THRIVING MIND//

Ο Βιότυπος της Έλλειψης Διαύγειας

Τι είναι η Έλλειψη διαύγειας;

Αυτός ο βιότυπος προκαλείται από μία διακοπή στο σύστημα που ελέγχει τις σκέψεις και τις πράξεις μας σε σχέση με τους στόχους μας. Αν βιώνεις μια περίοδο συνεχούς άγχους, κατά την οποία το άγχος είναι πέρα από τον έλεγχό σου, αυτό το σύστημα βρίσκεται υπό πίεση και ίσως κάνει την εμφάνισή του ο βιότυπος της  Έλλειψης διαύγειας. Σε αυτήν την περίπτωση, το μυαλό σου κάθε άλλο παρά κοφτερό είναι. Και τότε είναι ιδιαίτερα δύσκολο να λάβεις αποφάσεις, να ολοκληρώσεις tasks στο σπίτι ή το γραφείο, να προγραμματίσεις ή να ελέγξεις τις αντιδράσεις σου.  

Παρατηρήσιμες Συμπεριφορές

  • Αδυναμία καθαρής σκέψης
  • “Αμνησία” 
  • Αδυναμία συγκέντρωσης 

Στρατηγικές διαχείρισης

1. Κάνε μικρο-διαλείμματα: τα σύντομα μικρο-διαλείμματα είναι ένας πολύ καλός τρόπος να χειριστείς το στρες, να γεμίσεις ενέργεια και να έχεις μερικά λεπτά ανασκόπησης σε μία φρενήρη ημέρα. Σύμφωνα με τη Νευροεπιστήμη, μπορούμε να απαλλαγούμε από το στρες μέσα σε 60-90 δευτερόλεπτα. Να θυμάστε ότι η ψυχική μας μπαταρία χρειάζεται φόρτιση καθόλη την διάρκεια της ημέρας. Κάνε μερικές σύντομες διατάσεις, επίλεξε ένα snack που θα σε γεμίσει ενέργεια, ή απλά σήκω όρθιος και περπάτα.  Κάνοντας κάτι που θα σε γεμίσει ενέργεια, θα επιστρέψεις πιο γεμάτος και πιο συγκεντρωμένος πίσω στο γραφείο.

2. Εστίασε στην αναπνοή σου: είναι εκπληκτικό πώς μία τόσο μικρή κίνηση μπορεί να σε βοηθήσει να αποβάλλεις το άγχος και την εξουθένωση, να χαλαρώσεις και να αισθανθείς περισσότερο “παρών”. Η ενσυνείδητη αναπνοή έχει πραγματικά οφέλη. Σε κάθε έρευνα, η μοντέρνα επιστήμη επιβεβαιώνει την αρχαία σοφία αναφορικά με τα οφέλη της αναπνοής. Από τον Ινδουισμό και τον Βουδισμό μέχρι τους αρχαίους Έλληνες και τους masters της yoga, υποστηρίζουν εδώ και χιλιάδες χρόνια back ότι η ενσυνείδητη αναπνοή μπορεί να σε βοηθήσει να χαλαρώσεις και να συγκεντρωθείς. Σήμερα γνωρίζουμε ότι μπορεί ακόμη να μειώσει το άγχος, να βελτιώσει τη συγκέντρωση και να βελτιώσει την ικανότητά σου να χειριστείς το στρες

Μικροβήμα

Κάνε ένα μικρό διάλειμμα τουλάχιστον μία φορά την ημέρα. Απομακρύνσου από το γραφείο σου ακόμα και για λίγα λεπτά, και κάνε κάτι που σε γεμίζει ενέργεια. Θα επιστρέψεις πιο γεμάτος και πιο συγκεντρωμένος πίσω στο γραφείο.

Ίσως σε ενδιαφέρει…

THRIVING MIND//

Με ποιον τρόπο βιώνεις το στρες;

THRIVING MIND//

Ο Βιότυπος της Διάσπασης Προσοχής

THRIVING MIND//

Ο Βιότυπος της Αποφυγής Άγχους

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης