ΕΥΕΞΙΑ//

Τα top 5 φρούτα και λαχανικά για καλύτερη ενυδάτωση

Η επιλογή των κατάλληλων φρούτων και λαχανικών μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη ενυδάτωση.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Ποια λαχανικά έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό.
-Τι προκαλεί η αφυδάτωση.


Η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας νερού μπορεί να αποτελεί πρόκληση για ορσιμένους. Πώς μπορεί, όμως, κάποιος να παραμείνει ενυδατωμένος ακόμα και αν δεν καταναλώνει την επαρκή ποσότητα νερού; Είναι απλό: “τρώγοντας” το νερό, σύμφωνα με επιστημονικό άρθρο της Mayo Clinic. Ακολουθούν τα top 5 λαχανικά και φρούτα με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε νερό. 

Λαχανικά 

Πέρα από τα κλασικά, το σέλερι και το μαρούλι, υπάρχουν και πιο ενδιαφέροντα λαχανικά με μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό που φτάνει το 95%. Ποια είναι αυτά; 

  • Κινέζικο λάχανο 
  • Ραπανάκι 
  • Αγγούρι 
  • Κολοκύθι 
  • Νεροκάρδαμο 

Φρούτα

  • Καρπούζι 92% 
  • Γκρέιπφρουτ 91%
  • Κανταλούπε (είδος πεπονιού) 90% 
  • Ροδάκινο 88% 

3 λόγοι που η ενυδάτωση είναι απαραίτητη 

Εγκέφαλος: Ο εγκέφαλός μας αποτελείται κατά 80% από νερό. Ένας ενυδατωμένος εγκέφαλος μπορεί να κάνει ό,τι χρειάζεται για να λειτουργούν σωστά η μνήμη, η γρήγορη σκέψη και η συγκέντρωση, υποστηρίζει έρευνα του R.J.Maughan. 

Σώμα: Ένα υγιές σώμα και συκώτι χρειάζονται επαρκή ενυδάτωση για να αποκαταστήσουν το εσωτερικό του στομάχου και να διατηρήσουν ομαλή την κυκλοφορία του φαγητού μέσω της πεπτικής οδού, σύμφωνα με μελέτη του 2010 των Barry M Popkin, Kristen E D’Anci, Irwin H Rosenberg . Οι ενυδατωμένοι μύες συστέλλονται κατάλληλα, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για πιο έντονες προπονήσεις και για γρηγορότερη αποκατάσταση. 

Διάθεση: Η ίδια ενυδάτωση που βοηθά τον εγκέφαλο να διατηρήσει τη μνήμη και τη σκέψη, σύμφωνα με επιστημονικό άρθρο του British Journal of Nutrition, ενώ βοηθά τα αμινοξέα να διαπεράσουν τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό, υποστηρίζει έρευνα των Ballabh P, Braun A και Nedergaard M. Ένα από αυτά τα αμινοξέα, η τρυπτοφάνη, μετατρέπεται σε σεροτονίνη εντός του εγκεφάλου. Η αφυδάτωση μπορεί να περιορίσει την ποσότητα τρυπτοφάνης που διαπερνά τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό, οδηγώντας σε λιγότερη σεροτονίνη. Με δεδομένο ότι η σεροτονίνη συνδέεται με τη θετική διάθεση, η ανεπαρκής ενυδάτωση μπορεί να οδηγήσει σε συναισθήματα που σχετίζονται με την κατάθλιψη

Διάβασε ακόμα:

Τα οφέλη της σωστής διατροφής στη σωματική, την πνευματική και την ψυχική μας υγεία

3 φράσεις που θα μεταμορφώσουν τον τρόπο που αντιλαμβάνεσαι την άσκηση

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Όλα τα μυστικά για τα λαχανικά

ΕΥΕΞΙΑ//

Παγκόσμια Ημέρα Νερού: 7 οφέλη του νερού στην υγεία μας σύμφωνα με την επιστήμη

ΕΥΕΞΙΑ//

Νερό: Οι διαφορετικοί τρόποι που ενισχύει την ευεξία σου

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης