ΕΥΕΞΙΑ//

Όσπρια & Δίαιτα.. πάνε μαζί;

Εντάξτε τα όσπρια στη διατροφή σας και μόνο οφέλη θα έχετε, που θα συμβάλλουν στην βελτίωση της υγείας!

Τα όσπρια μας, η βάση της μεσογειακής διατροφής, πλούσια σε φυτικές ίνες & πρωτεΐνες αποτελούν την ιδανική πηγή ενέργειας για μικρούς και μεγάλους!

Δίαιτα & όσπρια

Αναρωτιέστε αν μπορούμε να καταναλώνουμε όσπρια σε μια διατροφή απώλειας βάρους; Φυσικά!

Μπορεί τα όσπρια να έχουν άμυλο όμως μας παρέχουν, επίσης πρωτεΐνη αλλά και φυτικές ίνες, στοιχεία αναπόσπαστα σε μια δίαιτα!

Φυσικά θα πρέπει να προσέξουμε την ποσότητα που θα καταναλώσουμε η οποία εξαρτάται από τις ενεργειακές μας ανάγκες!

Την ποσότητα που έχετε ανάγκη θα την καθορίσει ο διατροφολόγος σας, καθώς και τον τρόπο μαγειρέματος. Καλό θα ήταν να αποφύγουμε την μεγάλη ποσότητα ελαιολάδου!

Ενέργεια

Ο ρόλος τους πολλαπλός στην υγεία του οργανισμού μας, καθώς μας προσφέρουν ενέργεια, η οποία είναι απαραίτητη, κυρίως για τα άτομα που ακολουθούν μια δίαιτα.

Ένα από τα λάθη που κάνουν όσοι ακολουθούν μια δίαιτα είναι ότι αποκλείουν σχεδόν όλες τις αμυλούχες τροφές και περιορίζονται στην κατανάλωση ζωικής πρωτεΐνης, όπως το κρέας, τα πουλερικά και τα αυγά.

Αυτό που αγνοούν όμως είναι ότι τα όσπρια έχουν διπλό ρόλο, καθώς μας δίνουν και υδατάνθρακες, άρα μας παρέχουν ενέργεια, και ταυτόχρονα πρωτεΐνες.

Πρωτεΐνες

Όλα τα όσπρια αποτελούν καλές πηγές φυτικής πρωτεΐνης, η οποία μπορεί να γίνει υψηλής βιολογικής αξίας, αν επιλέξουμε το ιδανικό τρόφιμο για να τα συνοδεύσουμε!

Τι σημαίνει αυτό; Για παράδειγμα στα περισσότερα όσπρια λείπει το αμυνοξύ μεθειονίνη, την οποία μπορούμε να λάβουμε από το ρύζι, το ψωμί, τους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους.

Έτσι, μπορούμε να συνδυάσουμε τις φακές με το ρύζι ή με ψωμί, και να χαρίσουμε στον οργανισμό μας πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας ισάξια του κρέατος!

Φυτικές ίνες

Μας προσφέρουν πολλές φυτικές ίνες, απαραίτητες σε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους, αφού μας προσφέρουν κορεσμό, καθώς και καλή λειτουργία του εντέρου μας!

Άλλο ένα θετικό των φυτικών ινών είναι ότι μας προστατεύουν, έναντι των καρδιοπαθειών και του καρκίνου του παχέως εντέρου.

Χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη

Όλα τα όσπρια αποτελούνται από σύνθετους υδατάνθρακες, με αποτέλεσμα να έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Αυτό σημαίνει ότι μετά την κατανάλωση τους επέρχεται μια σταδιακή αύξηση και εν συνεχεία σταδιακή μείωση του σακχάρου στο αίμα. Το γεγονός αυτό αποτελεί πολύ σημαντικό παράγοντα για όσους κάνουν δίαιτα, αφού ρυθμίζει τον κορεσμό, ο οποίος παρατείνεται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Γευστικές Προτάσεις!

Σούπα

Τι πιο θρεπτικό και γευστικό από μια σούπα φακές ή την παραδοσιακή μας φασολάδα!

Και μη νομίζετε ότι δεν μπορεί να ταιριάξει σε μια διατροφή απώλειας βάρους, αρκεί να περιορίσετε τη λιπαρή ύλη (πχ. Ελαιόλαδο) που θα χρησιμοποιήσετε!

Σαλάτα

Και για όσους δεν έχουν το χρόνο ή την όρεξη να μαγειρέψουν, έχουμε και την εναλλακτική των έτοιμα φυσικά! μαγειρεμένων οσπρίων στον ατμό!

Η πιο υγιεινή μέθοδος μαγειρέματος, αυτή του ατμού γίνεται σύμμαχος στην δίαιτα σας, αφού θα λάβετε όλα τα θρεπτικά συστατικά του οσπρίου χωρίς να στερηθείτε γεύση!

Εμπλουτίστε τη σαλάτα με λαχανικά, φρέσκα μυρωδικά και ξηρούς καρπούς, ώστε να λάβετε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας!

Πουρές

Θέλοντας να δώσετε μια άλλη διάσταση στο φαγητό σας πειραματιστείτε, δημιουργώντας πουρέ από φασόλια ή ρεβίθια ξεφεύγοντας από τα συνηθισμένα.

Κεφτεδάκια

Όλοι γνωρίζουμε το φαλάφελ, όμως δεν είναι το μόνο κεφτεδάκι από όσπρια! Οι φακές, επίσης μπορούν να λειτουργήσουν ως βάση για την παρασκευή κεφτέδων!

Δοκιμάστε νέα υλικά και δημιουργείστε τους συνδυασμούς, που ταιριάζουν στο δικό σας ουρανίσκο για να κάνετε πιο δελεαστική και την πιο βαρετή δίαιτα!

Τέλος, για μεγαλύτερη ευκολία η πιο γρήγορη, νόστιμη και υγιεινή λύση για όσους έχουν ελάχιστο χρόνο για μαγείρεμα αλλά αγαπούν το ποιοτικό φαγητό, είναι τα έτοιμα φυσικά! όσπρια μαγειρεμένα στον ατμό. Με αυτό τον τρόπο μαγειρέματος διατηρούνται οι βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία διατηρώντας όλη τη θρεπτική τους αξία.

Ακόμα, είναι αρκετά εύπεπτα και μπορούν να καταναλωθούν ως snack κατευθείαν από τη συσκευασία ή ακόμα να συνδυαστούν με λαχανικά πλούσια σε βιταμίνη C δημιουργώντας ένα κύριο θρεπτικό γεύμα.

Αρχική δημοσίευση από την Γιούλη Φραγκιαδουλάκη στο logodiatrofis.gr.

Διάβασε ακόμα:

Τα ευεργετικά μωβ τρόφιμα

Καταρρίπτουμε 10 μύθους για το άγχος

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Χορτοφαγική δίαιτα. Όσα πρέπει να ξέρεις και να προσέξεις

FUEL YOURSELF EVERYDAY//

3 εναλλακτικοί τρόποι για να χάνεις βάρος καθημερινά

ΕΥΕΞΙΑ//

Λαχανικά και όσπρια: Εσύ τρως όσα πρέπει;

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης