ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Ο νέος τρόπος για να καταλάβεις ότι ολοκλήρωσες τη δουλειά σου

Πώς να διαχειριστείς το χρόνο σου, όταν ο “χρόνος” έχει χάσει το νόημά του.


Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί η εξ αποστάσεως εργασίας αποδεικνύεται πιο κουραστική.
-Πώς να φτιάξεις μια σωστή to-do list.


Παλιά όταν επιστρέφαμε σπίτι μετά τη δουλειά, οι περισσότερες ομάδες είχαν ορισμένους κανόνες για το πώς τελειώνει η μέρα. Ίσως γύρω στις 5 μ.μ οι άνθρωποι άρχιζαν να φεύγουν και οι περισσότεροι έφευγαν στις 6 μ.μ. Με εκατομμύρια ανθρώπους να εργάζονται εξ αποστάσεως εξαιτίας της Covid-19, πλέον αυτοί οι κανόνες είναι λιγότερο ξεκάθαροι. Αν οι άνθρωποι δεν πηγαίνουν στο γραφείο, η μέρα δεν τελειώνει ποτέ, αν και φυσικά πρέπει να τελειώνει. Αλλά υπάρχει μια προσέγγιση που ξεπερνά το μέτρημα των ωρών και καθορίζει αν έχεις δουλέψει αρκετά.

Σύμφωνα με έρευνα, οι περισσότεροι άνθρωποι που δουλεύουν από το σπίτι δεν μπορούν να διαχωρίσουν την προσωπική από την επαγγελματική ζωή και τείνουν να δουλεύουν και ώρες εκτός του ωραρίου τους. Το 66% των συμμετεχόντων ανέφερε ότι ήταν πιο πιθανό να δουλεύει βράδυ και Σαββατοκύριακα, συγκριτικά με πριν.

Ποια μέθοδος μπορεί να σε βοηθήσει

Για να καταφέρεις να διαχωρίσεις την προσωπική από την επαγγελματική σου ζωή φτιάξε μικρές και στοχευμένες καθημερινές to-do lists. Μερικά θα είναι συγκεκριμένα καθήκοντα και κάποια άλλα πιο αφηρημένα, όπως το να σκεφτείς νέες ιδέες για ένα project ή να γράψεις κάποια άρθρο και κάποια άλλα είναι πιο διοικητικά καθήκοντα, αλλά ό,τι και να υπάρχει στη λίστα πρέπει να το ολοκληρώσεις πριν σταματήσεις να δουλεύεις.

Μόλις φτιάξεις τη λίστα σου, σκέψου πότε θα ασχοληθείς με καθένα από αυτά, όπως συμβουλεύει ο guru αποδοτικότητας David Allen. Μόλις ολοκληρώσεις τη λίστα σου, μπορείς να σταματήσεις να δουλεύεις, είτε είναι 2 μ.μ., είτε 7 μ.μ. 

Ακόμα κι αν ο χρόνος δεν είναι ο κύριος δείκτης αποδοτικότητας, είναι αναμενόμενο να περιμένεις ότι τα καθήκοντα μιας μέρας θα χρειαστούν 7-8 ώρες. Μια μέρα με καθήκοντα μιας ώρας θα σε κάνει να βαρεθείς και μια μέρα 13 ωρών εργασίας θα σε αφήσει εξαντλημένο. Το καλύτερο είναι να στοχεύεις κάπου στη μέση. 

Αλλά ελλείψει ομαδικών κανόνων εργασίας, οι καθημερινές λίστες καθηκόντων σου επιτρέπουν να σταματήσεις να εργάζεσαι. Μπορείς να χαλαρώσεις το απόγευμα ή το Σαββατοκύριακο, γνωρίζοντας ότι ολοκλήρωσες τα καθήκοντά σου, ακόμα κι αν το γραφείο σου είναι στο σαλόνι.

Οι στοχευμένες λίστες καθηκόντων είναι επίσης πιο αποδοτικές. Οι άνθρωποι μπορεί να σπαταλήσουν 8 ώρες στην καρέκλα ενός γραφείου, κάνοντας στην ουσία τίποτα, αλλά νιώθοντας εντάξει γιατί είναι σωματικά εκεί. Η διαχείριση των καθηκόντων κι όχι του χρόνου σημαίνει εστίαση στα αποτελέσματα. 

Διάβασε ακόμα:

Έρευνα: Ο μέσος εργαζόμενος βιώνει burnout στην ηλικία των 32 ετών

Απογείωσε την καριέρα σου από το σπίτι σε 4 βήματα

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Remote working: πώς μπορείς να δουλέψεις από το σπίτι με επιτυχία

COVID-19//

3 τρόποι να ξεχωρίσεις όσο δουλεύεις από το σπίτι

THRIVING BUSINESS//

Κωνσταντίνος Γιουλούντας: «Εκτιμάμε ότι η υιοθέτηση της εξ αποστάσεως εργασίας θα είναι ακόμα πιο ομαλή αντικρύζοντας τη νέα κανονικότητα»

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης