ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Oι 3 χειρότεροι τύποι αφεντικών και πώς να τους χειριστείς σωστά

Υπάρχει λύση και είναι πολύ πιο εύκολη από όσο νομίζεις.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πώς να λύσεις το πρόβλημα που έχεις με το αφεντικό σου.
-Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα προβλήματα στην σχέση προϊστάμενου – υφιστάμενου.


Ας ξεκινήσω λέγοντάς σας πως ορισμένα αφεντικά είναι εξαιρετικά, λειτουργούν με ενσυνειδητότητα, είναι πάντα εκεί για εσένα και ο στόχος τους είναι το καλύτερο για την εταιρεία αλλά και τους υπαλλήλους τους.

Όμως, τα λιγότερο καλά αφεντικά μπορεί να προκαλέσουν μεγάλο άγχος. Για την ακρίβεια, έρευνα από το Ινστιτούτο Ψυχολογίας της Αμερικής απέδειξε πως 75% των Αμερικάνων λένε ότι «το αφεντικό τους είναι το πιο δύσκολο πράγμα μέσα στην δουλειά τους». Εκτός αυτού, πρόσφατη έρευνα της Gallup σε 2.5 εκ. ομάδες με managers σε 195 χώρες, διαπίστωσε ότι περίπου το 50% των Αμερικανών παραιτήθηκε από τη δουλειά του «για να γλιτώσει από τον διευθυντή του, κάποια στιγμή στην καριέρα του».

Όμως, δεν πρέπει να φτάνουμε σε τέτοια σημεία και είναι εφικτό το να ξεφύγουμε από έναν «κακό» διευθυντή (ή να βρούμε εναλλακτικά τρόπο να συνεργαζόμαστε μαζί του).

Παρακάτω θα βρεις τους τρεις πιο δύσκολους τύπους αφεντικών και τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να επικοινωνήσεις μαζί τους και να κάνεις λίγο πιο ευχάριστη τη ζωή σου στο γραφείο.

Ο manager που σε παρακολουθεί μονίμως

Για πολλούς, αυτός ο τύπος είναι ο πιο δύσκολος και ο πιο απαιτητικός. Σαν άνθρωποι, εκτιμούμε την αυτονομία μας και την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν ώστε να κάνουμε την δουλειά μας όπως πρέπει και να παίρνουμε τις σωστές αποφάσεις. Αυτός ο τύπος διευθυντή/αφεντικού, μας παίρνει ουσιαστικά αυτήν την ελευθερία με το να μας ελέγχει συνεχώς στα όσα κάνουμε είτε αν πρέπει να το κάνει, είτε όχι (τις περισσότερες φορές μάλιστα, αυτό είναι περιττό) και το να μας ζητάει να του στείλουμε προσχέδια για τα πάντα για να τα εγκρίνει.

Τι μπορείς να κάνεις όμως για να βρεις την ηρεμία σου; Σύμφωνα με την Suzy Welch, πρώην αρχισυντάκτρια του Harvard Business Review, πρέπει να δώσεις βάση στην ουσιαστική και με ενσυνειδητότητα επικοινωνία. Η ίδια, λέει στο CNBC ότι οι άνθρωποι που δέχονται τέτοια συμπεριφορά, περνούν αυτήν την κρίση γιατί τα αφεντικά τους, δεν τους εμπιστεύονται. Η λύση; Η επικοινωνία στο μέγιστο βαθμό. «Δείξε δείγματα του χαρακτήρα σου και σεβάσου τις ανησυχίες τους, κατευνάζοντάς τες πριν αυτές εμφανιστούν καν». Όσο λιγότερο τους εκπλήσσεις, τόσο το καλύτερο.

Το φάντασμα

Το άκρως αντίθετο του διευθυντή που σε παρακολουθεί είναι το «φάντασμα». Ξέρεις ότι υπάρχουν γιατί τους βλέπεις στις συναντήσεις ή σε email, αλλά δεν είναι ποτέ εκεί για να σε καθοδηγήσουν σωστά. Αν ο προϊστάμενός σου σε παρακολουθεί συνεχώς, αυτό μπορεί να σου μοιάζει για ιδανικό σενάριο, αλλά δεν είναι.

Ο Michael Kerr, συγγραφέας του of The Humor Advantage: Why Some Businesses are Laughing all the Way to the Bank λέει στο Forbes ότι αν οι υπάλληλοι νιώθουν ότι δεν έχουν υποστήριξη από τους ανώτερούς τους, ή ότι δεν είναι όλοι το ίδιο προετοιμασμένοι με αυτούς, τότε αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ένα πολύ στρεσογόνο επαγγελματικό περιβάλλον.

«Αν το αφεντικό είναι μονίμως απών, τότε αυτό μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψη αυτοπεποίθησης στον εργασιακό χώρο και τελικά να επηρεάσει αρνητικά την δουλειά όλων», εξηγεί. «Οι νέοι συνάδερφοι σίγουρα νιώθουν απόγνωση ή ακόμα και εγκατάλειψη αν το αφεντικό τους δεν είναι γύρω ώστε να του εκπαιδεύσει και να τους αναλύσει τα guidelines της εταιρείας».

Τι μπορείς να κάνεις λοιπόν αν το αφεντικό σου είναι «φάντασμα»; Επίσης, πρέπει να βασιστείς στην επικοινωνία. Ακόμα και αν νιώθεις ότι το αφεντικό σου ή ο διευθυντής σου σε αγνοεί, συνέχισε να τον ενημερώνεις για τα πάντα, με το να τον συμπεριλαμβάνεις στα emails σου ή με το να ορίζεις μια ώρα και μέρα συνάντησης, προτείνει η Sara Sutton Fell, Ιδρύτρια και CEO της εταιρείας of FlexJobs, σε σχετικό άρθρο στο Forbes.

Αν το αφεντικό σου δεν απαντά σχεδόν ποτέ σε email, για παράδειγμα, δώσε βάση σε τι στέλνεις και μην στέλνεις ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια. Επίσης, πρέπει να συζητήσεις μαζί του για το τι είναι προτεραιότητα και τι όχι, σύμφωνα με την Lynn Talor, συγγραφέα του Tame Your Terrible Office Tyrant . Έτσι, θα ξέρεις ακριβώς τι να κάνεις και τι όχι, και θα έχεις και ένα αρχείο για όποτε σου ζητηθεί.

Εκείνος που τα παρατάει

Ο γνωστός και ως «dumper», είναι ο προϊστάμενος εκείνος που τα παρατάει όλα και σου βάζει συνέχεια να κάνεις και τη δική του δουλειά. Σίγουρα είναι όμορφο να σε εμπιστεύονται οι ανώτεροί σου ώστε να κάνεις και άλλα πράγματα, εκτός από τη δουλειά σου. Μάλιστα, μπορεί να θεωρηθεί και ως κομπλιμέντο, μιας και είναι σημάδι ότι μπορείς να καταφέρεις τα πάντα για αυτούς.

Όμως στην πραγματικότητα, είναι κάτι που δεν πρέπει να γίνεται αποδεκτό.

Τι μπορείς να κάνεις όμως, ώστε να ξεκαθαρίσεις στο αφεντικό σου ότι δεν μπορείς να αναλάβεις άλλο ένα πράγμα, εκτός από τα όσα ήδη κάνεις; Σε αυτή τη περίπτωση, δεν πρέπει μόνο να επικοινωνήσεις μαζί του για το πρόβλημα, αλλά και να βρεις μια λύση.

Σε άρθρο της Harvard Business Review, η Julie Morgenstern, ειδικός στην αποδοτικότητα και συγγραφέας του Never Check E-Mail in the Morning, εξηγεί ότι πρέπει να ξεκινήσεις την εν λόγω συζήτηση έχοντας πρώτα προετοιμαστεί ψυχολογικά, ώστε να εξηγήσεις πως εσύ και ο manager σου βρίσκεστε στο ίδιο στρατόπεδο, και πως έχεις ως στόχο σου, τους στόχους της εταιρείας.

Η ίδια, συνιστά να ξεκινήσεις με τους στόχους σου και μετά να πεις τι σε εμποδίζει από το να τους πετύχεις, όσο πιο συγκεκριμένα μπορείς.

Το σημείο – κλειδί είναι να έχεις τρεις πιθανές λύσεις για κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζεις με το αφεντικό/προϊστάμενο/διευθυντή σου, συμβουλεύει η Morgenstern.

Για παράδειγμα, αν θέλεις να κάνεις ξεκάθαρο στο αφεντικό σου ότι πιέζεσαι με τον φόρτο εργασίας σου, γιατί κάνεις ένα ακόμα project που σου τρώει πολύ χρόνο, τότε ενδεχομένως να πρέπει να προτείνεις ότι το εν λόγω εξτρά καθήκον που σου ανατέθηκε θα πρέπει να γίνει σε πιο αραιά βάση, ή να μοιραστεί εκ νέου σε κάποιον συνάδερφό ή να προτείνεις ακόμα και το ενδεχόμενο να προσλάβει η εταιρεία έναν βοηθό για εσένα.

Σε περιπτώσεις αμφιβολίας, η Morgenstern προτείνει να πεις αναφορικά με τα projects που έχεις αναλάβει ότι μπορούν να ματαιωθούν, μεταφερθούν σε άλλον ή να μην γίνουν γενικά.

Διάβασε ακόμα:

Σε ποια emails δεν πρέπει να κοινοποιείς το αφεντικό σου.

11 Απλοί Τρόποι Να Κάνεις Το Αφεντικό Σου Να Σε Αγαπήσει

Ίσως σε ενδιαφέρει…

THRIVING BUSINESS//

Οδηγίες για managers: Πώς θα προστατέψεις την ομάδα σου από το burnout

THRIVING BUSINESS//

Οι καλοί διευθυντές είναι ο παράγοντας κλειδί για αποδοτικούς εργαζόμενους

ASK THE EXPERT//

Πόσο Σωστά Μπορείς Να Γυμναστείς Στο Gym Park Της Γειτονιάς Σου;

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης