ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Οι εργαζόμενοι είναι η βιτρίνα της κάθε επιχείρησης

Είναι πολύ σημαντικό να αγαπάς τη δουλειά σου. Είναι πολύ σημαντικό να ξυπνάς το πρωί και να πηγαίνεις με όρεξη να εργαστείς. Αυτό στις μέρες μας σπανίζει.

Οι περισσότεροι δουλεύουμε για να μπορέσουμε να ζήσουμε αξιοπρεπώς, παρόλο που μπορεί να μη μας αρέσει αυτό που κάνουμε. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να κάνουμε πράγματα για να μπορέσουμε να βελτιωθούμε στη δουλειά μας και να κάνουμε τον εργοδότη μας να πιστέψει σε μας.

Το εργασιακό περιβάλλον του καθενός μας ποικίλει. Για πολλούς μπορεί να είναι ψυχοφθόρο, για άλλους ευχάριστο, για άλλους μονότονο και πάει λέγοντας. Αυτό δεν έχει να κάνει πάντα με το αν είσαι εργαζόμενος ή εργοδότης. Ναι, μπορεί να έχεις κακό εργοδότη αλλά εσύ είσαι καλός εργαζόμενος; Επειδή τα πράγματα συνήθως έχουν δύο όψεις, καλό είναι να μην τα βλέπουμε μονοδιάστατα.

Ως εργαζόμενος, έχεις καταλάβει ότι είσαι υποχρεωμένος να μάθεις το αντικείμενο της εργασίας σου όσο καλύτερα γίνεται; Έχεις καταλάβει ότι πρέπει να προσπαθείς να έχεις θετική στάση απέναντι στην επιχείρηση που δουλεύεις; Εκτός από τις υποχρεώσεις που έχει η επιχείρηση σε σένα, υπάρχουν και οι δικές σου υποχρεώσεις προς αυτήν. Ένας καλός και σωστός εργαζόμενος, πρέπει να μπορεί να συνεργάζεται με τους συναδέλφους του και πολλές φορές να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και ευθύνες. Πρέπει να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει απρόοπτες καταστάσεις και να βρίσκει διεξόδους.

Βέβαια, για να μπορεί να τα κάνει όλα αυτά, πρέπει να έχει τη σωστή εκπαίδευση και κατάρτιση. Μόνο έτσι θα ανταπεξέλθει στη θέση εργασίας που καλείται να καλύψει και θα αποδώσει τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα. Κάνοντας τη δουλειά σου σωστά και αποτελεσματικά, σιγά – σιγά θα αποκτήσεις μια αίσθηση σιγουριάς και αυτοπεποίθησης και θα νιώσεις χρήσιμος και πολύτιμος για την επιχείρηση που εργάζεσαι.

Ως εργοδότης, είσαι δίκαιος; Τηρείς τις υποσχέσεις σου στους εργαζόμενούς σου; Αναγνωρίζεις την προσπάθεια που κάνουν; Τους καθοδηγείς σωστά; Ένας σωστός εργοδότης θα πρέπει πάνω από όλα να ξέρει τι ψάχνει όταν αναζητά έναν υπάλληλο. Μόνο έτσι θα επιλέξει σωστά. Αν είναι δυνατόν, θα πρέπει να βρει κάποιον που θα αγαπάει αυτό που καλείται να κάνει. Είναι ο αρχηγός μιας ομάδας και πρέπει να διαχειρίζεται δίκαια τα μέλη της, αντιμετωπίζοντας τις συγκρούσεις που μπορούν να προκύψουν μεταξύ τους και φροντίζει να είναι ομαλό το περιβάλλον της εργασίας τους. Θέτει ξεκάθαρους στόχους, μοιράζει εργασίες στην ομάδα του, καθοδηγεί και επιβραβεύει.

Είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίζει τον κόπο των εργαζομένων του. Να αντιλαμβάνεται ότι υπάρχουν κάποια άτομα που προσπαθούν για το καλύτερο της εταιρείας του. Επίσης, θα πρέπει να αποφεύγει να υπερφορτώνει τους υπαλλήλους του με εργασίες και πολλές υπερωρίες. Όταν κάποιος δουλεύει περισσότερες ώρες από όσο πρέπει, μειώνεται η παραγωγικότητα και η δημιουργικότητα του. Τέλος, πρέπει να καταλάβει ότι ο καλός εργαζόμενος αποτελεί επένδυση για την επιχείρησή του και όχι κόστος.

Γενικά στις μέρες μας, υπάρχει μεγάλη προσφορά και ανάγκη εργασίας και για αυτό υπάρχει και μεγάλη εκμετάλλευση. Υπάρχουν εργαζόμενοι που δουλεύουν κάτω από αντίξοες συνθήκες με υπερβολικό φόρτο εργασίας και πολλές φορές χωρίς καν ωράριο. Η οικονομική κρίση έχει αναγκάσει πολλούς εργοδότες να μην μπορούν να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Από την άλλη, υπάρχουν εργαζόμενοι που δεν εκτιμούν και δεν σέβονται την εργασία τους.

Σίγουρα η αγορά εργασίας είναι ένας τομέας με πολλές μεταβλητές που αλλάζουν συνεχώς. Ένα όμως είναι σίγουρο. Οι εργαζόμενοι είναι η βιτρίνα της κάθε επιχείρησης.

Αρχική δημοσίευση από τον Γιώργο Γεωργίου στο epixeiro.gr.

Διάβασε ακόμα:

Εργονομικές συμβουλές για εργασία από το σπίτι

3 τρόποι για να κάνεις τις νίκες του παρελθόντος επιτυχία στο μέλλον

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Τι (πρέπει να) σου λέει η εσωτερική σου φωνή

COVID-19//

Ένα Πάσχα Αλλιώτικο

COVID-19//

Covid-19: Γιατί όσα νιώθουμε μοιάζουν με πένθος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης