ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Όταν η επιχειρηματικότητα ταυτίζεται με τη φύση

Πώς μια εταιρία ή οργανισμός μπορεί να κάνει τον καταναλωτή να γίνει ο ίδιος πρεσβευτής του προϊόντος που λέγεται ελληνική φύση;

Εάν αποδομήσουμε την επιχειρηματικότητα θα βρούμε ένα βασικό κίνητρο: το όραμα. Θα βρούμε έναν, ή μία μικρή συνήθως ομάδα ανθρώπων, που από ένα προσωπικό όραμα και όνειρα για την επίτευξη ατομικών ή συλλογικών στόχων προσπάθησαν, επέμειναν και πιθανά οδηγήθηκαν στην επιτυχία.

Εάν δε οπτικοποιήσουμε την έννοια της επιτυχίας, τότε τις περισσότερες φορές θα δούμε έναν άνθρωπο να στέκεται σε μία κορυφή με τα χέρια ίσως ανοιχτά προς τον ουρανό –«τα κατάφερα» θα σκέφτεται– ή απλά να ατενίζει τη θέα απολαμβάνοντας το αποτέλεσμα των κόπων και των θυσιών που υπογράμμισαν μια πορεία με βήματα σταθερά, ανοδικά, συγκροτημένα και σίγουρα συνειδητά.

Δεν είναι τυχαίο ότι ταυτίζουμε την εικόνα της επιτυχίας και της επίτευξης στόχων με την ανάβαση σε κορυφές και εκεί, έγκειται και η ουσία των πραγμάτων: η προσπάθεια, η επιμονή, το πάθος, η δέσμευση, το να ξέρεις πότε να σταματάς και πότε να συνεχίζεις, είναι βασικές έννοιες και πρακτικές τόσο στον επιχειρηματικό κόσμο όσο και στον αθλητισμό, στις δραστηριότητες στη Φύση, αλλά και στην καθημερινή μας ζωή.

Με επίκεντρο τη Φύση λοιπόν, και το ιδεώδες ενός καλύτερου κόσμου, από τη μία πλευρά έχουμε τη Βιωσιμότητα, την EGS στρατηγική, τις πολιτικές Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, τις στρατηγικά επιλεγμένες χορηγικές συνεργασίες αλλά και την εξωστρέφεια και την ανάγκη προώθησης του προϊόντος που ονομάζεται Ελλάδα, με στόχο όχι μόνο τον ποιοτικό και σταθερά εισερχόμενο τουρισμό κάθε εποχή του χρόνου, αλλά και τη μετάδοση του μηνύματος ότι η ουσιαστική προσπάθεια ανταμείβεται και ότι, σε αυτήν, κανείς δε στέκεται μόνος.

Από την άλλη έχουμε τον ίδιο τον καταναλωτή που, πιο συνειδητοποιημένος από ποτέ, όχι μόνο εξετάζει και επιλέγει προϊόντα και εταιρίες που οι αρχές τους και ο τρόπος λειτουργίας τους τάσσονται υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος, αλλά αισθάνεται ολοένα και περισσότερο την ανάγκη να έρθει σε επαφή με τη φύση και να επιστρέψει σε βασικές αξίες. Πόσο μάλλον μετά από τις πρωτόγνωρες καταστάσεις που ζούμε τα τελευταία 2 χρόνια.

Θέτοντας ως κοινό παρονομαστή την ανομολόγητη επιθυμία για ποιοτική ζωή –ίσως από κούραση για τους millennials και σίγουρα από επιλογή για τις νέες γενιές– τότε το βλέμμα αναπόφευκτα στρέφεται στις θάλασσες, στα βουνά, στον αέρα, στην επαφή με τη φύση. Το να μπορέσουμε να γίνουμε όλοι κοινωνοί μίας βασικής παραδοχής, ότι εμείς οι ίδιοι είμαστε υπεύθυνοι για τον κόσμο στον οποίο θέλουμε να ζούμε, μετατρέπει αυτομάτως έννοιες όπως το όραμα, ο στόχος, η προσπάθεια, η συλλογικότητα και η αλληλεγγύη σε σταθερούς πυλώνες δράσης.

Το ερώτημα που τίθεται λοιπόν είναι πώς μια εταιρία ή οργανισμός μπορεί να κάνει τον καταναλωτή να γίνει ο ίδιος πρεσβευτής του προϊόντος που λέγεται ελληνική φύση και η απάντηση έρχεται από τον 4ο αιώνα Π.Χ.. «Ου πολιτείαν γενέσθαι την αρίστην άνευ συμμέτρου χορηγίας» (Δεν μπορεί να υπάρξει άριστο πολίτευμα, αν δεν του χορηγηθούν μέσα ανάλογα με τις ανάγκες του) γράφει ο Αριστοτέλης στα Πολιτικά (1330Α, 13) και, σαφώς, δεν μπορεί να υπάρξει ανάδειξη των ευκαιριών που προσφέρει η χώρα μας χωρίς την προβολή δράσεων που τις υποστηρίζουν.

Από την Μεσσηνία μέχρι την Μακεδονία και από την Κέρκυρα μέχρι το Καστελόριζο, σε κάθε γωνία της Ελλάδας τίθενται σε εφαρμογή δράσεις με κυρίως ιδιωτική πρωτοβουλία, που στόχο έχουν να γνωρίσει και να ταυτιστεί ο κόσμος με τα κρυμμένα μυστικά του τόπου μας αλλά και να αναδείξουν πολύπλευρα ταλέντα και ανθρώπους με όραμα. Σήμερα, οι εταιρίες που έχουν βήμα μπορούν να στηρίξουν και να αναδείξουν τέτοιες πρωτοβουλίες αποδεικνύοντας ότι η ανάγκη μας να «ταυτιστούμε με τη Φύση», όπως συνηθίζει να προτρέπει ο Παναγιώτης Κοτρωνάρος –ο αρχηγός της 1ης επιτυχημένης Ελληνικής αποστολής στο Έβερεστ– διέπει προσωπικές, επιχειρηματικές αλλά και κοινωνικές δράσεις.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι εδραιωμένες εταιρίες και brands στηρίζουν το ιδιαίτερο project «Denali 2022», που στόχο έχει τη δημιουργία ενός μοναδικού για τα ελληνικά δεδομένα ντοκιμαντέρ και την προβολή της Ελληνικής Φύσης και αξιών που αποτελούν κίνητρο για κάθε μικρό και μεγάλο όνειρο, επιβεβαιώνοντας έτσι ότι οι χορηγικές συνεργασίες, πέραν από στοχευμένη εμπορική στρατηγική, μπορούν να αποτελέσουν πυλώνες επένδυσης για ένα καλύτερο κοινό μέλλον.

Αρχική δημοσίευση από την Κρινάνθη Ιωαννίδου στο epixeiro.gr.

Διάβασε ακόμα:

Managerial skills: το όπλο των εργαζόμενων για ψυχολογική ευημερία

Μπερδεμένοι; Μεθοδολογία ξεμπερδέματος πριν από αποφάσεις

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Προγειωθείτε!

THRIVING MIND//

Ο Βιότυπος της Έλλειψης Διαύγειας

THRIVING MIND//

Ο Βιότυπος της Αντίδρασης σε Απειλή

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης