ΕΥΕΞΙΑ//

Ο Thrive Οδηγός για μία πιο ισορροπημένη διατροφή

Αυτός ο οδηγός θα σε βοηθήσει να καταλάβεις πως μία υγιεινή διατροφή είναι πολύ σημαντική όχι μόνο για την υγεία σου, αλλά και για την απόδοσή σου.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πώς ό,τι καταναλώνεις επηρεάζει την απόδοσή σου.
-Γιατί πρέπει να έχεις πάνω στο γραφείο σου ένα μπουκάλι νερό.


11 το πρωί Τρίτης. Έχεις φτάσει στο γραφείο ώρες πριν, αλλά δεν έχεις πάρει ακόμα το πρωινό σου. Νιώθεις ότι χάνεις την ενέργειά σου. Τι κάνεις; Πας μέχρι την κουζίνα και βλέπεις μερικά γλυκά που…φωνάζουν το όνομά σου. Έχεις πάρα πολλά να κάνεις σήμερα, συνεπώς αντί να χάνεις χρόνο και ενέργεια με το να σκέφτεσαι τι υγιεινή εναλλακτική υπάρχει, απλά παίρνεις ένα από αυτά και επιστρέφεις στο γραφείο σου. Όλοι το έχουμε κάνει αυτό. Όταν όμως τα επίπεδα σακχάρου σου μειώνονται λίγη ώρα αργότερα, αισθάνεσαι ότι πέφτεις σε λήθαργο και τότε φυσικά μετανιώνεις για την επιλογή σου.

Τις πιο απαιτητικές ημέρες, η υγιεινή διατροφή σίγουρα δεν αποτελεί την πρώτη σου προτεραιότητα. Δεκάδες έρευνες ωστόσο αποδεικνύουν ότι είμαστε ό,τι τρώμε (και πίνουμε). Αν λοιπόν θέλεις να παραμείνεις αποδοτικός, να διατηρήσεις την ενέργεια και τη συγκέντρωσή σου και να κρατήσεις υγιή το μυαλό και το σώμα σου, θα πρέπει να βάλεις την υγιεινή διατροφή ανάμεσα στις πρώτες προτεραιότητές σου.

Πώς ό,τι καταναλώνεις επηρεάζει την απόδοσή σου 

“Οι τροφές που καταναλώνουμε μας επηρεάζουν περισσότερο από όσο νομίζουμε” υποστηρίζει στο Harvard Business Review ο ψυχολόγος Ron Friedman. “Με τα καύσιμα μπορείς να έχεις την ίδια απόδοση στο αυτοκίνητό σου – ό,τι μάρκα βενζίνης και αν βάλεις. Δεν συμβαίνει το ίδιο και με το φαγητό. Εκεί τα πράγματα είναι διαφορετικά. Φαντάσου έναν κόσμο όπου αν για παράδειγμα έβαζες την βενζίνη Χ, θα μπορούσες να αποφύγεις την κίνηση και αν έβαζες μία άλλη μάρκα δεν θα μπορούσες να πας πιο γρήγορα από 50 χιλιόμετρα την ώρα. Δεν θα σε ένοιαζε τότε;”

Έρευνα δείχνει ότι η ποιότητα και οι θρεπτικές ουσίες των τροφών που καταναλώνουμε έχουν επίπτωση και στο πώς αισθανόμαστε καθημερινά, αλλά και στην υγεία μας μακροπρόθεσμα. Έρευνα του 2017 που δημοσιεύτηκε στο Journal of the American Medical Association ανακάλυψε ότι σχεδόν οι μισοί από τους 700.000 θανάτους που προκλήθηκαν από καρδιαγγειακά προβλήματα, εγκεφαλικά και διαβήτη τύπου 2, σχετίζονταν με μία κακή διατροφή.

Αντίθετα, μία υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή που είναι γεμάτη με φρούτα, λαχανικά, τρόφιμα ολικής άλεσης, καλά λιπαρά και άπαχες πρωτεΐνες, βοηθούν τον εγκέφαλο και τον οργανισμό σου να αποδίδουν στο μέγιστο.

Όσον αφορά στον εγκέφαλο, πρόσφατη έρευνα στο Neurology journal αποκάλυψε πως ο εγκέφαλος ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας που ακολουθούσαν μία μεσογειακή διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, ψάρια, κοτόπουλο, όσπρια, τροφές ολικής άλεσης και καλά λιπαρά όπως το ελαιόλαδο, συρρικνώθηκε σε μικρότερο βαθμό. Αν αναρωτιέσαι τι πρέπει να αποφεύγεις, σκέψου τα εξής: το junk food μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις γνωστικές σου λειτουργίες, σύμφωνα με έρευνα της Nature Reviews Neuroscience. Αντίστοιχη έρευνα υποστηρίζει πως εξίσου επιβλαβείς είναι και οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, οι οποίες μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά τη μνήμη σου.

Ό,τι καταναλώνεις όμως έχει επίπτωση και στην πνευματική σου υγεία. Έρευνα του British Journal of Health Psychology συνδέει την κατανάλωση φρούτων και δημητριακών με την δημιουργικότητα και την αίσθηση της ευεξίας, ενώ έρευνα του 2016 αναφέρει ότι όσοι από τους συμμετέχοντες ακολουθούσαν μία υγιεινή διατροφή είχαν 34% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κατάθλιψη.

Να θυμάσαι ότι σημασία έχει και το πότε τρως. Ο εγκέφαλός σου λειτουργεί με γλυκόζη ή σάκχαρο, τα οποία προσλαμβάνεις μέσω των τροφών που καταναλώνεις. Διατηρώντας ένα σταθερό πρόγραμμα διατροφής (που σημαίνει να μην αφήνεις να μεσολαβήσουν πολλές ώρες ανάμεσα στα γεύματα ή τα σνακς σου) και αποφεύγοντας τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη ή επεξεργασμένα (τα οποία ο οργανισμός σου μεταβολίζει άμεσα με αποτέλεσμα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σου να παρουσιάζουν διακυμάνσεις), θα δώσεις ενέργεια στον εγκέφαλό σου και θα τον βοηθήσεις να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της ημέρας.

Σίγουρα ξέρεις ότι ένας καλός ύπνος είναι απαραίτητος για μία παραγωγική ημέρα στο γραφείο. Αυτό που ίσως όμως δεν γνωρίζεις είναι ότι οι διατροφικές σου συνήθειες επηρεάζουν την βραδινή σου χαλάρωση.

Έρευνα σχετίζει την πρόσληψη μεγάλης ποσότητας ζάχαρης με έναν κακό και διακοπτόμενο ύπνο. Αντίθετα, οι φυτικές ίνες αυξάνουν την διάρκεια του βαθύ ύπνου, εκείνου δηλαδή που σε βοηθάει να ξυπνάς με μεγαλύτερη ενέργεια. Η σχέση μεταξύ ζάχαρης και ύπνου είναι αμφίδρομη, καθώς αν κοιμάσαι για 5 ή και λιγότερες ώρες, έχεις περισσότερες πιθανότητες να αναζητήσεις ένα ζαχαρούχο ή γεμάτο καφεΐνη αναψυκτικό. Αυτό συμβαίνει γιατί η έλλειψη ύπνου σε κάνει να χάνεις τον αυτοέλεγχο σου.

Ας σκεφτούμε λοιπόν τα αναψυκτικά που πρέπει να επιλέγεις. Σύμφωνα με το Journal of Nutrition, αν είσαι έστω και λίγο αφυδατωμένος, η ενέργειά σου μειώνεται, επηρεάζεται η συγκέντρωσή σου και όλα τα tasks σου φαίνονται ακόμα πιο δύσκολα. Και ενώ μία μικρή ποσότητα καφεΐνης το πρωί σε βοηθάει να ξυπνήσεις, η Mayo Clinic υποστηρίζει ότι 4 καφέδες την ημέρα, ή μία ανάλογη ποσότητα καφεΐνης, μπορεί να προκαλέσει ημικρανίες, αϋπνία – θυμήσου πόσες ώρες παραμένει η καφεΐνη στον οργανισμό σου – εκνευρισμό, ακόμα και στομαχικά προβλήματα. Πώς όμως επηρεάζουν όλα αυτά τον κύκλο του ύπνου σου; Σύμφωνα με έρευνα ακόμα και μετά από 3 νύχτες κακού ύπνου, για τον οποίο ευθύνονται όσα καταναλώνεις, η καφεΐνη δεν θα σε βοηθήσει να είσαι σε εγρήγορση.

Τώρα που συνειδητοποίησες πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η διατροφή στην απόδοσή σου εντός και εκτός γραφείου, μπορείς να ξεκινήσεις με τα Μικροβήματα που ακολουθούν.

Μικροβήματα για μία πιο ισορροπημένη διατροφή

1.Έχε πάντα μαζί σου ένα υγιεινό σνακ, όπως για παράδειγμα ξηρούς καρπούς, μούρα, ή ωμά λαχανικά, ή πάρε μαζί το μεσημεριανό σου

Έτσι θα αποφεύγεις τον πειρασμό των ανθυγιεινών επιλογών κάθε φορά που πεινάς. Έρευνα δείχνει ότι τέτοιου είδους διατροφικές συνήθειες έχουν αντίκτυπο στις νοητικές σου λειτουργίες, την μνήμη, την δημιουργικότητα, την αποδοτικότητα, ακόμα και την ευτυχία σου!

2.Έχε πάνω στο γραφείο σου ένα μπουκάλι νερό καθ΄ όλη την διάρκεια της ημέρας και προτίμησε αυτό αντί για ένα ζαχαρούχο αναψυκτικό

Μένοντας ενυδατωμένος, βοηθάς το ανοσοποιητικό σου σύστημα και βελτιώνεις τη γνωστική σου λειτουργία.

3.Μην τρως όρθιος 

Όταν τρως όρθιος και βιαστικά, καταναλώνεις μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού και  θερμίδων και εμποδίζεις την διαδικασία της πέψης.

Διάβασε ακόμα:

Τα φρούτα και τα λαχανικά αυξάνουν το αίσθημα της ευτυχίας

5 τρόποι για να ενισχύσεις την ενέργειά σου μέσω της διατροφής

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Μάθε Ποια Είναι Η Κινητήρια Δύναμη Σου

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Πώς θα αυξήσεις την επαγγελματική σου αυτοπεποίθηση σε ένα μήνα

ΕΥΕΞΙΑ//

Η επιστήμη σου δείχνει 9 τρόπους να μειώσεις το στρες

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης