THRIVING BUSINESS//

Οι κερδισμένοι της εποχής του COVID-19

Ο κορονοϊός ήρθε για να μείνει. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν και ευκαιρίες!

Στις δύσκολες στιγμές που διανύουμε, τόσο η πανδημία όσο και η ύφεση έχουν γονατίσει κλάδους της επιχειρηματικότητας όπως των αερομεταφορών, του τουρισμού, της εστίασης, του λιανικού εμπορίου, του ελεύθερου επαγγέλματος, της διαφήμισης κ.ά. Ωστόσο, κάποιοι κλάδοι και δραστηριότητες βγήκαν ωφελημένοι από την όλη κατάσταση.

Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά σε αυτές τις επιχειρήσεις:

Οι υπηρεσίες παράδοσης προϊόντων στο σπίτι. Ο κορονοϊός (COVID-19) ανάγκασε τον κόσμο να μην είναι πρόθυμος να πάει στο πλησιέστερο κατάστημα για να προμηθευτεί τα καθημερινά του προϊόντα. Επομένως, τέτοιου είδους εταιρείες είδαν τεράστια αύξηση της ζήτησης των υπηρεσιών τους.

Virtual Kitchens. Εικονικές κουζίνες; Τι είναι πάλι αυτό; Είναι μια ιδέα που είχε ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Uber, Travis Kalanick, και την ονόμασε CloudKitchens. Με λίγα λόγια, η εταιρία νοικιάζει ειδικά διαμορφωμένους χώρους και εξοπλισμό κουζίνας αποκλειστικά και μόνο για υπηρεσίες food delivery (παράδοση φαγητού). Ρίξτε μια ματιά στο επιχειρηματικό μοντέλο της CloudKitchens και πως εξελίσσεται η ιδέα τα τελευταία χρόνια. Γενικώς, το delivery είναι μια βιομηχανία που αναπτύσσεται ραγδαία. Οι εξαγορές και συγχωνεύσεις είναι σύνηθες φαινόμενο. Η Uber Eats είναι έτοιμη να εξαγοράσει την Grub στις ΗΠΑ. Πολύ πιθανό είναι να δούμε και την συγχώνευση της Uber Eats με τη DoorDash (από πίσω είναι η Amazon). Η Postmates μπορεί να καταστραφεί εντελώς αν μείνει εκτός από αυτήν την προσπάθεια ενοποίησης/συρρίκνωσης της αγοράς.

Ηλεκτρονικό εμπόριο. Όπως καταλαβαίνουμε όλοι μας, ο όγκος των παραγγελιών του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει αυξηθεί κατά ένα μεγάλο ποσοστό με αποτέλεσμα οι μεγάλες εταιρίες του χώρου να αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα εξυπηρέτησης της ζήτησης. Διαβάστε πως η Amazon προτρέπει τους πελάτες της να μην κάνουν αγορές μέσω της Amazon (σωστά διαβάσατε!).

Τηλε-εργασία. Οι σίγουροι νικητές είναι οι εταιρίες που παρέχουν λογισμικό και προϊόντα που βοηθούν στην απομακρυσμένη εργασία (remote work) όπως η Microsoft με το Teams, το Skype, το Zoom, το Slack, το Dropbox κ.ά.

Οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής. Δεν μου προκαλεί έκπληξη αυτή η κατηγορία των κερδισμένων. Τους τελευταίους 2-3 μήνες, εξειδικευμένα καταστήματα λιανικής, όπως αυτά της ένδυσης και υπόδησης, έχουν δεχθεί σοβαρό πλήγμα λόγω της πανδημίας. Πολλοί κλείσανε. Την ζήτηση που έχει προκληθεί από όλα αυτά τα «λουκέτα», την εξυπηρετούν οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης όπως η Walmart και η Costco στις ΗΠΑ, η Aldi και η Lidl στην Ευρώπη. Συνάμα, οι συνήθειες και τα γούστα των καταναλωτών έχουν αλλάξει. Οι άνθρωποι αυτήν την εποχή είναι πιο λιτοί και δεν είναι τόσο παθιασμένοι με το στυλ και την μάρκα (brand). Έτσι αυξάνεται η πιθανότητα να αγοράσουν ρούχα και παπούτσια από κάποια αλυσίδα λιανικού εμπορίου.

Τηλεϊατρική και τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία της υγείας. Τα συστήματα υγείας παγκοσμίως δεν είναι στημένα για την υποστήριξη πανδημιών. Επομένως, έχουμε δει μια μεγάλη αύξηση της τηλεϊατρικής, bots και κάποια μορφή τεχνητής νοημοσύνης (AI) για τη διάγνωση του ασθενούς. Η υγειονομική περίθαλψη θα είναι πιθανότατα ο τομέας όπου θα δούμε μια τεράστια εισροή επενδύσεων και διάφορες χώρες πιστεύω ότι θα την εντάξουν επίσης ως μέρος της εθνικής τους ασφάλειας.

Απολύμανση από τα μικρόβια. Όλο και περισσότερα κεφάλαια θα επενδυθούν σε προληπτικά εργαλεία που θα βοηθήσουν στην εξάλειψη του προβλήματος των μικροβίων. Για παράδειγμα, τα ρομπότ χρησιμοποιούνται στην απολύμανση των νοσοκομείων. Πιστεύω πως θα δούμε εξάπλωση αυτής της τεχνολογίας και σε άλλους τομείς όπως των αερομεταφορών, του τουρισμού, της εκπαίδευσης, της εστίασης, των εγκαταστάσεων, των μέσων μαζικής μεταφοράς κ.ά. Στην Κίνα χρησιμοποιείται μία παρόμοια τεχνολογία για τον καθαρισμό των λεωφορείων και συζητείται η χρήση λαμπτήρων UV-C στους δημόσιους χώρους για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της εξάπλωσης των ιών.

Αυτά εν ολίγοις. Ο κορονοϊός ήρθε για να μείνει. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν και ευκαιρίες. Μείνετε υγιείς!

Αρχική δημοσίευση από τον Παύλο Πόλι στο epixeiro.gr.

Διάβασε ακόμα:

Τα βήματα μιας επιτυχημένης επικοινωνιακής στρατηγικής στην εποχή της πανδημίας

Και μετά την κρίση… τι; Η επόμενη (επιχειρηματική) μέρα

Ίσως σε ενδιαφέρει…

COVID-19//

COVID-19: Τι γνωρίζουμε σίγουρα για τον ιό σύμφωνα με τους ειδικούς του Harvard

COVID-19//

Κορονοϊός: Ευεργετική η θεραπεία με πλάσμα ιαθέντων

COVID-19//

Κορονοϊός: Χωρίς σοβαρά ψυχικά προβλήματα όσοι νόσησαν βαριά

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης