THRIVING BUSINESS//

Πώς τα προγράμματα εταιρικής ευεξίας μπορούν να βοηθήσουν τους εργαζομένους και παράλληλα να αυξήσουν τα κέρδη

Τι πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι εργοδότες.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί η εξυγίανση της εργασιακής κουλτούρας είναι σημαντικότερη από την αύξηση της αποδοτικότητας.
-Ποιο είναι το λάθος που κάνουν οι εργαζόμενοι.


Η ευεξία, σωματική και ψυχική, πρέπει να αποτελεί πρωταρχικό στόχο κάθε εργαζομένου, αλλά και κάθε εταιρείας, ειδικά μέσα στην πανδημία του κορονοϊού. Και μάλλον αυτό φαίνεται ότι έχει γίνει κατανοητό. Σύμφωνα με μία έρευνα του 2017, σχεδόν οι μισοί εργασιακοί χώροι στις ΗΠΑ  προσφέρουν κάποιο είδος προγράμματος ευεξίας. Το 2019, μια έρευνα από το Kaiser Family Foundation αποκάλυψε ότι περισσότερες από 8 στις 10 μεγάλες εταιρείες προσφέρουν τέτοια προγράμματα. Παρόλο που τα προγράμματα διαφέρουν, πολλά περιλαμβάνουν 3 βασικά στοιχεία: εξέταση για προβλήματα υγείας, αλλαγή τρόπου ζωής και διαχείριση ασθένειας, αναφέρει ο Harry Liu, επικεφαλής ερευνητής στο RAND Corp. 

“Η επιτυχία ενός προγράμματος εξαρτάται στην πραγματικότητα από πολλά διαφορετικά πράγματα, όπως είναι το κίνητρο, ο σχεδιασμός του προγράμματος και η ένταση της παρέμβασης,” υποστηρίζει ο Liu. “Τα καλύτερα προγράμματα είναι αυτά που σχεδιάζουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, ώστε να καλύψουν τις δικές τους ανάγκες και μπορούν να τα ενσωματώσουν την εργασιακή κουλτούρα, ως μέρος της λειτουργίας της επιχείρησης, κι όχι ως τρόπο να μειώσουν τα έξοδα ή να αυξήσουν την αποδοτικότητα.”  

Το κόστος της χαμένης αποδοτικότητας

Οι μη υγιείς και αποπροσανατολισμένοι εργαζόμενοι κοστίζουν στις εταιρείες- ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας εκτιμά ότι το άγχος και η κατάθλιψη κοστίζουν στην παγκόσμια οικονομία 1 τρις το χρόνο λόγω χαμένης αποδοτικότητας. Και σύμφωνα με την Gallup, οι αποπροσανατολισμένοι εργαζόμενοι λείπουν πιο συχνά από τη δουλειά και είναι λιγότερο παραγωγικοί. Επίσης, φέρνουν λιγότερα κέρδη.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Liu, οι εταιρείες συνολικά ξοδεύουν περίπου $210 ανά εργαζόμενο σε προγράμματα ευεξίας, αλλά από αυστηρά οικονομική οπτική, τα προγράμματα διαχείρισης της ασθένειας μοιάζουν να γλιτώνουν στις εταιρείες χρήματα. 

Για παράδειγμα, σύμφωνα με τον Liu, μια ανάλυση του προγράμματος ευεξίας της PepsiCo διαπίστωσε ότι η εταιρεία πήρε πίσω $3.80 για κάθε δολάριο που ξόδεψε βοηθώντας τους εργαζομένους να αντιμετωπίσουν χρόνιες ασθένειες, όπως το άσθμα και ο διαβήτης. Για την εξέταση προβλημάτων υγείας και την αλλαγή του τρόπου ζωής, η  PepsiCo έκανε απόσβεση μόνο 50 cents σε κάθε δολάριο. Όπως αναφέρει ο Liu, αυτό είναι λογικό, γιατί οι εργαζόμενοι χρειάζονται χρόνο για να αλλάξουν συμπεριφορά. Επιπλέον, μπορεί να χρειάζεται πολλά χρόνια, ακόμα και δεκαετίες για να μεταφραστεί, για παράδειγμα, η διακοπή του καπνίσματος σε αποταμίευση χρημάτων που αφορούν την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

“Το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν οι εργαζόμενοι είναι να θεμελιώνουν τα προγράμματα ευεξίας τους μόνο στην αποταμίευση των ιατρικών εξόδων,” αναφέρει η said Anna Greenwald, ιδρύτρια και CEO του Center City-based On the Goga. Ξεκίνησε την εταιρεία της το 2015 για να προσφέρει μαθήματα yoga σε άτομα και εταιρείες, αλλά στράφηκε μετά από 3 χρόνια στην εταιρική ευεξία. Πλέον, συνεργάζεται με περισσότερες από 100 εταιρείες, όπως η Urban Outfitters και η  Johnson & Johnson. Τα εξατομικευμένα προγράμματα μπορούν να περιλαμβάνουν workshops ανάπτυξης δεξιοτήτων, συνεδρίες διαλογισμού και τη δημιουργία video γυμναστικής για τους εργαζομένους. 

“Όταν επενδύουμε στην ευεξία των εργαζομένων μας, γιατί νοιαζόμαστε,” αναφέρει η Greenwald, “όχι μόνο βοηθάμε τους εργαζομένους μας σωματικά και συναισθηματικά να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό, αλλά χτίζουμε εμπιστοσύνη, διαφάνεια, διαύγεια και αυθεντικότητα.” Οι εργοδότες πρέπει να επενδύσουν και να δώσουν την απαραίτητη σημασία. “Μπορείς να προγραμματίσεις ένα μάθημα yoga, αλλά αν ο εργοδότης σου προγραμματίσει κάτι άλλο εκείνη την ώρα, θα είναι δύσκολο ένα πρόγραμμα ευεξίας να έχει ουσιαστικό αντίκτυπο.” Ωστόσο, μετά το πλήγμα της COVID-19, η Greenwald τονίζει ότι τα στελέχη υποστηρίζουν περισσότερο τα ψηφιακά προγράμματα που εστιάζουν στην ψυχική υγεία και την αυτοφροντίδα. 

Όπως δείχνουν οι έρευνες, τα προγράμματα εταιρικής ευεξίας όχι μόνο βοηθούν τους εργαζομένους, αλλά συμβάλλουν και στην αύξηση των κερδών των εταιρειών. Άλλωστε, μην ξεχνάτε ότι όταν οι άνθρωποί σας ευημερούν, ευημερεί και η ίδια η επιχείρηση. 

Μάθετε περισσότερα για τα εταιρικά μας προγράμματα σήμερα.

Διάβασε ακόμα:

Έρευνα: Πόσο άλλαξαν οι προτεραιότητες των CEOs μετά την επέλαση του κορονοϊού

Γιατί το burnout πρέπει να είναι το θέμα του επόμενου meeting σου

Ίσως σε ενδιαφέρει…

FUEL YOURSELF EVERYDAY//

Αγάπα Τον Εαυτό Σου Κάθε Μέρα!

ΕΥΕΞΙΑ//

Ποιο Είναι Το Ιδανικό Μέσο Μετακίνησης Μέχρι Το Γραφείο

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Γιατί Είναι Πιο Σημαντική Η Συμπεριφορά Και Όχι Η Ευφυΐα Για Την Επιτυχία

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης