ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Συμβουλές για την καλύτερη ενεργητική πρωινή ρουτίνα παιδιών και γονιών!

Τι μπορείτε να κάνετε για να έχετε πιο οργανωμένα και ήρεμα πρωινά;

Η πρωινή ρουτίνα είναι μάλλον το πιο δύσκολο και στρεσογόνο κομμάτι για γονείς και παιδιά. Οι γονείς βιάζονται για τη δουλειά τους αλλά και για να ετοιμάσουν τα παιδιά για το σχολειό. Κάποια παιδιά δεν είναι τόσο συνεργάσιμα και έτσι τα πρωινά επικρατεί ένας χαμός στο σπίτι. Τι μπορείτε να κάνετε, οι γονείς, ώστε να μην δυσκολεύεστε και να έχετε πιο οργανωμένα και ήρεμα πρωινά;

Ακολουθούν μερικές εφικτές συμβουλές: 

  1. Ως γονείς γνωρίζετε ότι είστε το καλύτερο (και χειρότερο) παράδειγμα και ότι τα παιδιά μαθαίνουν καθημερινά από εσάς και συχνά σας μιμούνται. Είναι καλό να διατηρήσετε κι εσείς, με τη σειρά σας, την δική σας πρωινή ρουτίνα. Σταθερό εγερτήριο για να προετοιμαστείτε ή λιγάκι νωρίτερα αφύπνιση (π.χ. 15’ πριν από τα παιδιά) ώστε να ετοιμάσετε το πρωινό. Εφόσον δώσετε το καλό παράδειγμα, θα μάθουν και τα παιδιά από μικρή ηλικία να έχουν το δικό τους πρόγραμμα, ευλαβικά, κάθε πρωί χωρίς γκρίνιες.
  2. Το καλύτερο όλων είναι να μάθουν τα παιδιά να σηκώνονται μόνα τους, χωρίς να χρειάζεται πίεση και κυνήγημα ή φωνές. Άρα, προσθέστε στο παιδικό δωμάτιο ένα ξυπνητήρι, ας επιλέξει το παιδί τη μουσική που του αρέσει κι ας ξυπνά κάθε μέρα όμορφα και χαρούμενα, μόνο του, αυτόνομα κι υπεύθυνα.
  3. Δημιουργήστε αίσθημα εμπιστοσύνης κι ανεξαρτησίας. Εμπιστευτείτε τα παιδιά σας και τη δέσμευση ότι θα σηκωθούν μόνα τους. Ας βάλουν το ξυπνητήρι τους όση ώρα νωρίτερα χρειάζονται για το απαραίτητο (ή όχι) snooze.
  4. Τα ρούχα, η σχολική τσάντα, τα σάντουιτς και τα σνακ καλό είναι να ετοιμάζονται από το προηγούμενο βράδυ, για να μην υπάρχει το άγχος της τελευταίας στιγμής. Τα ρούχα επίσης καλό είναι να τα επιλέγετε μαζί με το παιδί ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες από την προηγούμενη μέρα. Κατά τη διάρκεια του ντυσίματος βάλτε μουσική, ώστε να γίνει η όλη διαδικασία πιο διασκεδαστική.
  5. Αποφύγετε τις φωνές. Συχνά κάτι τέτοιο έχει το αντίθετο αποτέλεσμα και όλα τελικά γίνονται πιο αργά και με περισσότερη προσπάθεια…
  6. Ενημερώστε τα παιδιά για το τι έχουν να κάνουν το πρωί, ώστε να ξέρουν και να φτιάξουν το πρόγραμμά τους, το έγκαιρο εγερτήριο, πλύσιμο, ντύσιμο κλπ.. Δώστε στο παιδί μια λίστα ελέγχου. Θα ξέρει τι πρέπει να ολοκληρώσει και μπορεί να έχει και κάποιο μπόνους εάν τελειώσει στην ώρα του, όπως μικρό χρηματικό ποσό που θα μπει στο κουμπάρα. Αν όμως δεν εκπληρώσουν σωστά το πρόγραμμα ή δεν θα έχουν μπόνους ή αυτό θα είναι μικρότερο. Έτσι υπενθυμίζετε στα παιδιά το αίσθημα ευθύνης που έχουν για τον εαυτό τους αλλά και το γεγονός ότι είναι ικανά να το εκπληρώσουν.
  7. Συζητήστε με τα παιδιά το τι θα φάνε για πρωινό. Καλό είναι να υπάρχουν  επιλογές και ποικιλία για να αποφεύγεται η μονοτονία και οι γκρίνιες. Το ιδανικό είναι πρώτα να τρώνε πρωινό τα παιδιά και μετά να ντύνονται ώστε να μην λερώσουν τα ρούχα τους.
  8. Κάθε πρωί τα παιδιά είναι προτιμότερο να διαβάζουν ή να ζωγραφίζουν μέχρι να φύγετε παρά να βλέπουν τηλεόραση. Θα μπορούσαν να ζωγραφίσουν το πώς θέλουν να είναι η μέρα τους. Η τηλεόραση και τα κινητά είναι προτιμότερο να παραμένουν κλειστά το πρωί.
  9. Ρυθμίστε ένα ξυπνητήρι 15 λεπτά πριν από την τελική ώρα αναχώρησης. Μην κάνετε κανένα συμβιβασμό όταν έρθει η ώρα που πρέπει να φύγετε για το σχολείο και τη δουλειά. Έτσι μπαίνουν σαφή όρια και συρρικνώνεται το άγχος του χρόνου για μια ήρεμη ημέρα.
  10. Τέλος, η θετική διάθεση και συμπεριφορά βοηθά τα παιδιά να βιώσουν πιο ευχάριστα την αναπόφευκτη πρωινή ρουτίνα. Ευχηθείτε στα παιδιά να έχουν μια υπέροχη μέρα’, αγκαλιάστε τα και ξεκινήστε δυναμικά και αισιόδοξα από το σπίτι. 

Δοκιμάστε αυτές τις συμβουλές σε συνεργασία με τα παιδιά σας και θα δείτε ότι τα πρωινά θα γίνουν πολύ πιο εύκολα για όλη την οικογένεια.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Thrive Greece στο [email protected] 

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Περάστε ποιοτικό χρόνο με την οικογένειά σας!

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Πώς να μιλήσω στο παιδί μου για τον πόλεμο;

THRIVING MIND//

Το μυστικό κατά της αντικοινωνικής συμπεριφοράς των παιδιών

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης