ΕΥΕΞΙΑ//

Παγκόσμια Ημέρα Χορτοφαγίας: Όσα πρέπει να γνωρίζεις

Οι άνθρωποι που ακολουθούν μια χορτοφαγική διατροφή δεν τρώνε κρέας και ψάρι, αλλά συνεχίζουν να καταναλώνουν αυγά και γαλακτοκομικά προϊόντα.

Ένα άτομο δεν χρειάζεται να τρώει κρέας για να προσλαμβάνει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για καλή υγεία. Μια διατροφή χωρίς κρέας μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη υγεία για διάφορους λόγους.

Ένας λόγος είναι ότι πολλοί άνθρωποι που ακολουθούν μια χορτοφαγική διατροφή τείνουν να καταναλώνουν μεγάλη ποσότητα φρέσκων, υγιεινών και φυτικών τροφών, που προσφέρουν αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες. Επίσης, όταν ένα άτομο αποφασίζει να ακολουθήσει μια δίαιτα χωρίς κρέας, κάνει γενικότερα πιο υγιεινές επιλογές. 

Σύμφωνα με μια δημοσκόπηση της Gallup του 2019, 5% των ανθρώπων στις ΗΠΑ περιγράφουν τον εαυτό τους ως χορτοφάγους. 

Τα οφέλη της χορτοφαγικής διατροφής στην υγεία

Πολλές έρευνες συμφωνούν ότι μια χορτοφαγική δίαιτα προσφέρει μια σειρά πλεονεκτημάτων στην υγεία.

Έρευνες δείχνουν ότι μια vegan ή μια χορτοφαγική δίαιτα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και διάφορων ειδών καρκίνου. Μια δίαιτα χωρίς κρέας μπορεί να μειώσει επίσης τον κίνδυνο μεταβολικού συνδρόμου, που περιλαμβάνει την παχυσαρκία και το διαβήτη τύπου 2

Σε ό,τι αφορά στο βάρος, η μετάβαση σε μια χορτοφαγική δίαιτα μπορεί να βοηθήσει ένα άτομο να χάσει βάρος, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, σύμφωνα με μια μετα-ανάλυση του 2016. Ωστόσο, απαιτούνται περαιτέρω έρευνες για να διαπιστωθεί πώς η χορτοφαγία επηρεάζει το βάρος. 

Ως προς τη χοληστερόλη, μια συστηματική ανάλυση που δημοσιεύτηκε στο 2015 κατέληξε ότι οι άνθρωποι που ακολουθούν μια χορτοφαγική διατροφή είναι πιθανό να έχουν χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης

Ωστόσο, αυτά τα οφέλη δεν θα εμφανιστούν αυτόματα όταν ένα άτομο σταματά να καταναλώνει κρέας. Μαζί με τη χορτοφαγική διατροφή, οι άνθρωποι πρέπει να φροντίσουν να: 

-να προσλαμβάνουν τη σωστή ποσότητα θερμίδων
-να εστιάσουν σε ποικιλία φρούτων, λαχανικών και τροφών ολικής άλεσης
-να περιορίσουν την πρόσληψη επεξεργασμένων τροφών και αλκοόλ
-να αποφύγουν τα ανθυγιεινά λίπη και την πρόσθετη ζάχαρη και αλάτι
-να ασκούνται συστηματικά
-να αποφύγουν το κάπνισμα.

Βιωσιμότητα

Σε συνδυασμό με τα οφέλη στην υγεία, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι μια χορτοφαγική διατροφή είναι πιο βιώσιμη, καθώς είναι λιγότερο επιβλαβής για το περιβάλλον, συγκριτικά με μια διατροφή που περιλαμβάνει κρέας.

Για να λαμβανεις τα καλύτερα άρθρα μας στο email σου, γράψου στο Newsletter μας.

Διάβασε ακόμα:

Ο Thrive Οδηγός για μία πιο ισορροπημένη διατροφή

Mindful Eating: Τα οφέλη της ενσυνείδητης διατροφής στην υγεία και την ευεξία

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Τα οφέλη της σωστής διατροφής στη σωματική, την πνευματική και την ψυχική μας υγεία

ΕΥΕΞΙΑ//

Ο έρωτας αδυνατίζει; Τι συμβαίνει όταν τα ζευγάρια ξεκινούν δίαιτα μαζί;

THRIVING BUSINESS//

Ψυχική υγεία στον χώρο εργασίας σημαίνει αλλαγή κουλτούρας

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης