COVID-19//

Συμβουλές από έναν ψυχίατρο για να διαχειριστείς τις νέες συνθήκες ζωής

Τι να κάνεις για να παραμείνεις ήρεμος και συνδεδεμένος κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί μπορεί να σε βοηθήσει η μυθοπλασία.
-Ποσο πρέπει να ασκείσαι.


Παγκοσμίως, η πανδημία του κορονοϊού έχει αναστατώσει τη ζωή των ανθρώπων. Οι άνθρωποι έχουν αναγκαστεί να μείνουν σπίτι, ακόμα κι αν δεν είναι άρρωστοι. Αυτές οι εξελίξεις αποτελούν ένα σοκ για το σύστημα, αλλά καθώς οι συγκεκριμένες ριζικές αλλαγές θα μας ακολουθούν ίσως για μήνες, ο συνδυασμός της γενικής ανησυχίας και της κοινωνικής απομόνωσης θα επηρεάσει βαθιά την ψυχική μας υγεία. 

Να τι μπορείς να κάνεις για να διατηρήσεις τη διαύγειά σου αυτήν την περίεργη περίοδο:  

Αντικατάστησε τις ειδήσεις με ένα μυθιστόρημα 

Οι ειδήσεις για τον κορονοϊό είναι παντού και είναι αλήθεια ότι οι εξελίξεις αλλάζουν καθημερινά. Φυσικά, θες να γνωρίζεις τον ακριβή αριθμό των κρουσμάτων, τα νέα επιστημονικά δεδομένα για τον ίδιο τον ιό και τα σχέδια της κυβέρνησης για να τον καταπολεμήσει, αλλά και να εξομαλύνει τις συνέπειές του στην οικονομία. Ωστόσο, το να είσαι παγιδευμένος στο σπίτι κάνει τον κόσμο να μοιάζει μικρό και το να διαβάζεις διαρκώς για τον ιό σου προσθέτει άγχος, χωρίς παρηγοριά. Κάποιος μου είπε κάποτε ότι η ανάγνωση μυθοπλασίας είναι η καλύτερη εκπαίδευση για έναν ψυχίατρο. Καθώς κινούμαστε από το δικό μας μυαλό, στο μυαλό κάποιου άλλου, εξασκούμαστε στην πραγματικότητα στην ενσυναίσθηση. Συνειδητοποίησα, επίσης, ότι η ανάγνωση μυθοπλασίας με μεταφέρει σε άλλο χρόνο και χώρο (χωρίς την έκθεση σε κάποιον ιό). 

Συνέχισε να κινείσαι 

Μην ξεχνάς ότι το μυαλό και το σώμα συνδέονται. Το γεγονός ότι δεν μπορείς να πας στο γυμναστήριο δε σημαίνει ότι δεν μπορείς να κάνεις γυμναστική. Προσωπικά προτιμώ το γυμναστήριο ή κάποιο άθλημα, αλλά οι επιλογές που έχω τώρα είναι οι εξής: 5λεπτες συνεδρίες yoga το πρωί για να διατηρήσω την ελαστικότητά μου και ασκήσεις με το βάρος του σώματος που δεν απαιτούν χώρο. Οι οδηγίες της Αμερικανικής Εταιρείας Καρδιολογίας προτείνουν να κάνουμε ήπια άσκηση διάρκειας 30 λεπτών 5 φορές την εβδομάδα ή έντονη άσκηση διάρκειας 75 λεπτών μία φορά την εβδομάδα. Αν χρειάζεσαι ανθρώπους να σε παρακινούν, πολλά studio γυμναστικής και yoga προσφέρουν live streaming μαθήματα, ώστε να μπορείς να γυμναστείς από την άνεση του σπιτιού σου. 

Ασχολήσου με το project που ανέβαλες

Ας είμαστε ειλικρινείς: με την έλλειψη της ανάγκης μετακίνησης στη δουλειά και την αναβολή των κοινωνικών εκδηλώσεων, οι περισσότεροι από εμάς έχουμε επιπλέον χρόνο στα χέρια μας, συγκριτικά με εκείνον που είχαμε συνηθίσει. Οπότε, πρέπει να δούμε αυτήν την περίοδο ως μια ευκαιρία. Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να κάνουμε, όταν θα έχουμε περισσότερο χρόνο: να καθαρίσουμε τη ντουλάπα μας, να φτιάξουμε ένα λεύκωμα αναμνήσεων, να μάθουμε μια ξένη γλώσσα. Τώρα είναι ο καιρός να ασχοληθούμε με αυτά τα πράγματα. Το 2020 θα μείνει στην ιστορία ως το έτος του κορονοϊού, αλλά για τη δική σου ιστορία μπορεί να αποτελέσει το έτος που ξεκίνησες κάτι καινούργιο. Στη δική μου περίπτωση, προσπαθώ να βελτιώσω τις γνώσεις μου στα γκουτζαρατικά, για να διαβιβάσω τη γλώσσα των γονιών μου στο νεογέννητο παιδί μου. 

Σταμάτα την ανταλλαγή μηνυμάτων και ξεκίνα τις βίντεο-συνομιλίες

Η γλώσσα και η επικοινωνία είναι αυτές που μας ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα έμβια όντα. Παρόλο που η κοινωνική αποστασιοποίηση αυτήν τη περίοδο αποτελεί την καλύτερη στρατηγική δημόσιας υγείας, η κοινωνική απομόνωση αντίκειται στη φύση του ανθρώπου. Ενδεχομένως λόγω αυτού, η απομόνωση αποτελεί έναν παράγοντα κινδύνου για την κατάθλιψη, το άγχος, τα γνωστικά προβλήματα, τη σωματική ασθένεια, ακόμα και τον πρόωρο θάνατο. Τα μέλη της οικογένειας μου βρίσκονται σε τέσσερις διαφορετικές πολιτείες, και έχουμε καθιερώσει μια οικογενειακή βιντεοκλήση κάθε Σάββατο στις 12 μ.μ. Είναι πραγματικά διαφορετικό (και καλύτερο) να ετοιμαζόμαστε και να βλέπει ο ένας τον άλλον σε πραγματικό χρόνο. Για τους νεότερους που το διαβάζουν αυτό, μια βιντεοκλήση μπορεί να φαίνεται παρεμβατική στην σημερινή μας κουλτούρα, η οποία επικεντρώνεται στα γραπτά μηνύματα, αλλά θυμηθείτε, αν είναι άνθρωποι, η οικογένεια και οι φίλοι σου είναι πιθανότατα στο σπίτι με πολύ ελεύθερο χρόνο στα χέρια τους. Όσο βρίσκεσαι σπίτι, επικοινώνησε με άτομα για τα οποία νοιάζεσαι, αλλά έχεις χάσει επαφή. Επανεξέτασε τις τεταμένες σχέσεις που πιθανό να έχεις με κάποιους, με σκοπό τη συμφιλίωση. Αντιξοότητες, όπως αυτή, προκαλούν απομόνωση και απελπισία, αλλά παράλληλα και μια ευκαιρία για αμοιβαία κατανόηση και επικοινωνία. 

Το 2020 θα μείνει στην ιστορία ως το έτος του κορονοϊού, αλλά για τη δική σου ιστορία μπορεί να αποτελέσει το έτος που ξεκίνησες κάτι καινούργιο.

Σκέψου τις αξίες και τους στόχους σου

Ο επιπλέον χρόνος μπορεί να “τρελάνει” κάποιον, αλλά είναι και μια ευκαιρία για να αναλογιστείς τι επιθυμείς από τη ζωή σου. Η ενδοσκόπηση απαιτεί να κάνουμε ένα διάλειμμα και να σκεφτούμε ποιοι είμαστε, σε τι πιστεύουμε, τι επιδιώκουμε από τη ζωή μας. Η ενσυνειδητότητα και ο διαλογισμός μέσω εφαρμογών, όπως το Headspace και το Calm, μπορούν να μας βοηθήσουν, ώστε να επικεντρωθούμε στο σήμερα. Για εκείνους που θεωρούν τέτοιου είδους ασκήσεις δύσκολες, η ενδοσκόπηση μπορεί να πάρει τη μορφή της καθημερινής καταγραφής του πού βρίσκονται στη ζωή τους, καθώς και για το πού θέλουν να φτάσουν. Τέλος, για όσους το έχουν σκεφτεί, αυτή η περίοδος είναι κατάλληλη για να ξεκινήσεις ψυχανάλυση – μόνο σιγουρέψου ότι ο ειδικός που επέλεξες πραγματοποιεί συνεδρίες εξ αποστάσεως. 

Μια ειδική επισήμανση για τους φοιτητές πανεπιστημίου

Τα φοιτητικά χρόνια είναι μια περίοδος αναζήτησης, ανάπτυξης και εξέλιξης. Έχουν τις δικές τους διακυμάνσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, οι πρωτοετής φοιτητές, που κάνουν τα πρώτα τους βήματα και οι τελειόφοιτοι, που ολοκληρώνουν το τελευταίο τους εξάμηνο (και όσοι βρίσκονται στην ενδιάμεση φάση) έχουν κληθεί να σταματήσουν τα πάντα, να επιστρέψουν στα σπίτια τους, και να παρακολουθήσουν τα μαθήματα μέσω διαδικτύου. Όπως είναι λογικό, μέρος της πανεπιστημιακής μαγείας προκύπτει μέσω των συνομιλιών, των ομαδικών συναντήσεων, των εξωσχολικών ομάδων και των συζητήσεων μέσα στις αίθουσες. Το αίσθημα της λύπης, της απογοήτευσης, ακόμη και του θυμού είναι αποδεκτά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Εάν αισθάνεσαι ιδιαίτερα ταραγμένος, απευθύνσου στο συμβουλευτικό κέντρο του πανεπιστημίου σου. Πιθανώς να λειτουργεί ακόμα (μέσω διαδικτύου), και οι ειδικοί μπορούν να σε βοηθήσουν να βρεις τον καλύτερο τρόπο για να αντιμετωπίσεις αυτήν την κατάσταση. 

Οπουδήποτε και αν βρίσκεσαι, εύχομαι αυτές οι συμβουλές να σε βοηθήσουν, καθώς προετοιμαζόμαστε για αρκετές εβδομάδες, ακόμη και μήνες κοινωνικής αποστασιοποίησης, καραντίνας, και χρόνου στο σπίτι. Φρόντισε τον εαυτό σου. Πρόσεξε τους γύρω σου. Και πάνω από όλα, μείνε ασφαλής.  

Διάβασε ακόμα:

Κορονοϊός: Oι κανόνες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την αποφυγή προβλημάτων στις επικοινωνίες

10 πράγματα που θα ήθελες να ακούσεις πριν πάρεις μία δύσκολη απόφαση

Ίσως σε ενδιαφέρει…

COVID-19//

Ένα Πάσχα Αλλιώτικο

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Τι (πρέπει να) σου λέει η εσωτερική σου φωνή

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Η δύναμη του να λες «όχι». Γιατί πρέπει να βάλεις στη ζωή σου αυτή τη μικρή λέξη

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης