ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Πώς η ευγνωμοσύνη μπορεί να κάνει τη δουλειά σου ένα καλύτερο μέρος

Έρευνες έχουν δείξει ότι συνδέονται πιο στενά από όσο νομίζεις.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Τι ρόλο παίζει η ευγνωμοσύνη στην δουλειά σου.
-Πώς μπορείς να νιώθεις ευγνωμοσύνη πιο συχνά, ακόμα και σε δύσκολες μέρες.


Από όλα τα συναισθήματα που νιώθουμε στη δουλειά μας, σίγουρα η ευγνωμοσύνη δεν είναι στην κορυφή της λίστας. Είναι πολύ εύκολο να αφήσουμε το στρες της μέρας να μας συνεπάρει ωστόσο, μελέτες έδειξαν ότι όταν οι εργαζόμενοι, νιώθουν ευγνωμοσύνη στο χώρο της δουλειάς τους, τότε είναι πιο αποδοτικοί και έχουν γενικά, καλύτερη συμπεριφορά.

Βασιζόμενος σε προηγούμενη μελέτη που έδειξε ότι συναισθήματα όπως η ευγνωμοσύνη μπορούν να αυξήσουν την υπομονή μας και την γενικότερη συγκρότηση του εαυτού μας, ο καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Northeastern, David DeSteno, αποφάσισε να τεστάρει αν η ευγνωμοσύνη μπορεί να βοηθήσει στο να λέει κάποιος λιγότερα ψέματα.

Τα αποτελέσματα της έρευνάς του, ήταν ξεκάθαρα σχετικά με αυτό: Οι συμμετέχοντες, που γυρνούσαν ένα νόμισμα σαν τεστ, έλεγαν πιο πολλές φορές την αλήθεια σχετικά με το ποια πλευρά του νομίσματος κατέληγε στο χέρι τους, όταν σκέφτονταν κάτι για το οποίο ένιωθαν ευγνωμοσύνη.

Είτε η συνήθεια του να λες ψέματα είναι απαγορευτική για την δουλειά σου, είτε όχι, συναισθήματα τέτοιου είδους, όπως η ευγνωμοσύνη, βοηθούν και εσένα και τους συναδέλφους σου, μέσα στην ημέρα.

Παρακάτω θα βρεις απλά βήματα που μπορείς να κάνεις μέσα στην ημέρα, ώστε να δεις διαφορά.

Μίλα σχετικά με την ευγνωμοσύνη που νιώθεις

Πολλές φορές, οι συζητήσεις στη δουλειά έχουν μέσα τους γκρίνια και αρνητική φύση. «Είμαι κουρασμένος», «Είμαι απασχολημένος», «Τι θα κάνουμε μέχρι το Σαββατοκύριακο»; Σίγουρα έχεις ακούσει ή έχεις πει πολλά από αυτά. Αν όμως αντικαταστήσεις αυτές τις φράσεις με άλλες, που προάγουν θετικά συναισθήματα, η αντίστοιχη επιρροή δεν θα αργήσει να έρθει.

Έρευνα έδειξε ότι μετά από 10 εβδομάδες που οι συμμετέχοντες έγραφαν πράγματα για τα οποία ένιωθαν ευγνωμοσύνη, ήταν πιο αισιόδοξοι, γυμνάζονταν πιο συχνά και είχαν λιγότερες επισκέψεις στον γιατρό, από εκείνους που συνέχιζαν να έχουν αρνητικές σκέψεις,

Αυτό δείχνει πως ό,τι σκεπτόμαστε, ό,τι λέμε δυνατά ή και ότι γράφουμε απλά, έχει αντίκτυπο στο πώς νιώθουμε. Κάνε θετικές σκέψεις στο γραφείο σου, και ανακάλεσε στην μνήμη σου πράγματα για τα οποία νιώθεις καλά: «Χαίρομαι που με εκτιμά ο προϊστάμενός μου» ή «Χαίρομαι που είμαι υγιής και σήμερα». Τα παραπάνω είναι μόνο μερικά παραδείγματα του τι μπορείς να πεις για να αντικαταστήσεις την γκρίνια με την θετική σκέψη.

Πες «ευχαριστώ» και δείξε σε όσους εκτιμάς την αγάπη σου

Μπορεί ένα απλό ευχαριστώ να κάνει μεγάλη διαφορά στο χώρο εργασίας σου, σύμφωνα με έρευνες. Αποτελέσματα έδειξαν ότι οι υπάλληλοι που είχαν προϊστάμενους οι οποίοι τους ευχαριστούσαν για την καλή τους δουλειά, απέδιδαν καλύτερα και δούλευαν περισσότερο.

Επιπλέον, τα κοπλιμέντα στον χώρο εργασίας ή το να λες σε κάποιον συνάδερφό σου πόσο πολύτιμος σου είναι βοηθούν στην κοινωνική αλληλεπίδραση και στην δημιουργικότητα.

Φτιάξε εικόνες με τα όσα νιώθεις ευγνωμοσύνη που έχεις

Άτομα που ηθελημένα «καλλιεργούσαν την ευγνωμοσύνη έδειξαν περισσότερη ευαισθησία στο μπροστινό μέρος του εγκεφάλου, που είναι υπεύθυνο για τις βιαστικές αποφάσεις, για τη μάθηση και τη σκέψη», είπε ο νευρολόγος Ellie Cobb στο NBC News.

Το να φτιάξεις εικόνες με τα όσα νιώθεις ευγνωμοσύνη που έχεις, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να συνεχίσεις να νιώθεις καλά μέσα στην ημέρα σου. Δοκίμασε να γράψεις 3 πράγματα για τα οποία νιώθεις ευγνωμοσύνη καθώς πας στη δουλειά και κράτα την σημείωση στην τσέπη σου ώστε να την δεις μέσα στην ημέρα.

Κράτα μαζί σου φωτογραφίες των αγαπημένων σου προσώπων ή του κατοικίδιου σου ή ακόμα καλύτερα, βάλ’ τες στο γραφείο σου ώστε να τις βλέπεις καθώς δουλεύεις.

Μπορεί να σου φαίνεται δύσκολο να καλλιεργήσεις θετικά συναισθήματα, ειδικά μέσα σε μια δύσκολη μέρα, αλλά είναι εφικτό. Στο τέλος, θα νιώσεις πιο δημιουργικός και θα καταφέρεις να βγεις αλώβητος, ακόμα και από καταστάσεις που παλαιότερα θα σου κόστιζαν.

Διάβασε ακόμα:

Αυτή η πρωινή ρουτίνα μπορεί να αυξήσει την ευτυχία σου και την αφοσίωση στη δουλειά σου

8 Τρόποι Για Να Μην Χάσεις Το Κίνητρο Για Τη Δουλειά Σου

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΣΚΟΠΟΣ//

9 Τρόποι για να νιώθεις ευγνωμοσύνη ακόμα και όταν οι καταστάσεις δεν βοηθούν

ΣΚΟΠΟΣ//

Το Μυστικό Που Έψαχνες Για Να Είσαι Πιο Ευτυχισμένος

ΣΚΟΠΟΣ//

6 Λόγοι για τους οποίους η ευγνωμοσύνη κάνει καλό στον εγκέφαλό σου

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης