COVID-19//

Πώς μπορούμε να μείνουμε υγιείς και να κρατήσουμε ένα καλό επίπεδο σωματικού βάρους στο lockdown

Έχοντας ήδη ζήσει το πρώτο lockdown, έχουμε πάθει και έχουμε μάθει!


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πώς να ταξιδέψεις από τον καναπέ σου.
-Ποιες οδηγίες να ακολουθήσεις για να διατηρήσεις το βάρος σου.


Έχοντας ήδη ζήσει το πρώτο lockdown, έχουμε πάθει και έχουμε μάθει! Μπαίνοντας στο 2ο lockdown όλοι είμαστε αποφασισμένοι να μην επαναλάβουμε λάθη του παρελθόντος. Αυτή τη φορά ας δούμε το lockdown ως μια ευκαιρία να πατήσουμε για λίγο “pause” από τους εξαντλητικούς ρυθμούς της καθημερινότητας και, όχι μόνο, να παραμείνουμε υγιείς αλλά και να βελτιώσουμε το επίπεδο της υγείας μας.

Ας χωρίσουμε την υγεία σε δυο άξονες:

  • Τη σωματική υγεία και
  • Την ψυχική υγεία.

Ψυχική υγεία

Η ψυχική μας υγεία θα έλεγα ότι είναι και η πιο σημαντική καθώς όταν αυτή περνά μέσα από περιπέτειες, τότε με σιγουριά κλονίζεται και η σωματική υγεία. Διαφυλάξτε λοιπόν τη ψυχική σας υγεία, εν μέσω καραντίνας, σαν τα μάτια σας! Πάμε να δούμε κάποιους τρόπους να προστατεύσουμε τη ψυχική μας υγεία εν μέσω αυτή της δύσκολης κατάστασης που όλοι βιώνουμε:

  • Δείτε την όλη κατάσταση θετικά και σκεφτείτε τρόπους με τους οποίους μπορείτε να βγείτε κερδισμένοι.
  • Κουνηθείτε από τον καναπέ! Με την αερόβια άσκηση όπως είναι το τρέξιμο ή το περπάτημα, εκκρίνονται ορμόνες, οι ενδορφίνες, οι οποίες μας βοηθούν να καταπολεμήσουμε το άγχος και τη θλίψη και να αισθανόμαστε πιο χαρούμενοι.
  • Διαβάστε βιβλία! Ταξιδέψτε μακριά από το σπίτι σας και ζήστε στιγμές μέσα από τις σελίδες ενός ωραίου βιβλίου. Σίγουρα υπάρχουν πολλά βιβλία που θέλατε εδώ και καιρό να διαβάσετε και δεν βρίσκατε χρόνο.
  • Ελάτε πιο κοντά με τους δικούς σας ανθρώπους, ό,τι πολυτιμότερο έχετε σε αυτόν τον κόσμο. Είτε μέσω διαδικτύου είτε από κοντά, πόσα αγαπημένα σας πρόσωπα δεν προλαβαίνετε να απολαύσετε καθώς η καθημερινότητα “τρέχει’; Δημιουργήστε στιγμές μαζί τους τις οποίες θα αξίζει να θυμάστε όταν όλο αυτό περάσει.

Σωματική υγεία

Για να θωρακίσουμε τη σωματική μας υγεία θα πρέπει να εστιάσουμε τόσο στο σωματικό βάρος όσο και στη σωματική άσκηση.

Σωματική άσκηση

Όπως είπαμε και πιο πάνω, η άσκηση αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τη διαμόρφωση της κατάστασης της υγείας μας και μερικές, μόνο, από τις θετικές επιδράσεις τις είναι οι εξής:

  • Αποτελεσματικότερη διαχείριση του άγχους.
  • Βελτίωση της διάθεσης και της αυτοεκτίμησης.
  • Μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαφόρων χρόνιων νοσημάτων.
  • Βελτίωση της λειτουργίας του καρδιαγγειακού συστήματος και βελτίωση της αντοχής.
  • Τόνωση του μυικού συστήματος και βελτίωση της δύναμης.
  • Σημαντική επίδραση στο σωματικό βάρος.

Βάλτε λοιπόν την άσκηση σε πρόγραμμα! Βρείτε 1 ώρα την ημέρα και αφιερώστε τη σε μια μορφή άσκησης η οποία σας ευχαριστεί. Οι επιλογές είναι άπειρες αρκεί να αφήσετε τη φαντασία σας ελεύθερη. Τρέξιμο, περπάτημα, παιχνίδι με τα παιδιά, χορός, ασκήσεις με εφαρμογές στο κινητό ή με βίντεο στο διαδίκτυο, είναι μόνο μερικές ιδέες.

Σωματικό βάρος

Αδιαμφισβήτητα το lockdown, αποτελεί παγίδα για το βάρος. Οι πολλές ώρες παραμονής στο σπίτι σε συνδυασμό με την “πεσμένη” διάθεση αλλά και τη μειωμένη σωματική δραστηριότητα ενδέχεται να οδηγήσουν σε αύξηση της ενεργειακής πρόσληψης (θερμίδες) μέσω του φαγητού και κατ΄επέκταση και αύξηση του σωματικού βάρους. Είναι φλέγον να διατηρήσουμε στα φυσιολογικά το βάρος μας εν μέσω της πανδημίας διότι, εκτός των άλλων, η παχυσαρκία καθιστά ένα άτομο πιο ευάλωτο σε διάφορες λοιμώξεις.

Ακολουθούν μερικές απλές αλλά σημαντικές οδηγίες για τη διαχείριση του σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια του lockdown. Μην ξεχνάτε οτι οι μεγάλες αλλαγές, προκύτπουν μέσα από απλά καθημερινά βήματα.

  • Οργανωθείτε! Εφοδιαστείτε με πληθώρα αγνών και μη επεξεργασμένων τροφίμων. Γεμίστε το ψυγείο και τα ράφια σας με τρόφιμα χαμηλά σε κορεσμένο λίπος και σάκχαρα αλλά υψηλά σε διατροφική αξία. Μη ξεχνάτε ότι αυτά που βλέπουμε είναι πιο πιθανό να τα καταναλώσουμε, γι’ αυτό και η διαθεσιμότητα των τροφίμων στο σπίτι παίζει σπουδαίο ρόλο. Ψωνίστε πληθώρα φρούτων, λαχανικών, οσπρίων, ξηρών καρπών και αλειμμάτων τους, σύνθετων υδατανθράκων (όπως ρύζι, πλιγούρι, κινόα), άπαχου κρέατος και ψαριών, γαλακτοκομικών προϊόντων με χαμηλά λιπαρά κ.ά.
  • Αποφύγετε να μένετε πολλές ώρες νηστικοί. Όταν φτάνουμε τον εαυτό μας στα όρια του, δηλαδή να πεινάει σε υπερβολικά μεγάλο βαθμό, δρούμε βάσει ενστίκτων επιβίωσης και κάνουμε κακές διατροφικές επιλογές. Είναι σχεδόν βέβαιο οτι θα φάμε περισσότερο και με μεγαλύτερη ταχύτητα.
  • Ετοιμάστε κάποια εύκολα σνακ, τα οποία θα υπάρχουν διαθέσιμα ώστε να καταφύγετε σε αυτά σε περίπτωση επιθυμίας για “τσιμπολόγημα”, όπως φρουτοσαλάτα, γιαούρτι με μέλι, ξηρούς καρπούς και σταφίδες ή στικάκια λαχανικών με συνοδευτικό dip από γιαούρτι και μουστάρδα.
  • Συνδυάστε όλα τα γεύματά σας με λαχανικά. Οι φυτικές ίνες των λαχανικών θα σας βοηθήσουν να αισθανθείτε τον κορεσμό με μικρότερες ποσότητες αλλά και να μείνετε χορτασμένοι για περισσότερη ώρα.
  • Αν ανήκετε σε αυτούς που ένα αρνητικό συναίσθημα (π.χ. θλίψη, άγχος) μπορεί να τους οδηγήσει στο ψυγείο, τότε έχετε στο μυαλό σας ότι αν εκείνη τη στιγμή ασχοληθείτε για περίπου 20 λεπτά με κάτι άλλο, όπως το να πάτε μια βόλτα στη γειτονιά ή να πάρετε τηλέφωνο έναν αγαπημένο φίλο, τότε η “ορμή” για κατανάλωση φαγητού θα καταλαγιάσει.
  • Εκμεταλλευτείτε το χρόνο σας για να γίνεται δημιουργικοί στην κουζίνα! Μαγειρέψτε με μεράκι νέες ή παλιές συνταγές για να ευχαριστήσετε τον εαυτό σας ή την οικογένειά σας.

Συμπέρασμα

Ας δούμε αυτό το lockdown ως μια ευκαιρία για να φροντίσουμε την υγεία μας, δαπανώντας χρόνο και ενέργεια για να ασκηθούμε, να προσέξουμε τη διατροφή μας και να κάνουμε θετικές σκέψεις! Εαν θέλουμε να τις δούμε, το lockdown, έχει και αρκετές θετικές πτυχές και ίσως βγαίνοντας από αυτό να “βγούμε” και στην κανονικότητα πιο δυνατοί!

Διάβασε ακόμα:

Οι τελευταίες επιστημονικές θεωρίες για την ομίχλη εγκεφάλου που προκαλεί η Covid-19

Ηρέμησε το ανήσυχο μυαλό σου με 6 εύκολους τρόπους

Ίσως σε ενδιαφέρει…

COVID-19//

Πώς να διατηρήσεις την ευεξία σου ακόμα και σε lockdown

ΕΥΕΞΙΑ//

5 τρόποι για να παραμείνεις αισιόδοξος εν μέσω πανδημίας – Πώς να ελέγξεις το μυαλό σου

THRIVING MIND//

Τα 4 Έψιλον που είναι τροφή για την ψυχή σου

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης