THRIVING MIND//

Ο Βιότυπος της Απουσίας Θετικού Συναισθήματος

Τι είναι η Απουσία θετικού συναισθήματος;

Αυτός ο βιότυπος σχετίζεται με την έλλειψη ικανότητας να βιώσουμε το αίσθημα της χαράς από τις συνήθεις δραστηριότητες και τους στόχους μας. Εμφανίζεται ότι βρισκόμαστε υπό έντονη πίεση και μακροχρόνιο στρες που μας δημιουργεί ένα συναισθηματικό κενό. Σε μία τέτοια περίπτωση, μπορείς να συνειδητοποιήσεις ότι η ικανότητα του μυαλού να αντιδράσει σε καθετί θετικό, εξαλείφεται κι εσύ αισθάνεσαι άδειος συναισθηματικά, δεν μπορείς να χαρείς και χάνεις το νόημα της ζωής. 

Παρατηρήσιμες Συμπεριφορές

  • Απαθείς αντιδράσεις σε ό,τι συμβαίνει γύρω σου (μικρό ή μεγάλο)
  • Αδιαφορία 
  • Κατάχρηση ή εθισμός
  • Αίσθηση ότι κάνεις κάτι με “μισή καρδιά”

Στρατηγικές διαχείρισης

1. Εξάσκησε την ευγνωμοσύνη: έρευνα δείχνει ότι η ευγνωμοσύνη δρα σαν αντίδοτο στο άγχος και μας κάνει περισσότερο αισιόδοξους και χαρούμενους.  Η ευγνωμοσύνη βελτιώνει τον ύπνο και μειώνει τα επίπεδα κατάθλιψης. Ακόμη και τα απλά καθημερινά πράγματα μπορούν να σε κάνουν να αισθανθείς ευγνώμων. Για παράδειγμα ένας πρωινός καφές, ή μία τυχαία συνάντηση που σε χαροποίησε ιδιαίτερα. Ο Mark Williams, professor of clinical psychology της Οξφόρδης, προτείνει μία καθημερινή άσκηση ευγνωμοσύνης που στηρίζεται στα 10 δάχτυλα: σκέψου και μέτρησε μα τα δάχτυλά σου 10 πράγματα για τα οποία είσαι ευγνώμων. Ίσως δεν είναι πάντα εύκολο να βρεις 10. Αυτή η άσκηση όμως θα σε βοηθήσει να αρχίσεις να παρατηρείς ακόμα και τα πιο φαινομενικά ασήμαντα πράγματα που συμβαίνουν μέσα στην ημέρα σου. 

2. Βρες τρόπους να ενεργοποιήσεις το δίκτυο επιβράβευσης του εγκεφάλου σου: δοκίμασε την αρωματοθεραπεία, άκουσε την αγαπημένη σου μουσική ή δες ευχάριστες εικόνες. Είναι πολύ σημαντικό να αναζητάς δραστηριότητες που σε γεμίζουν χαρά, ικανοποίηση και σε συνδέουν με τους γύρω σου. 

Μικροβήμα

Φτιάξε ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης. Κάθε βράδυ πριν κοιμηθείς, σημείωσε όλα εκείνα για τα οποία αισθάνεσαι ευγνωμοσύνη. Αυτό θα σε βοηθήσει να μειώσεις το στρες.  

Ίσως σε ενδιαφέρει…

THRIVING MIND//

Ο Βιότυπος της Συναισθηματικής Απάθειας

THRIVING MIND//

Ο Βιότυπος της «Προκατάληψης για Αρνητική Έκβαση»

THRIVING MIND//

Με ποιον τρόπο βιώνεις το στρες;

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης