ΕΥΕΞΙΑ//

Πώς να ζήσετε περισσότερο

Η δια βίου σωματική δραστηριότητα έχει αποδειχθεί ότι έχει «θετικά αποτελέσματα» στη γήρανση.

Οι συμβουλές μακροζωίας συχνά αναφέρονται στη σημασία της σωστής διατροφής. Αλλά εξίσου σημαντική είναι και η άσκηση. Μάλιστα, η δια βίου σωματική δραστηριότητα έχει βρεθεί ότι έχει θετικά αποτελέσματα και βοηθά στη μακροζωία.

Όλοι γνωρίζουν τη δύναμη της άσκησης όχι μόνο στο σώμα αλλά και στην ψυχική υγεία κάποιου. Καθώς μεγαλώνουμε η υγεία των οστών και των μυών αρχίζει να επιδεινώνεται. Η μυϊκή κόπωση, ο πόνος στις αρθρώσεις και η απώλεια λειτουργικότητας γίνονται εμφανείς. Μια νέα μελέτη ανακάλυψε πόσο ισχυρή είναι η σωματική δραστηριότητα για την τόνωση της μακροζωίας σας.

Η επιστημονική έρευνα

Η δια βίου σωματική δραστηριότητα θα μπορούσε να προστατεύσει από την απώλεια μυϊκής μάζας και λειτουργικότητας που σχετίζεται με την ηλικία.

Αυτό προκύπτει από έρευνα που δημοσιεύτηκε στο The Journal of Physiology.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι άτομα ηλικίας 68 ετών και άνω που ήταν σωματικά δραστήρια καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους είχαν υγιέστερο μυ με ανώτερη λειτουργία και πιο ανθεκτικό στην κόπωση σε σύγκριση με ανενεργά άτομα, ακόμα και νεότερης ηλικίας. Αυτή είναι η πρώτη μελέτη που διερευνά τη δραστηριότητα των μυών, των βλαστοκυττάρων και των νεύρων σε ανθρώπους.

Η σημασία των μυϊκών βλαστοκυττάρων

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης, στη Δανία, διαπίστωσαν ότι τα ηλικιωμένα άτομα που παραμένουν σωματικά δραστήρια σε όλη τους την ενήλικη ζωή, είτε παίρνοντας μέρος σε ασκήσεις αντιστάσεων, παιχνίδια με μπάλα, αθλήματα ρακέτας, κολύμπι, ποδηλασία, τρέξιμο και κωπηλασία είχαν περισσότερα μυϊκά βλαστοκύτταρα, αλλιώς γνωστά και ως δορυφορικά κύτταρα στους μυς τους.

Αυτά τα κύτταρα είναι σημαντικά για την αναγέννηση των μυών και τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη, ενώ προστατεύουνκαι από τη φθορά των νεύρων.

Στη μελέτη, συμμετείχαν 46 άνδρες που χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες: νεαροί αδρανείς (15), ηλικιωμένοι με δια βίου άσκηση (16) και ηλικιωμένοι αδρανείς (15). Τους ζητήθηκε μια βαριά άσκηση αντίστασης: καθισμένοι σε μια μηχανική καρέκλα εκτελώντας μια κίνηση επέκτασης γόνατος για να αξιολογήσουν τη μυϊκή λειτουργία.

Η ποσότητα της παραγόμενης δύναμης μετρήθηκε. Ελήφθησαν δείγματα αίματος και αναλύθηκαν βιοψίες μυών και από τα δύο πόδια.

Τα αποτελέσματα της έρευνας

Οι ερευνητές βρήκαν ότι οι ηλικιωμένοι που ασκούνταν δια βίου είχαν καλύτερη απόδοση τόσο από τους ηλικιωμένους όσο και από τους νεαρούς ενήλικες που κάνουν καθιστική ζωή.

Ο επικεφαλής συγγραφέας, Casper Soendenbroe, στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης, Δανία, δήλωσε: «Αυτή είναι η πρώτη μελέτη σε ανθρώπους που διαπιστώνει ότι η δια βίου άσκηση σε ψυχαγωγικό επίπεδο θα μπορούσε να καθυστερήσει ορισμένες επιζήμιες συνέπειες της γήρανσης. Χρησιμοποιώντας βιοψίες μυϊκού ιστού, βρήκαμε θετικά αποτελέσματα της άσκησης στον γενικό πληθυσμό. Η μελέτη μας είναι πιο αντιπροσωπευτική για τον γενικό πληθυσμό ηλικίας 60 ετών και άνω, καθώς ο μέσος άνθρωπος είναι πιο πιθανό να λάβει μέρος σε ένα μείγμα δραστηριοτήτων σε μέτριο επίπεδο. Γι’ αυτό θέλαμε να διερευνήσουμε τη σχέση μεταξύ του περιεχομένου των δορυφορικών κυττάρων και της μυϊκής υγείας σε ενεργά άτομα. Μπορούμε τώρα να το χρησιμοποιήσουμε ως βιοδείκτη για να διερευνήσουμε περαιτέρω τη σχέση μεταξύ άσκησης, γήρανσης και μυϊκής υγείας».

Άσκηση σε κάθε ηλικία με νέες πρωτοποριακές μεθόδους

Ένα άλλο γεγονός που έχει αποκαλύψει η πρόοδος της επιστήμης είναι ότι ποτέ δεν είναι αργά για κάποιον προκειμένου να ενσωματώσει τη φυσική δραστηριότητα στη ζωή του. Η φθορά μυών και οστών με το πέρασμα της ηλικίας έχει πια λύση και μπορεί να αναστραφεί. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της εξέλιξης είναι η φυσική μέθοδος οστεογονικής φόρτισης που αναπτύσσεται διαρκώς και δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους ανθρώπους, ανεξαρτήτου ηλικίας και φυσικής κατάστασης, να επανακτήσουν τη φυσική τους δραστηριότητα. Με απόλυτα φυσιολογικό τρόπο, ακόμα και οστεοπορωτικοί ασθενείς, βλέπουν αναστροφή της νόσου και – κατά συνέπεια – ενίσχυση της μυϊκής τους δύναμης.

Η πρωτοποριακή μέθοδος οστεογονικής φόρτισης είναι διαθέσιμη στα κέντρα ευεξίας της OsteoStrong, που διατηρεί και την παγκόσμια πατέντα της μεθόδου οστεογονικής φόρτισης. Με, μόλις, δέκα (10) λεπτά την εβδομάδα, μύες και οστά επανενεργοποιούνται και οι άνθρωποι κερδίζουν και πάλι τη φυσική τους κατάσταση. Η OsteoStrong έχει δύο κέντρα στη χώρα μας: Αθήνα (Σωρου 3-5, Μαρούσι, τηλ: 2106179265) και Θεσσαλονίκη (HyattRegency Thessaloniki, τηλ: 231 046 7490). Καλέστε σήμερα για μια δωρεάν δοκιμαστική συνεδρία.

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Γιατί η δια βίου μάθηση είναι πυλώνας της ανάπτυξης

ΕΥΕΞΙΑ//

Μάθε Γιατί Η Δύναμη Της Χειραψίας Έχει Σημασία

ΕΥΕΞΙΑ//

Έρευνα: Η επαφή με την τέχνη αυξάνει τη διάρκεια ζωής

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης