ΕΥΕΞΙΑ//

Τα ευεργετικά μωβ τρόφιμα

Μάθε πόσο ωφέλιμα είναι αυτά τα "περίεργα" τρόφιμα.

Αναλόγως με το είδος των αντιοξειδωτικών τους τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν και συγκεκριμένες ιδιότητες και οφέλη για την καλή μας υγεία. Τα μωβ φρούτα και λαχανικά για παράδειγμα περιέχουν μια ειδική κατηγορία αντιοξειδωτικών συστατικών που ονομάζονται ανθοκυανίνες και φαίνεται ότι σχετίζονται με πολλά και σημαντικά οφέλη για την υγεία μας.

Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με μια νέα μελέτη ανασκόπησης, η οποία δημοσιεύτηκε στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό / επιθεώρηση Journal of Nutrition and Metabolism, τα μωβ τρόφιμα:

-Σχετίζονται με καλύτερες γνωστικές/ εγκεφαλικές λειτουργίες.
-Βελτιώνουν τη διάθεση.
-Συμβάλλουν στην αναστολή του πολλαπλασιασμού των καρκινικών κυττάρων.
-Μειώνουν τη συσσώρευση αιμοπεταλίων και μειώνουν τη χοληστερόλη.
-Συσχετίζονται με καλύτερη λειτουργία των πνευμόνων και διατήρηση της αναπνευστικής λειτουργίας σε καλά επίπεδα στην πορεία του χρόνου.

Το γεγονός αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ότι:

-Περιέχουν ανθοκυανίνες
-Περιέχουν προανθοκυανιδίνες
-Δεσμεύουν και εξουδετερώνουν τις «κακές» ελεύθερες ρίζες».
-Μειώνουν το οξειδωτικό στρες.
-Επιδιορθώνουν κυτταρικές βλάβες.

Τα τρόφιμα με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε ανθοκυανίνες είναι (ανά 100 γρ. τρόφιμου)

Μωβ καλαμπόκι 1642
Raspberry 682 mg
Kεράσια 450 mg
Mωβ λάχανο 322 mg
Μύρτιλλα 300 mg
Βατόμουρα 163 mg
Μωβ πατάτα 159 mg
Μελιτζάνα 85 mg.

Συμπερασματικά

Τα μωβ τρόφιμα, φρούτα και λαχανικά πρέπει να είναι καθημερινά στο τραπέζι μας για το καλό μας.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΑΠΟ:

Kent. K et al. Food-Based Anthocyanin Intake and Cognitive Outcomes in Human Intervention Trials: A Systematic Review, 2017
Khoo, H, E et al. Anthocyanidins and Anthocyanins: Colored Pigments as Food, Pharmaceutical Ingredients, and the Potential Health Benefits, 2017
Minich, D, M. A Review of the Science of Colourful, Plant-Based Food and Practical Strategies for “Eating the Rainbow”, 2019

Αρχική δημοσίευση από το Χάρη Γεωργακάκη στο fotinigeorgiou.gr.

Διάβασε ακόμα:

Συστατικά της διατροφής μας για γερά μάτια

Διατροφικές αλλαγές για μια πιο υγιεινή διατροφή

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Πόσες μερίδες από φρούτα και λαχανικά χρειαζόμαστε πραγματικά την ημέρα;

ΕΥΕΞΙΑ//

Όσπρια & Δίαιτα.. πάνε μαζί;

ΕΥΕΞΙΑ//

Τα οφέλη της σωστής διατροφής στη σωματική, την πνευματική και την ψυχική μας υγεία

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης