ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Ο Thrive Οδηγός για να δημιουργήστε μία υγιή σχέση με την Τεχνολογία για εσάς και τα παιδιά σας

Εξασφαλίστε περισσότερο ποιοτικό χρόνο σε εσάς και την οικογένειά σας!

Γνωρίζετε ότι:

  • Το 68% των γονιών υποστηρίζει ότι κάποιες φορές όταν είναι με τα παιδιά τους, το κινητό αποσπά την προσοχή τους. 
  • Ο χρόνος που περνούν τα παιδιά 10 – 19 ετών στην οθόνη έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με πριν την πανδημία, από 3,8 ώρες σε 7,7 ώρες.
  • ⅔ εφήβων κάνουν multitasking ενώ κάνουν τα μαθήματά τους.
  • Η αλόγιστη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών επηρεάζει αρνητικά την ικανότητα των παιδιών να αναγνωρίσουν τα μη λεκτικά μηνύματα.
  • Μόνο ένα ποσοστό 9% των εφήβων κοιμάται τη συνιστώμενη διάρκεια ύπνου.
  • Οι έφηβοι στέλνουν κατά μέσο όρο 34 μηνύματα αφού ξαπλώσουν στο κρεβάτι τους, ενώ το 70% των εφήβων στέλνουν τουλάχιστον ένα μήνυμα μεταξύ 22.00 και 06.00. 
  • Έρευνα που διεξήχθη από το American Academy Pediatrics έδειξε ότι παιδιά που περνούν 2 έως 4 ώρες μπροστά στην οθόνη κάθε είδους έχουν 23% λιγότερες πιθανότητες να ολοκληρώσουν τη μελέτη τους και ότι το ποσοστό αυτό αυξάνει όσο αυξάνουν οι ώρες ενασχόλησης με την οθόνη.
  • Οι έφηβοι που αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στη χρήση των κινητού τους τηλεφώνου και των ηλεκτρονικών συσκευών γενικότερα, είναι λιγότερο χαρούμενοι.

Ίσως νομίζετε πως δεν είναι εύκολο να αλλάξετε τις τεχνολογικές συνήθειες των παιδιών σας, να αλλάξετε τη ρουτίνα τους και να τα βοηθήσετε να την χρησιμοποιούν προς όφελός τους, δημιουργώντας τελικά μία πιο υγιή σχέση μαζί της. Και όμως με τα μικρά και επιστημονικά τεκμηριωμένα Μικροβήματα της Thrive θα καταφέρετε να εξασφαλίσετε περισσότερο ποιοτικό χρόνο σε εσάς και την οικογένειά σας, να είστε περισσότερο παρόντες και να μπορέσετε να ευημερήσετε μακροπρόθεσμα. 

Τα αρνητικά της τεχνολογίας

Η αλόγιστη χρήση της τεχνολογίας:

Αυξάνει την κατάθλιψη, το άγχος και μειώνει την σωστή λειτουργία του οργανισμού. 

Μειώνει το στρες και την ακαδημαϊκή απόδοση των μαθητών.

Επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου.

Επηρεάζει την ψυχολογική και πνευματική ευεξία.

Επηρεάζει την συναισθηματική νοημοσύνη.

Βάλτε όρια στη χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών.

Βάλτε χρονικά όρια

Είναι πολύ σημαντικό να βάζετε χρονικά όρια αναφορικά με την χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών από τα παιδιά σας. Έρευνα αποδεικνύει ότι τα όρια οδηγούν στη μείωση της χρήσης των ηλεκτρονικών συσκευών. 

Κάντε ένα διάλειμμα από την τεχνολογία. 

Αν δυσκολεύεστε να θυμηθείτε  ότι πρέπει να κάνετε διάλειμμα από την τεχνολογία, βάλτε στο calendar σας μία υπενθύμιση για μία συγκεκριμένη ώρα κάθε ημέρα όπου θα κλείνετε όλοι τις ηλεκτρονικές σας συσκευές στο σπίτι για να αποφορτιστείτε. 

Ώρα για κλείδωμα!

Μπορείτε να δοκιμάσετε να «κλειδώσετε» τις συσκευές των παιδιών σας μετά από μία συγκεκριμένη ώρα και να τις θέσετε σε περιορισμένη λειτουργία.

Τα μέρη που πρέπει να απαγορεύσετε τη χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών

Στο οικογενειακό τραπέζι

Η ώρα που περνάτε μαζί σαν οικογένεια στο τραπέζι είναι ιερή, είναι η στιγμή που περνάτε ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά σας συζητώντας για το πώς πέρασε ο καθένας την ημέρα του ή για το τι τον απασχολεί. Συνεπώς δεν πρέπει να επιτρέπετε στις ηλεκτρονικές σας συσκευές να σας διακόπτουν. Έτσι θα είστε περισσότερο παρόντες και θα μπορείτε να συνδεθείτε καλύτερα με τους γύρω σας.  

Στην κρεβατοκάμαρα

Το μπλε φως που εκπέμπουν οι ηλεκτρονικές συσκευές εμποδίζει τον ύπνο. Και ένας κακός ύπνος επηρεάζει την απόδοση και την ευεξία τη δική σας και των παιδιών σας. Τι μπορείτε να κάνετε; Βάλτε όρια στην τεχνολογία. Επιτρέψτε στα παιδιά σας να χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές τους συσκευές μέχρι κάποια συγκεκριμένη ώρα και απαγορεύστε τη χρήση τους τουλάχιστον μία ώρα πριν τον ύπνο. Και φυσικά το ίδιο κάντε κι εσείς! Και μην ξεχνάτε οι ηλεκτρονικές συσκευές “κοιμούνται” έξω από την κρεβατοκάμαρα! Για να ξυπνήσετε νωρίς το πρωί χρησιμοποιείστε ένα απλό ξυπνητήρι!

Στο αυτοκίνητο

Το τηλέφωνο στο αυτοκίνητο εκτός του ότι θέτει σε κίνδυνο την ασφάλειά σας σας εμποδίζει να περνάτε ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά ή τον σύντροφό σας κάνοντας σημαντικές συζητήσεις. Γι’ αυτό μην επιτρέπετε σε κανέναν να ασχολείται με το κινητό του μέχρι να φτάσετε στον προορισμό σας προκειμένου να απολαύσετε το χρόνο σας μαζί επικοινωνώντας ουσιαστικά σαν οικογένεια. 

Αλλάξτε τη ρουτίνα σας

Γίνετε πιο δημιουργικοί μαζί

Ενισχύστε την δημιουργικότητα των παιδιών σας, βγαίνοντας έξω.

Ασχοληθείτε με τέχνες και χειροτεχνίες ή επιστημονικά projects.

Φτιάξτε ένα φρούριο, ή ένα κάστρο LEGO, ή οτιδήποτε άλλο θέλει το παιδί σας.

Μαγειρέψτε μαζί.

Τακτοποιήστε μαζί.

Κάντε μία βόλτα και μιλήστε.

Ανακαλύψτε μαζί το νόημα της προσφοράς.

Ενθαρρύνετε το παιδί σας να ασχοληθεί με άλλες δραστηριότητες

Εκτός από τον χρόνο που θα περνάτε μαζί, ενθαρρύνετε το παιδί σας να καλλιεργήσει στον ελεύθερό του χρόνο, όσο μικρός και αν είναι αυτός, νέα ενδιαφέροντα. Για παράδειγμα να ασχοληθεί με τον αθλητισμό ή με καλλιτεχνικές δραστηριότητες, να διαβάσει ένα εξωσχολικό βιβλίο ή να μάθει ένα μουσικό όργανο.

Γίνετε εσείς το πρότυπο των παιδιών σας

Όταν κάνετε διαλείμματα σύντομης άσκησης ανάμεσα στα e-meetings, ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να συμμετέχουν.

Χορεύοντας ένα αγαπημένο τραγούδι ή χοροπηδώντας μαζί, αυξάνετε την ενέργειά σας, βελτιώνετε την διάθεσή σας  και έρχεστε πιο κοντά.

Δημιουργήστε μαζί με τα παιδιά σας μία πρωινή ρουτίνα χωρίς τεχνολογία. 

Είτε αυτό σημαίνει να πάρετε μαζί το πρωινό σας σαν οικογένεια, είτε να διαβάσετε μαζί ένα βιβλίο ή να διαλέξετε μαζί τα ρούχα για το σχολείο, κάθε τέτοιο βήμα τα βοηθάει να αισθάνονται περισσότερο “παρών”.

Μην χρησιμοποιείτε τις ηλεκτρονικές συσκευές για τιμωρία ή επιβράβευση

Για παράδειγμα μην επιτρέπετε στο παιδί σας να χρησιμοποιεί τις ηλεκτρονικές συσκευές περισσότερη ώρα σαν επιβράβευση λόγω καλής συμπεριφοράς και αντίστοιχα μην του απαγορεύετε την χρήση τους όταν συμπεριφέρεται άσχημα. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα το παιδί να δίνει μεγαλύτερη αξία σε αυτές και να επιθυμεί να τις χρησιμοποιεί ακόμα περισσότερο.

Ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να επικοινωνούν ουσιαστικά, και όχι μέσω συσκευών

Η επικοινωνία ή καλύτερα η ουσιαστική επικοινωνία, είναι απαραίτητη για την ψυχική ευεξία όλων μας. Ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να επικοινωνούν ουσιαστικά με τους φίλους τους, και όχι μέσα από οθόνες.

Δοκιμάστε ένα Σαββατοκύριακο χωρίς μηνύματα και emails

Τι θα λέγατε για ένα Σαββατοκύριακο ή μία φορά την εβδομάδα να χρησιμοποιείτε οποιονδήποτε τρόπο επικοινωνίας εκτός των μηνυμάτων; Και σε αυτό συμπεριλαμβάνεται κάθε εφαρμογή μέσω της οποίας στέλνετε μηνύματα. Προτιμήστε την προσωπική επαφή ή έστω ένα τηλεφώνημα από ένα μήνυμα. Έτσι θα περάσετε περισσότερο ποιοτικό χρόνο με την οικογένειά σας. 

Για να κοιμάστε καλύτερα εσείς και τα παιδιά σας:

Πριν πάτε για ύπνο, απομακρύνετε τις ηλεκτρονικές συσκευές σας από την κρεβατοκάμαρα

Ένα διάλειμμα από την τεχνολογία θα σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλύτερα, να επαναφορτιστείτε ουσιαστικά και να ανακαλύψετε ξανά τη σοφία και την δημιουργικότητά σας.

Υιοθετήστε μία χαλαρωτική συνήθεια πριν τον ύπνο.

Πριν πάτε για ύπνο βάλτε μία υπενθύμιση για να σας βοηθήσει να χαλαρώσετε

Φορέστε μαζί τις πιτζάμες σας

Μοιραστείτε όλα εκείνα για τα οποία είστε ευγνώμονες 

Διαβάστε μαζί. 

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Ο Thrive Οδηγός για να χτίσεις υγιεινές συνήθειες με διάρκεια

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Ο Thrive Οδηγός για να βάζεις τον εαυτό σου σε προτεραιότητα

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Μήπως τελικά το όνειρό μας είναι να μεγαλώσουμε σούπερ-παιδιά;

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης