THRIVING MIND//

Ο Βιότυπος της Αντίδρασης σε Απειλή

Τι είναι η αντίδραση σε απειλή;

Αυτός ο βιότυπος είναι ένα συγκεκριμένο είδος των αρνητικών προκαταλήψεων, όπου η αντίδρασή μας πάλης ή φυγής (fight-or-flight) βρίσκεται διαρκώς σε εγρήγορση. Κανονικά, ο εγκέφαλός μας επιστρέφει στα φυσιολογικά του επίπεδα μετά από ένα γεγονός σχετικό με απειλή. Φαντάσου όμως ένα πολύ έντονο συναίσθημα fight-or-flight, το οποίο ενεργοποιείται από κάποιου είδους τραύμα και στο οποίο βρίσκεσαι παγιδευμένος σε έναν μόνιμο συναγερμό, ανίκανος να επανέλθεις, ακόμα και όταν η απειλή έχει πια περάσει. Αυτός είναι ο βιότυπος της Αντίδρασης σε Απειλή.  

Παρατηρήσιμες Συμπεριφορές

  • Αίσθημα εξουθένωσης
  • Αίσθημα πανικού 
  • Δυσκολία καθαρής σκέψης  

Στρατηγικές διαχείρισης

1.  Επαναπρορδιόρισε την απειλή: Ο επαναπροσδιορισμός είναι μία αλλαγή τρόπου σκέψης / νοοτροπίας. Έχει να κάνει με το να κάνεις μία παύση για να δεις τον κόσμο με μία άλλη ματιά. Και μπορεί πραγματικά να σε βοηθήσει, όταν το έχεις περισσότερο ανάγκη. Σε περιόδους που αντιμετωπίζεις οξύ άγχος και δυσκολίες, σου προτείνουμε να κάνεις μία παύση και να πάρεις μερικές αναπνοές. Αναγνώρισε τις δυσκολίες και στη συνέχεια σκέψου πώς μπορείς αυτό που συμβαίνει με μία άλλη ματιά. 

2. Απόφυγε ενεργά ερεθίσματα, όπως πηγές ενημέρωσης που προκαλούν άγχος. Τα επίπεδα κορτιζόλης μας ανεβαίνουν κάθε φορά που βλέπουμε στρεσογόνες ειδήσεις, αυξάνοντας την ίδια στιγμή το αίσθημα της απειλής. Το να περιορίσεις την έκθεσή σου στην υπερπληροφόρηση των ειδήσεων και των social media, θα μειώσει αυτούς τους αρνητικούς πυροκροτητές, θα σε βοηθήσει να αφήσεις πίσω σου καθετί στρεσογόνο και να κοιμηθείς καλύτερα – κάτι πολύ σημαντικό για την ψυχική σου ανθεκτικότητα. 

Μικροβήμα

Όταν αισθάνεσαι ότι το στρες σε κατακλύζει, κάνε μία παύση, ανάπνευσε και επαναπροσδιόρισε.  Σταδιακά, θα αρχίσεις να χτίζεις τον μυ της αντίληψής σου, με αποτέλεσμα εκείνος να γίνεται ολοένα και πιο δυνατός.  

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Νιώθεις απόγνωση στη δουλειά; 3 τρόποι για να κινητοποιηθείς

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Σκέψου θετικά, γιατί δουλεύει – 3 έρευνες το αποδεικνύουν

THRIVING MIND//

Με ποιον τρόπο βιώνεις το στρες;

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης