ASK THE EXPERT//

Ποιες Μπάρες Δημητριακών Να Επιλέγω;

Απαντά η Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Βιολέττα Τζεμολλάρι.

«Ποιες μπάρες δημητριακών να επιλέγω;» – ΑΠ

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως βρίσκονται στη βάση της Μεσογειακής Πυραμίδας και αποτελούν μια πολύ σημαντική ομάδα τροφίμων, καθώς περιέχουν μία μεγάλη ποικιλία θρεπτικών συστατικών όπως φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και μέταλλα (σίδηρο, ψευδάργυρο, μαγνήσιο), τα οποία συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού.

Η επαρκής κατανάλωσή τους έχει συσχετιστεί με καλύτερη ρύθμιση του σωματικού βάρους, καθώς η παρουσία των φυτικών ινών συμβάλλει  στη μείωση της όρεξης, με αποτέλεσμα τη μειωμένη κατανάλωση φαγητού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συστηματική κατανάλωση προϊόντων ολικής αλέσεως αποδίδει πολλαπλά οφέλη στην υγεία.

Επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι μια διατροφή πλούσια σε ολικής άλεσης προϊόντα ενισχύει την άμυνα του οργανισμού ενάντια στην εμφάνιση διαφόρων παθήσεων.

Πιο συγκεκριμένα τα δημητριακά ολικής άλεσης φαίνεται να έχουν τα εξήςοφέλη:

  • Ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα
  • Μείωση  της «κακής» χοληστερόλης (LDL)
  • Καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος
  • Καλύτερη λειτουργία του εντέρου
  • Μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου
  • Καλύτερο έλεγχο του σωματικού βάρους

Στην κατηγορία των δημητριακών ανήκουν και οι μπάρες, οι οποίες χρησιμοποιούνται από πλήθος ατόμων, είτε ως πρωινό γεύμα, είτε ως ενδιάμεσο μικρόγευμα.

Οι μπάρες στο μικροσκόπιο!

Στο εμπόριο υπάρχει μια τεράστια γκάμα από μπάρες δημητριακών διαφόρων γεύσεων αλλά και διαφορετικής διατροφικής σύστασης.

Αν ανήκεις σε εκείνους που η ποικιλία τους μπερδεύει και διχάζεσαι ανάμεσα στο ποια μπάρα να επιλέξεις, η λύση βρίσκεται στη διατροφική ετικέτα!

Προτίμησε μπάρες δημητριακών με χαμηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα, κορεσμένα λιπαρά αλλά και με χαμηλό θερμιδικό περιεχόμενο (ανά τεμάχιο ~24γρ τα σάκχαρα να κυμαίνονται από 5-20γρ και οι θερμίδες να μην ξεπερνούν τις 100).

Επέλεξε εκείνες που θα αποτελούνται από σιτάρι και βρώμη ολικής άλεσης, καθώς οι φυτικές τους ίνες σε συνδυασμό με τις βιταμίνες Β που περιέχουν, συμμετέχουν στην απελευθέρωση ενέργειας μέσω της τροφής.

Οι μπάρες δημητριακών ολικής άλεσης είναι χορταστικές, χωρίς να υστερούν σε γεύση. Μπορούν να αποτελέσουν την κύρια πηγή ενέργειας στη διατροφή σου. Συγκεκριμένα, καταναλώνοντας μια μπάρα δημητριακών ως ενδιάμεσο γεύμα θα έχεις ενέργεια για τουλάχιστον 2-3 ώρες.

Η περιεκτικότητα τους σε βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και σε  φαινολικές ενώσεις όπως σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο, καθώς και σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, θα ενισχύσουν το νευρικό σου σύστημα, με αποτέλεσμα καλύτερη συγκέντρωση, μνήμη και πνευματική διαύγεια.

Διάβασε λοιπόν προσεκτικά τη διατροφική τους ετικέτα και δώσε στον οργανισμό σου τον ιδανικό συνδυασμό θρεπτικών συστατικών με τη χαμηλότερη θερμιδική πρόσληψη, απολαμβάνοντας τη γεύση που σου ταιριάζει.

Αρχική δημοσίευση από την Βιολέττα Τζεμολλάρι στο logodiatrofis.gr.

Διάβασε ακόμα:

10 Τρόφιμα Για Δυνατό Μυαλό Και Καλύτερη Συγκέντρωση

Τάπερ Στο Γραφείο! Πώς Και Γιατί Σε Βοηθά Να Χάσεις Βάρος

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Υγιεινές Επιλογές Σνακ Για Τη Δουλειά

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Τρως πρωινό στο γραφείο; Αναβάθμισέ το έξυπνα

ΕΥΕΞΙΑ//

Λιγούρες στο γραφείο; Σου έχουμε τη λύση

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης