ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Οδηγός επιτυχίας: 6 πρακτικές για νέους Μanagers

H προαγωγή σε Μanager μπορεί να αποδειχτεί αληθινή πρόκληση. Πώς μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε με επιτυχία;


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί πρέπει να επενδύσετε στο χτίσιμο της εμπιστοσύνης με τους συνεργάτες σας.
-Πόσο σημαντική είναι η ανάθεση ανάθεση εργασιών και αρμοδιοτήτων.


Από τα χρόνια της εμπειρίας μου στο executive coaching και σαν προσωπικός coach πολλών Μanagers, έχω καταλήξει σε 6 πρακτικές που βοηθούν όσους καλούνται να ηγηθούν μιας ομάδας για πρώτη φορά.

6 επιτυχημένες πρακτικές για νέους Μanagers

1. Δεν χρειάζεται να τα ξέρετε όλα

Θυμηθείτε. Ένας νέος Μanager δεν είναι υποχρεωμένος να έχει όλες τις απαντήσεις. Βρίσκεται και ο ίδιος στο πλαίσιο μιας εξελικτικής διαδικασίας, ερευνά, προβληματίζεται και δοκιμάζει. Το ζητούμενο είναι να είναι ευέλικτος, να παραδέχεται τα λάθη του και να έχει την διάθεση και την ικανότητα να μαθαίνει καθώς οδηγεί την ομάδα του προς τους επιθυμητούς στόχους. 

Εάν είστε νέος Μanager, μην διστάζετε να ρωτήσετε τα μέλη της ομάδας σας ό,τι χρειάζεται να γνωρίζετε για την ροή της εργασίας, τους ρόλους ή τις διαδικασίες. Μην φοβηθείτε ότι μπορεί να φανείτε αδαείς ή άπειροι. Αντιθέτως. Οι ερωτήσεις σας θα κάνουν τους ανθρώπους της ομάδας σας να αισθανθούν χρήσιμοι και σημαντικοί, ενώ θα νιώσουν άνετα να κάνουν και δικές τους ερωτήσεις, γεγονός που θα βελτιώσει την επικοινωνία και τον συντονισμό της ομάδας. Κι αυτό ακριβώς είναι ένα από τα βασικότερα ζητούμενά σας. 

2. Επενδύστε στο χτίσιμο της εμπιστοσύνης με τους συνεργάτες σας

Η καλλιέργεια των διαπροσωπικών σχέσεων είναι κλειδί για την επιτυχία και οδηγεί σε ακόμα υψηλότερες θέσεις. Δεν είναι χάσιμο χρόνου όπως μερικοί νομίζουν. Γνωρίζω ανθρώπους που λόγω των καλών διαπροσωπικών σχέσεων και της αρμονικής συνεργασίας που είχαν με όλους, μπόρεσαν πιο γρήγορα να ανελιχθούν στην ιεραρχία γιατί τους αναγνωρίστηκε ως θετικό στοιχείο πως είχαν την υποστήριξη των συναδέλφων τους και αυτό προφανώς έκανε το ρόλο τους πιο εύκολο. 

Προγραμματίστε προσωπικές συναντήσεις με κάθε μέλος της ομάδας σας ξεχωριστά. Ρωτήστε τους για τους στόχους τους, για το πώς φαντάζονται το επόμενο βήμα στην εργασία τους και συζητήστε το πώς εσείς θα μπορούσατε να τους βοηθήσετε να εξελιχθούν. Ανάλογες συναντήσεις με διαφορετικό περιεχόμενο μπορείτε να οργανώσετε και με άλλους Μanagers καθώς και τους προϊσταμένους σας. 

3. Βρείτε την χρυσή τομή μεταξύ της απόλυτης ελευθερίας και του ασφυκτικού ελέγχου

Όπως μαρτυρούν δεκάδες έρευνες, οι εργαζόμενοι αγαπούν την οργάνωση, την ιεραρχία και την καθοδήγηση. Μην το παρακάνετε όμως με τον έλεγχο και καταλήξετε να κάνετε την ομάδα σας να πιέζεται υπερβολικά από τακτικές micromanagement. Αυτό θα βλάψει και την ομάδα αλλά και εσάς προσωπικά, καθώς τo να αναλώνεστε σε ασήμαντες λεπτομέρειες επειδή δεν εμπιστεύεστε να τις αναθέσετε, δεν θα σας επιτρέψει να αναπτυχθείτε στον ηγετικό σας ρόλο. Ένας αποτελεσματικός Μanager κάνει τις σωστές ερωτήσεις και αφήνει την ομάδα να βρει λύσεις. Εμπνεύστε, επηρεάστε και αντισταθείτε στην επιθυμία για επίμονο και ασφυκτικό έλεγχο. 

4. Αναθέστε αρμοδιότητες 

Ένα από τα στοιχεία-κλειδιά για έναν νέο Μanager είναι να καταπολεμήσει την έμφυτη τάση του να κάνει τα πάντα μόνος του. Έτσι έχει μάθει και προφανώς έτσι τα έχει καταφέρει. Μετά από πολλά χρόνια εκτέλεσης εργασιών και διαδικασιών, είναι δύσκολο για έναν εργαζόμενο να προσαρμοστεί αμέσως στον managerial ρόλο που περιλαμβάνει την ανάθεση εργασιών, αρμοδιοτήτων και τη διαχείριση ανθρώπων (people management).

Ωστόσο, έχει πλέον νέες αρμοδιότητες και ευθύνες και χρειάζεται να απελευθερώσει χρόνο για να μπορεί να ανταπεξέλθει. Εάν βρίσκεστε λοιπόν σε αυτή τη θέση, θυμηθείτε πως η κατανομή αρμοδιοτήτων λειτουργεί ενωτικά για την ομάδα, δείχνει στα μέλη της ότι εκτιμάτε την εργασία και τη συνεισφορά τους, ότι τους εμπιστεύεστε και αυτό έχει μια εξαιρετικά θετική επίδραση στο ηθικό και την κινητοποίησή τους. Έτσι τους δίνετε ευκαιρίες για επαγγελματική ανάπτυξη και εκπαίδευση νέων δεξιοτήτων. 

5. Αντιμετωπίστε τις διαμάχες στον χώρο εργασίας 

Η επίλυση συγκρούσεων (conflict resolution) μέσα στην ομάδα προφανώς και δεν είναι αγαπημένη ασχολία για κανέναν νέο Μanager. Ωστόσο, οφείλετε να γίνετε ενεργητικοί ακροατές των προβλημάτων που σας μεταφέρουν τα μέλη της ομάδας σας. Μπείτε στην θέση των εμπλεκομένων, αξιοποιήστε την ενσυναίσθησή σας και προσπαθήστε να δώσετε την σωστή λύση διατηρώντας ισορροπίες. Μην αγνοήσετε τα παράπονά τους ελπίζοντας ότι με τον καιρό θα εξασθενίσουν και θα εξαφανιστούν, επειδή συνήθως συμβαίνει το αντίθετο. 

6. Αξιοποιήστε τη δύναμη του feedback 

Αρκετοί Μanagers τείνουν να θεωρούν δεδομένα όσα γίνονται σωστά και συχνά δίνουν feedback – προφανώς αρνητικό- όταν συμβαίνει κάποιο λάθος. Επιβραβεύστε και δώστε θετικό feedback για κάθε μικρό ή μεγαλύτερο επίτευγμα της ομάδας σας και αυτό θα τους κινητοποιήσει ακόμα περισσότερο. Θα δώσει κίνητρα και θα αναδείξει τον καλύτερο επαγγελματικό εαυτό κάθε μέλους της ομάδας.

Δώστε στους ανθρώπους σας ανατροφοδότηση (feedback) σε σταθερά χρονικά διαστήματα και ζητήστε και τις δικές τους προτάσεις για αλλαγές και όσα χρειάζεται να βελτιωθούν. 

Να θυμάστε πάντα. Ο ρόλος του Μanager είναι να κάνει την ομάδα του να επιτύχει. Η επιτυχία σας ως Μanager μετριέται με την επιτυχία της ομάδας σας. Αυτή είναι η πρώτη σας προτεραιότητα. Στο τέλος κάθε μέρας, κάντε μια λίστα με τους τρόπους που βοηθήσατε τους εργαζόμενους σας να επιτύχουν, δεσμευτείτε πάνω σε αυτή την αρχή και βεβαιωθείτε ότι κάθε στιγμή έχετε θέσει τις σωστές προτεραιότητες και παραμένετε πιστοί σε αυτές.

Καλή επιτυχία!

Αρχική δημοσίευση από την Μαρία Παπάζογλου στο epixeiro.gr.

Διάβασε ακόμα:

Οδηγός για Managers: Βοήθησε την ομάδα σου να δουλέψει πιο έξυπνα

Οδηγίες για Managers: Βοήθησε την ομάδα σου να μην φοβάται το ρίσκο 

Ίσως σε ενδιαφέρει…

THRIVING BUSINESS//

Οδηγός για Managers: Βοήθησε την ομάδα σου να βάλει προτεραιότητες

THRIVING BUSINESS//

Οδηγός για Managers: Βοήθησε την ομάδα σου να (επανα)συνδεθεί μεταξύ της

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Εμπιστοσύνη και ηγεσία: Mια σχέση που χρίζει προσοχής

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης