ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Οι παρουσιάσεις στη δουλειά, σου προκαλούν «πονοκέφαλο»; 3 τρόποι για να γίνεις ο καλύτερος

Βάλε τέλος στο άγχος μια και καλή.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πώς να γίνεις πιο επικοινωνιακός.
-Πώς ο ύπνος επηρεάζει τη μνήμη σου.


Ακόμα κι αν οι περισσότερες από τις καθημερινές σου εκκρεμότητες είναι «μοναχικές», υπάρχει πιθανότητα ότι κάποια στιγμή, θα πρέπει να κάνεις μια παρουσίαση στη δουλειά σου. Για μερικούς ανθρώπους, το να μιλούν δημόσια ή να κάνουν παρουσιάσεις δεν είναι μεγάλη υπόθεση και απλώς είναι θέμα του να επικοινωνήσουν τις ιδέες τους στην ομάδα. Για άλλους, η σκέψη της παρουσίασης μπροστά σε κόσμο ή στην ομάδα τους μπορεί να είναι πηγή σημαντικού άγχους, μιας και είναι πιο εσωστρεφείς.

Ευτυχώς, υπάρχουν τρόποι που υποστηρίζονται από την επιστήμη για να προετοιμαστείς για μια παρουσίαση και να τα καταφέρεις περίφημα, αφήνοντας τους συναδέλφους να αναρωτιούνται για το μυστικό σου.

Ακολουθούν τρεις απλές στρατηγικές για να χρησιμοποιήσεις την επόμενη φορά που θα πρέπει να μιλήσεις δημόσια:

Ανάπνευσε από τη μύτη

Όταν είμαστε νευρικοί, τείνουμε να κρατάμε την αναπνοή μας. Φυσικά, αυτό είναι στην πραγματικότητα το αντίθετο από αυτό που χρειάζεται το σώμα μας σε καταστάσεις υψηλού άγχους όπως η παρουσίαση.

Στην πραγματικότητα, η αναπνοή από τη μύτη μας έχει αποδειχθεί ότι μας βοηθά να επεξεργαζόμαστε πληροφορίες, σύμφωνα με έρευνα που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1940 και μια που έγινε πιο πρόσφατα, στο Τμήμα Νευροβιολογίας του Ινστιτούτου Επιστημών του Weizmann. Σε αυτήν τη μελέτη, οι επιστήμονες εξέτασαν τα πρότυπα αναπνοής των ανθρώπων – εισπνοή έναντι εκπνοής – καθώς τους δόθηκαν προβλήματα για επίλυση. Όσοι ανέπνευσαν από την μύτη τους, ήταν σημαντικά πιο επιτυχημένοι στην ολοκλήρωση των προβλημάτων του τεστ. Το ίδιο θα μπορούσε να ισχύει για όσους πρόκειται να κάνουν μια παρουσίαση, ειδικά όταν πρόκειται για την επεξεργασία πληροφοριών.

Πώς λειτουργεί λοιπόν; «Σε άλλα θηλαστικά, η αίσθηση της όσφρησης, της εισπνοής και της επεξεργασίας πληροφοριών απλά συμβαδίζουν», δήλωσε ο Noam Sobel, Ph.D., του Τμήματος Νευροβιολογίας του Ινστιτούτου Επιστημών του Weizmann. «Η έρευνά μας απέδειξε ότι δεν είναι μόνο το οσφρητικό σύστημα που επηρεάζεται, αλλά ολόκληρος ο εγκέφαλος που ετοιμάζεται για την επεξεργασία νέων πληροφοριών κατά την εισπνοή. Το θεωρούμε αυτό »ρουθούνισμα του μυαλού «.

Κοιμήσου καλά

Ίσως το μεγαλύτερο μέρος για μια επιτυχημένη παρουσίαση έγκειται στο να μπορείς να ανακαλέσεις πληροφορίες, και ο καλύτερος τρόπος για να το κάνεις αυτό είναι να κοιμηθείς καλά το προηγούμενο βράδυ. Στην πραγματικότητα, ο ύπνος δεν βοηθά μόνο στην αποστήθιση πληροφοριών, αλλά υποστηρίζει επίσης την μνήμη, σύμφωνα με μια μελέτη του 2005 στο περιοδικό Learning & Memory.

Ομοίως, έρευνα που διεξήχθη από τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας διαπίστωσε ότι όχι μόνο οι σκέψεις γίνονται πιο σταθερές κατά τη διάρκεια του βαθύτερου ύπνου, αλλά ο ύπνος REM μπορεί να βοηθήσει στη σύνδεση σχετικών αναμνήσεων και ιδεών. Η ίδια έρευνα του NIH διαπίστωσε ότι ο πλήρης ύπνος μιας νύχτας συσχετίστηκε με πιο επιτυχημένη επίλυση προβλημάτων – κάτι που είναι πολύ βολικό κατά τη διάρκεια μιας παρουσίασης, ειδικά εάν σου ζητηθεί να απαντήσεις ερωτήσεις κατά τη διάρκεια αυτής.

Οραματίσου την επιτυχία της παρουσίασής σου

Πριν από μια μεγάλη παρουσίαση, είναι λογικό να ασχοληθείς με το θέμα και να ξεκινήσεις μια πρακτική εξάσκηση. Αλλά μην παραβλέπεις την ψυχολογική πρακτική με τη μορφή θετικής σκέψης. Οι εγκέφαλοί μας δεν κάνουν διάκριση μεταξύ μιας πραγματικής μνήμης και αυτής που έχουμε οραματιστεί, σύμφωνα με μια μελέτη του 2012 που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Neuron. Αυτό σημαίνει ότι όταν σκεφτόμαστε κάτι σαν μια παρουσίαση που πηγαίνει καλά, το μυαλό μας το καταγράφει ως πραγματική μνήμη’, η οποία μπορεί να βοηθήσει στο να αποκτήσουμε αυτοπεποίθηση πριν από το πραγματικό γεγονός.

Διάβασε ακόμα:

Είσαι νέος στη δουλειά; Πόσος χρόνος χρειάζεται για να νιώσεις ο εαυτός σου

20 + 1 τρόποι για να συγκεντρώνεσαι πιο εύκολα με τη βοήθεια της ενσυνειδητότητας

Ίσως σε ενδιαφέρει…

THRIVING BUSINESS//

8 τρόποι για να μην χάσεις το κίνητρο για τη δουλειά σου

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

4 τρόποι να διαχειριστείς την ευνοιοκρατία στη δουλειά

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Μάθε γιατί το κοινωνικό σου δίκτυο είναι το κλειδί της ευτυχίας σου

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης