ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Συμβουλές ενίσχυσης της συγκέντρωσης και της αποδοτικότητας όσο εργάζεσαι από το σπίτι

Η τηλεργασία ήρθε για να μείνει, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι θα διακινδυνεύσεις τη συγκέντρωση και την αποδοτικότητά σου.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί να χωρίσεις σε χρονικά διαστήματα τη μέρα σου.
-Κάθε πότε πρέπει να σηκώνεσαι από την καρέκλα σου.


Μπορεί να είναι δύσκολο να είσαι το ίδιο συγκεντρωμένος, όσο δουλεύεις από το σπίτι. Αλλά πλέον οι περισσότεροι από εμάς το έχουμε συνηθίσει. Ωστόσο, ποτέ δεν είναι αργά να μάθεις έξυπνους τρόπους για να ενισχύσεις τη συγκέντρωση και την αποδοτικότητά σου στο σπίτι. Ξέρεις ήδη ότι το να βγάλεις τις πυτζάμες σου και να καθίσεις στο “νέο” σου γραφείο είναι σημαντικά βήματα, αλλά το κλειδί για την ενίσχυση της αποδοτικότητάς σου βρίσκεται στις μικρότερες και λιγότερο αναμενόμενες συνήθειες. Ακολουθούν μερικές συνήθειες που μπορείς να υιοθετήσεις για να αυξήσεις την παραγωγικότητά σου. Εσύ ποιες θα δοκιμάσεις;

Χώρισε το χρόνο σου σε τμήματα των 45 λεπτών 

Αν βρίσκεσαι στο σπίτι με τα παιδιά, είναι δύσκολο να διατηρήσεις το καθιερωμένο σου ωράριο, οπότε το να χωρίσεις το χρόνο σου σε κομμάτια των 45 λεπτών θα σε βοηθήσει. Αυτό θα σου επιτρέψει να αισθάνεσαι παρών σε οτιδήποτε χρειάζεται να κάνεις και αν γνωρίζεις ότι έχεις αυτά τα 45 λεπτά για να δουλέψεις, τότε θα μπορέσεις να συγκεντρωθείς καλύτερα. 

Απενεργοποίησε τις ειδοποιήσεις στο κινητό σου μέχρι την ώρα του μεσημεριανού διαλείμματος 

Πρόκειται για έναν πολύ αποτελεσματικό τρόπο για να ενισχύσεις την αποδοτικότητά σου. Έτσι, θα αφοσιωθείς στη δουλειά σου, στα καθήκοντά σου και στις κλήσεις σου, πριν ασχοληθείς με οποιαδήποτε άλλη ειδοποίηση στο κινητό σου. Μόλις σου γίνει συνήθεια, θα δεις πόσα περισσότερα μπορείς να κάνεις, όταν δεν τσεκάρεις συνεχώς τα social media. 

Χώρισε το σπίτι σου σε “γειτονιές” 

Αν δουλεύεις από το σπίτι εσύ και ο σύζυγός σου και τα παιδιά σου κάνουν online μαθήματα, τότε το σπίτι είναι χώρος εργασίας για πολλούς. Για να τα καταφέρεις, μπορείς να δημιουργήσεις “γειτονιές” μέσα στο σπίτι σου. Αυτό απαιτεί φυσικά κάποια δόση φαντασίας. Για παράδειγμα, η τραπεζαρία μπορεί να είναι ο χώρος ησυχίας και η κουζίνα ο χώρος διαλείμματος! 

Βάλε ξυπνητήρι για διαλείμματα άσκησης 

Όσο βρίσκεσαι στο σπίτι, μπορεί να διαπιστώσεις ότι το σώμα σου πονά. Γι’ αυτό το λόγο, δοκίμασε να κάνεις συχνά διαλείμματα stretching ή έστω να περπατάς από τον χώρο εργασίας σου σε κάποιο άλλο μέρος του σπιτιού. Μπορείς να βάζεις ένα ξυπνητήρι κάθε 1 ½ – 2 ώρες για να θυμάσαι ότι πρέπει να σηκωθείς και να κινηθείς. Αυτά τα μικρά διαλείμματα εξασφαλίζουν ότι όταν γυρίσεις στον υπολογιστή σου, θα έχεις περισσότερη ενέργεια και διάθεση να συγκεντρωθείς σε ό,τι βρίσκεται μπροστά σου.

Βάλε ραντεβού στο ημερολόγιό σου 

Πρόκειται για μια απλή τεχνική και αφορά την οριοθέτηση του χρόνου σου για όλα σου τα καθήκοντα, τις ασχολίες και τις συνήθειές σου. Χρησιμοποίησε αυτό το κόλπο και για τις δραστηριότητες που αυξάνουν την παραγωγικότητά σου και μειώνουν το στρες, όπως ένας περίπατος. Το να σχεδιάσεις πώς θα αξιοποιήσεις τον χρόνο σου μπορεί να σου φαίνεται απλό αλλά θα σε βοηθήσει να τον διαχειριστείς καλύτερα και να παραμείνεις συγκεντρωμένος.

Διάλεξε τα 3 καθήκοντα που πρέπει να ολοκληρώσεις μέχρι το απόγευμα 

Βάλε στον εαυτό σου 3 στόχους που πρέπει να πετύχεις μέχρι να τελειώσει το εργασιακό σου ωράριο. Μπορεί να είναι η απάντηση σε ένα σημαντικό email ή απλά η επικοινωνία με κάποιον. Αυτοί οι στόχοι θα σου χαρίσουν διαύγεια σχετικά με τη δουλειά σου και μια αίσθηση επιτυχίας, όταν ολοκληρωθούν. 

Μετακίνησε το γραφείο σου δίπλα στο παράθυρο 

Είναι πολύ χρήσιμο να μετακινήσεις το γραφείο σου προς ένα παράθυρο, οπότε αν μπορείς κάν΄το. Όταν δουλεύεις, κάνε συχνά διαλείμματα για να κοιτάζεις έξω από το παράθυρο. Παρατήρησε κάθε κίνηση – τους ανθρώπους να περπατούν, τα πουλιά να πετούν, ακόμα και τον αέρα, καθώς περνάει μέσα από τα δέντρα. Αν μπορείς, άνοιξε το παράθυρο για να ακούσεις τους ήχους της φύσης. Η επαφή με τη φύση κατά τη διάρκεια της μέρας είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να βελτιώσεις τη συγκέντρωση και τη δημιουργικότητά σου. Ακόμα όμως και αν δεν μπορείς να μεταφέρεις τον χώρο εργασίας σου κοντά σε ένα παράθυρο φρόντισε τουλάχιστον σε κάθε σου διάλειμμα να κοιτάς έξω από το παράθυρο ή να βγαίνεις στη βεράντα προκειμένου να ξεκουράσεις τα μάτια σου από την οθόνη και να εισπνεύσεις καθαρό αέρα. 

Δημιούργησε οικογενειακές οδηγίες τεχνολογίας 

Αν υπάρχουν περισσότερα άτομα στο σπίτι, θέσε κάποιους κανόνες τεχνολογίας: η τηλεόραση είναι για βραδινή ψυχαγωγία μόνο. Παρακολουθούμε ειδήσεις το πρωί και πριν το βραδινό. Βάζουμε τα κινητά σε λειτουργία πτήσης και απενεργοποιούμε το email, όταν κάνουμε βιντεοκλήσεις. Με αυτόν τον τρόπο, η ημέρα σχεδιάζεται με πρόθεση και μπορείς να εξισορροπήσεις τον χρόνο εργασίας με τον χρόνο που θες να αφιερώνεις στις υπόλοιπες δραστηριότητές σου, γεγονός που διευκολύνει τη συγκέντρωσή σου και δημιουργεί μια γενικότερη αίσθηση ευεξίας. 

Κάνε διαλείμματα για να μιλήσεις με αγαπημένα πρόσωπα

Φρόντισε να κάνεις διαλείμματα, σαν να βρίσκεσαι στο γραφείο, και πιο συχνά, αν γίνεται, καθώς τώρα που βρίσκεσαι συνέχεια σπίτι η ανθρώπινη αλληλεπίδρασή σου έχει περιοριστεί. Στα διαλείμματά σου, πάρε τηλέφωνο έναν φίλο ή ένα μέλος της οικογένειάς σου για να αισθανθείς συνδεδεμένος. Ένας άλλος τρόπος να επικοινωνήσεις είναι κάνοντας βιντεοκλήσεις με τους συναδέλφους σου. 

Διατήρησε τη ρουτίνα του γραφείο σου 

Η πρωινή σου ρουτίνα δεν χρειάζεται να αλλάξει, επειδή έχει αλλάξει ο χώρος εργασίας σου. Ξεκίνα λοιπόν την κάθε μέρα σου σαν να πηγαίνεις στο γραφείο, δηλαδή ξύπνα νωρίς και βρες χρόνο αυτοφροντίδας. Κάνε μια βόλτα με το σκύλο σου, πιες καφέ στο μπαλκόνι και γυμνάσου. Πριν ξεκινήσεις να δουλεύεις, κάνε ένα ντους, ντύσου και περιποιήσου τον εαυτό σου – σαν να πηγαίνεις στη δουλειά

Κατέβασε ένα παιχνίδι συγκέντρωσης 

Μπορείς να κατεβάσεις μία επέκταση στον Chrome, που ονομάζεται Forest, και σου επιτρέπει να μπλοκάρεις ορισμένες ιστοσελίδες για ένα χρονικό διάστημα. Η εφαρμογή σε βοηθά να παραμείνεις αφοσιωμένος και συγκεντρωμένος στα καθήκοντά σου μέσω ενός παιχνιδιού. Βάζεις χρονοδιακόπτη και αν τον παραβιάσεις, το δέντρο σου στο δάσος πεθαίνει. Μπορείς να φτιάξεις ακόμα και ένα ολόκληρο δάσος. Όταν περάσει το χρονικό διάστημα, μπορείς να ξεκλειδώσεις και πάλι τις ιστοσελίδες που είχες μπλοκάρει, όπως τα social media και το προσωπικό σου email. 

Όρισε διαφορετικούς χώρους εργασίας 

Αν μένετε περισσότερα άτομα στο σπίτι, το καλύτερο πράγμα που μπορείς να κάνεις είναι να ορίσετε ο καθένας ένα διαφορετικό δωμάτιο του σπιτιού ως χώρο εργασίας. Αυτό θα σου επιτρέψει να έχεις έναν συγκεκριμένο χώρο για να μπεις σε κλίμα εργασίας. 

Μετάτρεψε ένα email σε κλήση 

Ένας απροσδόκητος τρόπος να βελτιώσεις την αποδοτικότητά σου είναι τηλεφωνώντας! Συχνά, ανταλλάσσουμε μηνύματα, ενώ ένα γρήγορο τηλεφώνημα θα μπορούσε να λύσει όλα τα θέματα και τις απορίες. Επιπλέον, υπάρχουν κι άλλα πλεονεκτήματα που εξασφαλίζει ένα απλό τηλεφώνημα: ανθρώπινη επαφή, γενικότερο πλαίσιο του ζητήματος και ευκαιρία να επενδύσεις σε μια σχέση με ένα συνάδελφο. 

Αφιέρωσε χρόνο στα παιδιά σου 

Το να περνάς χρόνο με τα παιδιά σου θα κάνει και τον δικό σου χρόνο αλλά και τον δικό τους παραγωγικό. Αυτό μπορεί να μοιάζει τελείως απροσδόκητο, αλλά όταν αφιερώνεις χρόνο για να τους δώσεις προσοχή και να απαντήσεις στις ερωτήσεις τους, όταν έρθει η ώρα να δουλέψεις, δεν θα σε διακόψουν, ούτε θα διεκδικήσουν την προσοχή σου. 

Διάβασε ακόμα:

Έξυπνα tips για να αυξήσεις την αποδοτικότητά σου

Πώς να μην είσαι πότε απασχολημένος – 8 στρατηγικές κάνουν τη διαφορά

Ίσως σε ενδιαφέρει…

COVID-19//

Πώς να δουλέψεις από το σπίτι με το σύντροφό σου χωρίς να διακινδυνέψεις τη συγκέντρωσή σου και τη σχέση σου

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Έξυπνα tips για να αυξήσεις την αποδοτικότητά σου

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Τα 5 καλά της μοναξιάς

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης