ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Πώς να βρεις τη χαμένη σου συγκέντρωση όταν εργάζεσαι εξ αποστάσεως

Είναι μια πρόκληση, την οποία όμως μπορείς να κερδίσεις.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί δυσκολεύεσαι να συγκεντρωθείς όταν εργάζεσαι εξ αποστάσεως.
-Τι αλλαγές έχει φέρει στην ζωή μας η ψηφιακή εποχή.


Μήπως δυσκολεύεσαι να συγκεντρωθείς στην εργασία σου; Μήπως έχεις εξουθενωθεί προσπαθώντας να διαχειριστείς συνεχείς περισπασμούς και διακοπές την ώρα που εργάζεσαι; Δεν είσαι ο μόνος, ειδικά τώρα που πολλοί από εμάς εργαζόμαστε από το σπίτι, μαζί με τους συντρόφους μας, ή τους συγκάτοικούς μας ή τα κατοικίδιά μας. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου McKinsey Global, πάνω από το 60% της ημέρας εργασίας μας περνάει με μη παραγωγική εργασία, μιας και ψάχνουμε πληροφορίες για κάτι ή τους συναδέλφους μας. Επιπλέον, μόνο τα emails, μας «τρώνε» περίπου το 30% από μια ολόκληρη εβδομάδα εργασίας.

Η ειδική στον περισπασμό λόγω τεχνολογίας και καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, Gloria Mark, σε πρόσφατη έρευνά της διαπίστωσε ότι ο μέσος εργαζόμενος σε θέση γραφείου έχει μόνο 11 λεπτά στην διάθεσή του, χωρίς περισπασμούς και ο χρόνος που χρειαζόμαστε για να συγκεντρωθούμε ξανά σε κάτι που κάναμε πριν μας διακόψου, είναι στα 25 λεπτά.

Η αγορά εργασίας είναι σε μεταβατικό στάδιο εδώ και χρόνια, ακόμα και πριν την πανδημία. Ο COVID-19 ωστόσο, έκανε αναγκαίο αυτό που εδώ και χρόνια προσπαθεί να γίνει, μιας και οι εταιρείες πλέον είναι αναγκασμένες να θέσουν τους εργαζόμενούς τους σε καθεστώς τηλεργασίας. Ποιος άλλος όρος, μπήκε τόσο ξαφνικά στην ζωή μας, όπως το «εργαζόμενοι από το σπίτι»;

Το συγκεκριμένο, το κάναμε παλαιότερα όταν θέλαμε να εργαστούμε χωρίς περισπασμούς. Πλέον, η εργασία από το σπίτι είναι συνώνυμη με αυτούς, ειδικά μιας και πολλοί από εμάς έχουμε ακόμα στο σπίτι τα παιδιά μας ή φροντίζουμε αγαπημένα μας πρόσωπα.

Η πανδημία δημιούργησε ένα περιβάλλον στο οποίο είναι πολύ δύσκολο να καθορίσεις πότε τελειώνει η ημέρα εργασίας σου, και πότε ξεκινάει η προσωπική σου ζωή, κάνοντάς την δημιουργικότητά μας να φαίνεται σαν πρόκληση. Το να προσπαθείς να τελειώσεις κάτι που άρχισες μοιάζει με άθλος καθώς χτυπούν ειδοποιήσεις στο κινητό, καθώς έχεις περισπασμούς από τα παιδιά ή και διακοπές. Έρευνα αναφέρει ότι από το 2.000 η διάρκεια ανθρώπινης προσοχής έπεσε από τα 12 δευτερόλεπτα μόλις στα 8,5, δηλαδή ελαφρώς πιο κάτω από την προσοχή ενός χρυσόψαρου.

Όλοι μας, νομίζουμε ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε όλα με multitasking, αλλά η ίδια η επιστήμη δείχνει ότι αυτό είναι ένας μύθος. Μελέτες δείχνουν ότι η παραγωγικότητα μπορεί να πέσει έως και 40% καθώς από το ένα πράγμα, κάνεις παύση και περνάς στο άλλο. Και σας μαμάδες, μπορούμε να το προσυπογράψουμε!

Κανείς δεν ξέρει πότε θα επιστρέψουμε στους ρυθμούς και την ζωή που είχαμε πριν την πανδημία, αλλά ξέρουμε σίγουρα πως η εξ αποστάσεως εργασία θα μείνει για καιρό στην ζωή μας, και πρέπει όλοι να αλλάξουμε την νοοτροπία μας για να παραμείνουμε οργανωμένοι και συγκεντρωμένοι στην δουλειά μας. Η εργασία εξ αποστάσεως είναι σίγουρα μια πρόκληση, αλλά έχει και οφέλη, με την ευχέρεια του να καθορίζουμε εμείς πώς θα πάει η μέρα μας και πολλές φορές και το ωράριο εργασία μας, να είναι μερικά από αυτά, όπως βέβαια και η ευκαιρίες να διατηρήσουμε την ψυχική μας υγεία και την γενική μας ευεξία. Όμως, όλα αυτά τα προνόμια δεν θα μπορέσουμε να τα κατανοήσουμε, αν δεν βάλουμε οι ίδιοι σε προτεραιότητα την τήρηση των ορίων μεταξύ της δουλειάς και της προσωπικής μας ζωής, και αν δεν αφοσιωθούμε στα όσα μετράνε πραγματικά.

Προκειμένου να απολαύσουμε όλοι τα προνόμια της εξ αποστάσεως εργασίας στο έπακρο, είναι ζωτικής σημασίας για όλες τις εταιρείες το να βρουν τρόπους να εμπνεύσουν, να ενδυναμώσουν και να υποστηρίξουν τους εργαζόμενούς τους, να αφοσιωθούν σε αυτό που πραγματικά μετράει. Ένας τρόπος για να γίνεται πιο αποδοτικά η δουλειά όλων μας, είναι οι εταιρείες να παρέχουν τα κατάλληλα εργαλεία εργασίας, τα οποία είναι απαραίτητα για την εξ αποστάσεως εργασία. Αυτά μας βοηθούν να παραμείνουμε οργανωμένοι, μειώνουν τους περισπασμούς και μας επιτρέπουν να εργαζόμαστε με μεγαλύτερη άνεση. Εν ολίγοις, μας βοηθούν να κάνουμε την δουλειά μας και μετά να αφήνουμε την δουλειά πίσω μας, όταν είναι απαραίτητο.

Αυτό, μας επιτρέπει ουσιαστικά να επαναφορτιζόμαστε και να αποφορτιζόμαστε, προκειμένου να κάνουμε την δουλειά μας δημιουργικά, χωρίς τον κίνδυνο εξουθένωσης. Αν εμείς, σαν επικεφαλής, μπορούμε να βοηθήσουμε τους εργαζόμενούς μας να κάνουν τα παραπάνω αποτελεσματικά, και να το κάνουμε και εμείς οι ίδιοι, τότε θα έχουμε έναν θετικό αντίκτυπο, αναφορικά με το πώς διαχειριζόμαστε αυτό το νέο τρόπο εργασίας.

Σίγουρα πρόκειται για μια μεγάλη πρόκληση αλλά, όπως όλοι οι μεγάλοι στόχοι απαιτούν, υπάρχουν τα κατάλληλα μικροβήματα που μπορείς να κάνεις ώστε να βρεις την συγκέντρωση και την ισορροπία σου. Παρακάτω θα βρεις 10 μικροβήματα που μπορείς να κάνεις, ώστε να έχεις περισσότερη συγκέντρωση, λιγότερο άγχος και τελικά να δημιουργήσεις ο ίδιος συνήθειες που θα σε βοηθήσουν να εργάζεσαι καλύτερα στη «νέα εποχή».

  1. Όταν ξυπνάς, μην ξεκινάς την ημέρα σου με το να κοιτάς το κινητό σου. Αντί για αυτό, πάρε τουλάχιστον ένα λεπτό ώστε να πάρεις μερικές βαθιές αναπνοές ή να θέσεις τους στόχους σου για την ημέρα.
  2. Κάνε κάθε πρωί, κάτι μικρό που σε γεμίζει χαρά. Αυτό μπορεί να είναι ο διαλογισμός, ή το να πάρεις πρωινό ή το να κάνεις έναν περίπατο. Έτσι, θα είσαι πιο παραγωγικός και αφοσιωμένος στην δουλειά σου, μετά.
  3. Πάρε τον χρόνο σου και θέσε ένα πρόγραμμα ώστε να κάνεις σήμερα, παραγωγική δουλειά, ιδανικά το πρωί. Όρισε μια υπενθύμιση ώστε να μεγιστοποιήσεις την συγκέντρωσή σου και να ελαχιστοποιήσεις τους περισπασμούς. Ενημέρωσε τους συνάδερφούς σου, ώστε να σκεφτούν διπλά προτού σε διακόψουν.
  4. Απενεργοποίησε τις ειδοποιήσεις που δεν έχουν να κάνουν με την δουλειά σου. Το να βλέπεις δεκάδες ειδοποιήσεις το πρωί μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα κορτιζόλης σου, και να σε γεμίσει στρες. Απενεργοποίησέ τες και θέσε όρια στην σχέση σου με την τεχνολογία.
  5. Όρισε συγκεκριμένη ώρα μέσα στην ημέρα, κατά την οποία θα ασχοληθείς με τα emails σου. Έτσι, δεν θα χρειαστεί να τα κοιτάς συχνά, διακόπτοντας άλλες εκκρεμότητες.
  6. Κάνε ένα διάλειμμα τουλάχιστον μια φορά την ημέρα. Απομακρύνσου από το γραφείο σου, έστω για μερικά λεπτά και κάνε κάτι που σε γεμίζει ενέργεια. Θα επιστρέψεις με περισσότερη διάθεση για συγκέντρωση και φυσικά, με έναν σκοπό.
  7. Όρισε ακόμα και πέντε λεπτά στα οποία θα διαλογιστείς. Όταν ηρεμήσεις το μυαλό σου και απομονώσεις εξωτερικούς ήχους και περισπασμούς, τότε θα επιστρέψεις στην εργασία σου έτοιμος να δώσεις τον καλύτερό σου εαυτό.
  8. Φάε μεσημεριανό μακριά από το γραφείο σου. Ακόμα και αν το γραφείο σου, είναι η τραπεζαρία σου. Αντί να τρως βιαστικά καθώς δουλεύεις, φάε το μεσημεριανό σου σε διαφορετικό σημείο με ηρεμία, ακόμα και για μικρό χρονικό διάστημα. Θα είσαι πιο αποτελεσματικός στην δουλειά σου, την υπόλοιπη ημέρα.
  9. Κάνε ένα διάλειμμα από την τεχνολογία καθημερινά, ώστε να βελτιώσεις την συγκέντρωσή σου και να μειώσεις το άγχος σου. Όρισε μια ώρα που θα απέχεις από τα social media και το email σου ώστε να δώσεις όλη σου την προσοχή, σε πράγματα που μετράνε.
  10. Προγραμμάτισε κάποια ώρα, ώστε να επικοινωνήσεις ουσιαστικά με τους συναδέρφους σου. Με το να επικοινωνείς μαζί τους, ακόμα και με βίντεο κλήση, όχι όμως για θέματα εργασίας, θα μειώσεις το άγχος σου και θα μείνεις μετά με μια αίσθηση «κανονικότητας».

Διάβασε ακόμα:

Έχεις δίκιο! Δουλεύεις περισσότερο και κάνεις περισσότερα meetings

COVID – 19: 15 Ορισμοί της «νέας παραγωγικότητας» στη «νέα εποχή»

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Εργασία από το σπίτι: Πώς να μείνεις αποδοτικός όπως όταν ήσουν στο γραφείο

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

6 Τρόποι για να δουλεύεις πιο παραγωγικά από το σπίτι – Δεν πέφτουν ποτέ έξω

THRIVING MIND//

Το Internet Μας Κάνει Πιο Μοναχικούς;

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης