ΕΥΕΞΙΑ//

Πώς να διεγείρεις το πνευμονογαστρικό νεύρο και να αποσυμπιεστείς με την τεχνική αναπνοής 4:8

Πώς να ηρεμήσεις μέσα σε 10 λεπτά, σύμφωνα με τους επιστήμονες.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Τι είναι το πνευμονογαστρικό νεύρο.
-Πώς να εφαρμόσεις την τεχνική 4:8.


Τελευταία ακούγεται ότι το πνευμονογαστρικό νεύρο ελέγχει την αίσθηση ευεξίας και χαλάρωσης. Πρόσφατα, οι επιστήμονες απέδειξαν ότι η ενεργοποίηση του πνευμονογαστρικού νεύρου μπορεί να επιβραδύνει τους χτύπους της καρδιάς, να απενεργοποιήσει την ορμόνη της κορτιζόλης και να απελευθερώσει ένα μείγμα από ηρεμιστικές χημικές ουσίες στο σύστημά σου. “Γνωρίζουμε ότι οι άνθρωποι που πάσχουν από κατάθλιψη παρουσιάζουν χαμηλή λειτουργία του πνευμονογαστρικού τους νεύρου και αυτό σχετίζεται με μικρότερο επιτονισμό και λιγότερες εκφράσεις του προσώπου,” αναφέρει η Tiffany Field, PhD.


Τι είναι το πνευμονογαστρικό νεύρο;

Το μεγαλύτερο νεύρο του κρανίου στο ανθρώπινο σώμα, το πνευμονογαστρικό νεύρο είναι τμήμα του παρασυμπαθητικού νεύρου, που ευθύνεται για τις διαδικασίες χαλάρωσης. Οι επιστήμονες μόλις τώρα ανακαλύπτουν την επιρροή του στην ανθρώπινη εμπειρία. Γνωρίζουμε ότι το πνευμονογαστρικό νεύρο:

αποσυμπιέζει τις προκλητικές αντιδράσεις

συμβάλλει στην ενδυνάμωση της μνήμης

ελέγχει τους χτύπους της καρδιάς

απελευθερώνει την ορμόνη της χαλάρωσης

είναι υπεύθυνο για το ένστικτο

μπορεί να σε κάνει να λιποθυμήσεις

Πλέον, οι επιστήμονες έχουν διαπιστώσει ένα σύνδεσμο μεταξύ της λειτουργίας του πνευμονογαστρικού νεύρου και μιας απλής τεχνικής αναπνοής.

Η τεχνική αναπνοής 4:8 

Παρά την πολυπλοκότητά του, το πνευμονογαστρικό νεύρο φαίνεται να έχει ένα σχετικά απλό ρόλο: να μας ηρεμεί. Ο Otto Loewi, κάτοχος βραβείου Nobel, πρώτος ανακάλυψε την ορμόνη χαλάρωσης, την ακετυλοχολίνη, κατά τη διάρκεια ενός ιατρικού πειράματος. Παρατήρησε, κάνοντας πειράματα σε βατράχους, ότι “μια ηρεμιστική ουσία εκκρινόταν άμεσα από το πνευμονογαστρικό νεύρο στην καρδιά και έκανε τους χτύπους της καρδιάς του βατράχου να πέφτουν αμέσως.” Εφηύρε την ορμόνη “vagusstoff”.

Αυτό που ανακαλύπτουν τώρα οι επιστήμονες, το εξασκούν αρκετό καιρό οι yogis. Το 2018, δυο ερευνητές από την Ολλανδία διαπίστωσαν ότι οι τεχνικές αργής αναπνοής με μεγάλες εκπνοές ενεργοποιούν το πνευμονογαστρικό νεύρο. “Οι μεγάλες εκπνοές” σημαίνουν ότι οι εκπνοές πρέπει να είναι μεγαλύτερες από τις εισπνοές. Μια άλλη έρευνα του 2019 αποκάλυψε ότι οι τεχνικές αναπνοής βελτιώνουν σημαντικά την ικανότητα λήψης αποφάσεων. Εξασκώντας την τεχνική 4:8 για 2 λεπτά, οι συμμετέχοντες στην έρευνα ανέφεραν χαμηλότερα επίπεδα στρες και απάντησαν σε περισσότερες απαντήσεις σωστά.

Φαίνεται να υπάρχει ένας σύνδεσμος μεταξύ των μεγάλων εκπνοών και την ενεργοποίηση του πνευμονογαστρικού νεύρου και γι’ αυτό το λόγο η τεχνική 4:8 λειτουργεί τόσο καλά.

Είναι αρκετά απλή: το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να ελέγχεις την αναπνοή σου και στη συνέχεια να φροντίσεις οι εκπνοές σου να είναι διπλάσιες σε μέγεθος από τις εισπνοές σου. Βοηθά να μετράς μέχρι το 4 όσο εισπνέεις και μετά ως το 8 όσο εκπνέεις. Βοηθά, επίσης, να εισπνέεις από τη μύτη και να εκπνέεις μέσα από σφιχτά χείλη.

Ένα πράγμα είναι σίγουρο: η αναπνοή δουλεύει. Οι οδηγοί του Zen το γνωρίζουν αυτό εδώ και χρόνια και οι επιστήμονες τώρα προσπαθούν να συμβαδίσουν. Η ελεγχόμενη αναπνοή δεν είναι αρκετά δυνατή για να σε βοηθήσει να ξεπεράσεις ένα σοβαρό ζήτημα ζωής, αλλά αν είσαι ένας άνθρωπος που υπεραναλύει και αγχώνεται χωρίς προφανή λόγο, σίγουρα δοκίμασέ την!

Διάβασε ακόμα:

Βάλε τέλος στο άγχος με 14 τρόπους που θα σου αλλάξουν τη ζωή

Fobo: Αντιμετώπισέ το και πάρε γρήγορες αποφάσεις

Ίσως σε ενδιαφέρει…

THRIVING MIND//

Ο Adam Grant ξέρει τι είναι αυτό που νιώθεις: “Languishing” ή στα ελληνικά “Τέλμα”

THRIVING MIND//

Έχει όνομα αυτό που νιώθεις: Ονομάζεται τέλμα

ΕΥΕΞΙΑ//

Έρευνα: Γιατί η αναπνοή είναι τόσο αποτελεσματική στη διαχείριση του στρες

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης