάσταση ύπνωσης μπορεί να βιώσεις τραυματικά ή καταπιεσμένα συναισθήματα που υποβόσκουν σε υποσυνείδητο επίπεδο. Ένας έμπειρος υπνοθεραπευτής γνωρίζει πώς να σε καθοδηγήσει κατάλληλα κατά τη διάρκεια της συνεδρίας ώστε να τα απελευθερώσεις με ασφάλεια και να ξεπεράσεις το τραύμα που συνδέεται με αυτά. Καλύτερα να τα βιώσεις για μικρό χρονικό διάστημα, ελεγχόμενα, παρά να υποβόσκουν με απρόβλεπτες συνέπειες αφού τις περισσότερες φορές αρνητικά συναισθήματα που δεν εκφράζονται ή εσωτερικές συγκρούσεις σωματοποιούνται ως νευρικότητα, ένταση, πόνοι κ.α. 

Η όλη διαδικασία της ύπνωσης είναι απλά ένας υπέροχος τρόπος να απολαύσεις την μέγιστη σωματική και νοητική χαλάρωση.

Αυτό που χρειάζεται να θυμάσαι είναι ότι η  ύπνωση είναι ένα διάλειμμα βαθιάς χαλάρωσης. Μια ευχάριστη διακοπή από το στρες και την ένταση της καθημερινής ζωής. Μια ευκαιρία να έρθεις σε επαφή με την αναπνοή σου και να βάλεις προσωρινά στην άκρη τις ανησυχίες σου.

Διάβασε ακόμα:

«Grounding»: υιοθέτησε την τεχνική που διώχνει το στρες!

Βελτίωσε τη μνήμη σου με μια εναλλακτική μέθοδο

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

5 Πράγματα που αξίζει να μάθεις για τη θεραπευτική ύπνωση

ΕΥΕΞΙΑ//

Κόψε Το Κάπνισμα Κάνοντας Ύπνωση

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

7 Βήματα για να αυξήσεις την αυτοπεποίθησή σου με αυτο-ύπνωση

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης