ΕΥΕΞΙΑ//

Οι 5 ειδικοί που μας μαθαίνουν γιατί ο ύπνος πρέπει να είναι προτεραιότητα

8 τρόποι για να τα καταφέρεις.


Συχνά μιλάμε φευγαλέα για την ευεξία και την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, αλλά δυστυχώς μένουμε στη θεωρία. Ήρθε η ώρα, λοιπόν, να περάσουμε στην πράξη! Γι’ αυτό το λόγο, για μια εβδομάδα εστιάζουμε στην πρακτική πλευρά της ευεξίας, προσφέροντας ουσιαστικές συμβουλές για όλους τους τομείς της ζωής σου. Δέχεσαι την πρόκληση; Ημέρα πρώτη: Σωματική Ευεξία – Ύπνος.


Ένας καλός ύπνος είναι απαραίτητος για την υγεία, την ευεξία και την ευημερία μας. Είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο πως όταν κοιμόμαστε αρκετά, είμαστε περισσότερο παραγωγικοί, δημιουργικοί και ανθεκτικοί. Σήμερα έχουμε περισσότερα εργαλεία από ποτέ που μπορούν να μας βοηθήσουν να αλλάξουμε τις συνήθειές μας αναφορικά με τον ύπνο και να αρχίσουμε να κοιμόμαστε όπως θέλουμε. Το Thrive Global παρουσιάζει τους 5 κορυφαίους επιστήμονες του πλανήτη που αλλάζουν τις αντιλήψεις μας για την αξία του ύπνου.

Η Dr. Wendy Troxel – ερευνήτρια και επιστήμονας συμπεριφοράς του RAND Corporation και βοηθός καθηγητή Ψυχιατρικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Pittsburgh υποστηρίζει πως η έλλειψη ύπνου έχει αντίκτυπο στην επαγγελματική μας ζωή και συνεπώς στην απόδοσή μας αλλά και στην οικονομία καθώς έχει τεράστιες οικονομικές απώλειες. Οι σημερινοί ενήλικες και τα παιδιά κοιμούνται λιγότερες ώρες από όσες χρειάζονται, γι΄ αυτό η ίδια προτείνει τα σχολεία να ξεκινούν αργότερα! Έτσι θα μπορούν να απολαμβάνουν όλοι περισσότερο τον ύπνο τους. Αυτό ήταν και το κύριο μέρος της ομιλίας της στο TEDx, την οποία παρακολούθησαν περισσότερα από 1 εκατομμύρια άτομα.

Η νευροεπιστήμονας και ψυχολόγος  Dr. Els van der Helm εγκατέλειψε την καριέρα της ως σύμβουλος επιχειρήσεων για να ξεκινήσει την δική της συμβουλευτική εταιρία σε θέματα ύπνου. Στην προσπάθειά της να αντιμετωπίσει την επιδημία της έλλειψης ύπνου, εξηγεί στους επικεφαλής των επιχειρήσεων πως ο ύπνος είναι το κλειδί για την αποδοτικότητα, τη συγκέντρωση, την ευεξία και την υγεία των υπαλλήλων μίας εταιρίας. Οι επικεφαλής των επιχειρήσεων χάρη σε εκείνη έχουν αρχίσει να βλέπουν τον ύπνο σαν κάτι μη διαπραγματεύσιμο, δεδομένου ότι προσδοκούν την μέγιστη παραγωγικότητα των υπαλλήλων τους.

Ο κλινικός ψυχολόγος, πιστοποιημένος ειδικός σε θέματα ύπνου και συγγραφέας 3 βιβλίων με θέμα τον ύπνο, Dr. Michael Breus υποστηρίζει και αποδεικνύει πως ο ύπνος είναι απαραίτητος για κάθε τομέα της ζωής μας, βοηθάει την αποδοτικότητά μας και βελτιώνει τις σχέσεις με τους γύρω μας. 

Σκοπός του Dr. Michael Grandner, Διευθυντή του Ερευνητικού Προγράμματος ‘Ύπνου και Υγείας στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα είναι να διαλευκάνει την σχέση του ύπνου με την παχυσαρκία, τον διαβήτη, την μακροζωία, τη λειτουργία του εγκεφάλου και την ψυχική υγεία για να μπορέσει να πείσει τον κόσμο ότι ο ύπνος είναι το πιο απαραίτητο στοιχείο για την ευεξία μας.

Ο Matthew Walker, καθηγητής νευροεπιστήμης και ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο Berkeley της Καλιφόρνια, με περισσότερες από 100 έρευνες στο ενεργητικό του, υποστηρίζει πως ένας επαρκής ύπνος βοηθάει την υγεία μας, ενώ η έλλειψη ύπνου ανοίγει την πόρτα στις ασθένειες. Ένας επαρκής ύπνος βοηθάει την πνευματική, σωματική και ψυχική μας υγεία. Βελτιώνει την απόδοση, την αντίληψη και την μνήμη, ακόμα και τις σχέσεις μας. Θα πρέπει λοιπόν να αρχίσουμε να του δίνουμε τον σεβασμό που του αξίζει. 

8 απλοί τρόποι για έναν καλύτερο ύπνο

1.Βγάλε την τηλεόραση και κάθε ηλεκτρονική συσκευή από την κρεβατοκάμαρά σου. Όλες αυτές οι συσκευές σου προκαλούν αναστάτωση και εκνευρισμό, ακόμα και αν είναι απενεργοποιημένες. 
2.Κοιμήσου έχοντας ένα μαξιλάρι αγκαλιά. Αυτό σε βοηθάει να ανακουφίσεις τους πόνους της πλάτης, να χαλαρώσεις και να κοιμάσαι καλύτερα.
3.Μην έχεις έντονα χρώματα στην κρεβατοκάμαρά σου, όπως είναι για παράδειγμα το κόκκινο, γιατί σε εμποδίζουν να ηρεμήσεις. Προτίμησε απαλά χρώματα, όπως το μπλε ή το πράσινο, που σε βοηθούν να χαλαρώσεις.
4.Δοκίμασε να ακούσεις ήχους της φύσης για να χαλαρώσεις. Αν πάλι αυτοί οι ήχοι σε εμποδίζουν, δοκίμασε τους λευκούς ήχους.
5.Έχε καθαρά και σιδερωμένα σεντόνια και κλείσε τις πόρτες από τις ντουλάπες σου. Όταν όλα είναι τακτοποιημένα στο χώρο σου, κοιμάσαι καλύτερα.
6.Στρώσε κάθε ημέρα το κρεβάτι σου. Ένα στρωμένο κρεβάτι είναι πολύ πιο ελκυστικό για έναν απολαυστικό ύπνο σου.
7.Πριν πας για ύπνο, γράψε σε ένα χαρτί ό,τι σε απασχολεί. Αυτό θα σε βοηθήσει να αδειάσεις το μυαλό σου και να μην σκέφτεσαι προβλήματα και υποχρεώσεις την ώρα που προσπαθείς να αποκοιμηθείς.
8.Σκέψου όλα αυτά για τα οποία είσαι ευγνώμων. Πριν κοιμηθείς, κάνε μία ανασκόπηση με όσα σε κάνουν να νιώθεις ευγνωμοσύνη. 

Αν ενσωματώσεις αυτά τα απλά αλλά σημαντικά βήματα στην καθημερινότητά σου, θα διαπιστώσεις ότι ο ύπνος σου θα βελτιωθεί. Το ίδιο και η απόδοσή σου. 


Πόσο σημαντική είναι η ευεξία σου για τον εργοδότη σου; Μίλησέ μας για την εμπειρία σου και βοήθησέ μας να δημιουργήσουμε μια διαφανή αγορά εργασίας. Κάνε μια αξιολόγηση 100% ανώνυμα στο Poudouleveis.gr.


Διάβασε ακόμα:

Πώς να κόψεις το χάπι για τον ύπνο;

Οι πιο συνηθισμένοι λόγοι που σας κάνουν να αγχώνεστε και να σας κρατούν όρθιους τη νύχτα

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Ο Thrive Οδηγός για να δημιουργήστε μία υγιή σχέση με την Τεχνολογία για εσάς και τα παιδιά σας

ΕΥΕΞΙΑ//

Η ευεξία δεν είναι απλά ακόμα ένα πράγμα στην to-do λίστα σου

THRIVING MIND//

Ο Thrive Οδηγός για την Ψυχική Υγεία

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης