COVID-19//

Ο λόγος που κάποια χόμπι μας βοηθούν να περιορίσουμε το άγχος του κορονοϊού

Ορισμένα project παρέχουν ανακούφιση από το στρες που βιώνουμε όλοι αυτήν την περίοδο.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί να αρχίσεις να ασχολείσαι με τη ζαχαροπλαστική τώρα.
-Πώς η αίσθηση της ολοκλήρωσης ανακουφίζει το στρες.


Μία από τις πιο δύσκολες πλευρές της πανδημίας είναι η αβεβαιότητα. Είναι δύσκολο να οραματιστούμε ένα τέλος και ακόμα και οι ειδικοί δεν μπορούν να προσφέρουν πραγματική εξασφάλιση για το πότε θα επιστρέψουμε ουσιαστικά στην “κανονικότητα”. Αν όντως υπάρχει μια κανονικότητα που να μοιάζει στη ζωή μας πριν τον κορονοϊό. 

Αυτή η αίσθηση αβεβαιότητας, αν δεν μπορούμε να την ελέγξουμε, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ψυχική και σωματική μας υγεία, οπότε είναι λογικό να βλέπουμε πολλούς ανθρώπους να επιστρέφουν σε παλιές συνήθειες, όπως η μαγειρική και τα παζλ για να βρουν ανακούφιση. Εννοείται πως είναι εύκολο να ασχοληθείς με αυτά όσο μένεις σπίτι, αλλά επίσης αυτά τα project έχουν ένα στόχο, ένα απτό και ορατό αποτέλεσμα, κάτι, που ειδικά τώρα, είναι επιθυμητό. Βγάζεις το κέικ από το φούρνο και είναι έτοιμο. 

Ο Jeremy Konyndyk, ειδικός στην ετοιμότητα για πανδημίες και μέλος του Center for Global Development, ανέφερε ότι άρχισε να ασχολείται με τη ζαχαροπλαστική, ενώ βοηθούσε στην αντιμετώπιση του Ebola ως διευθυντής του γραφείου U.S. Foreign Disaster Assistance, υπό την προεδρία Obama. “Στην αντιμετώπιση καταστροφών -πείνα, πόλεμος, επιδημίες- η κρίση συνεχίζεται επ’ άπειρον. Δεν υπάρχει κάποιο σημείο που να λες ότι τελείωσε,” αναφέρει, “Η ζαχαροπλαστική σου επιτρέπει να ολοκληρώσεις ένα project.” 

Αυτό ισχύει για μια συγκεκριμένη κατηγορία χόμπι, από τα παζλ μέχρι τη ζωγραφική και το πλέξιμο. Αν πλέκεις ένα σκουφί, το αρχίζεις και το ολοκληρώνεις. Το ίδιο ισχύει και για κάποια οικιακά project, όπως το καθάρισμα ή η οργάνωση της ντουλάπας -τελειώνεις, τουλάχιστον προς το παρόν, και μπορείς να απολαύσεις το κατόρθωμα. Η ψυχολογική αίσθηση της ολοκλήρωσης είναι ικανοποιητική και ανακουφιστική, ειδικότερα όταν δεν υπάρχει φως στο τούνελ. 

“Παρόλο που δεν μπορούμε να ελέγξουμε την πανδημία,” υποστηρίζει η Martha Ringer, σύμβουλος επιχειρήσεων και coach, που συνεργάζεται με πελάτες για την ολοκλήρωση project, “έχουμε τον έλεγχο της ολοκλήρωσης των πραγμάτων που αρχίζουμε εμείς οι ίδιοι.”  

Η ψυχολογική αίσθηση της ολοκλήρωσης είναι ικανοποιητική και ανακουφιστική, ειδικότερα όταν δεν υπάρχει φως στο τούνελ. 

Στη συνέχεια, η Ringer μοιράζεται 5 στρατηγικές για να αξιοποιήσεις τα οφέλη των project με ξεκάθαρο τέλος. 

Κάνε μικρά πράγματα που μπορείς εύκολα να ολοκληρώσεις 

Δεν υπάρχει λόγος να ξεκινήσεις ένα μεγάλο project για να δεις αποτελέσματα που θα σε ανακουφίσουν. Μικρά καθήκοντα που ολοκληρώνονται κάθε φορά που τα κάνεις, όπως το στρώσιμο του κρεβατιού κάθε μέρα, το κρέμασμα των ρούχων και η απολύμανση των επιφανειών, μπορούν να σου δώσουν την ίδια ικανοποίηση. 

Κάνε ένα πράγμα τη φορά

Όταν δουλεύεις πάνω σε ένα project, είτε πρόκειται για μαγείρεμα ή ράψιμο, μην κάνεις multitasking. Η Ringer υποδεικνύει ότι οι άνθρωποι συχνά σκέφτονται ότι αν κάνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα, θα τελειώσουν γρηγορότερα. “Δεν είναι αλήθεια,” αναφέρει. “Το να κάνεις ένα πράγμα τη φορά και να το ολοκληρώνεις είναι πιο χαλαρωτικό και αποδοτικό.” 

Συγκεντρώσου τουλάχιστον 1 ώρα χωρίς περισπασμούς 

Αφιέρωσε ένα χρονικό διάστημα για να ασχοληθείς με οποιοδήποτε project έχεις επιλέξει. Απενεργοποίησε τις ειδοποιήσεις και όσο διαρκεί αυτή η ώρα συγκέντρωσης, μην απαντήσεις σε τηλέφωνα, μηνύματα ή email. “Ο χρόνος χωρίς διακοπές θα σου επιτρέψει να είσαι συγκεντρωμένος και ήρεμος,” υποστηρίζει η Ringer. Και με το πέρασμα του χρόνου, θα αρχίσεις να εμπιστεύεσαι αυτόν το χρόνο και να ανυπομονείς. Εργάσου αργά και με πλήρη προσοχή, γιατί οι γρήγορες κινήσεις οδηγούν σε λάθη. 

Αν έχεις κολλήσει με κάτι, θεώρησε ότι έχει ολοκληρωθεί 

Αν υπάρχει κάτι που έχεις ξεκινήσει αλλά δεν καταφέρνεις να το τελειώσεις, όπως εκείνο το βιβλίο που βρίσκεται στο κομοδίνο σου για μήνες, θεώρησέ το ολοκληρωμένο. Το να το κάνεις φωναχτά θα είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό. Άφησε ένα βιβλίο που πραγματικά διαβάζεις δίπλα στο κρεβάτι σου. Απομάκρυνε τα πράγματα που ήλπιζες ότι θα τελείωσεις, όπως ένα μισοτελειωμένο κασκόλ. “Είναι απίθανο να το τελειώσεις,” ισχυρίζεται η Ringer. Σου απομυζά την ενέργεια, η οποία σου είναι ιδιαίτερα χρήσιμη αυτήν την περίοδο. Αν θελήσεις να ασχοληθείς μαζί του μελλοντικά, μπορείς πάντα να επιστρέψεις. 

Γιόρτασε ακόμα και τις μικρές νίκες

Όταν ψήσεις το κέικ σου ή διαβάσεις το τελευταίο κεφάλαιο του βιβλίου σου, βρες έναν τρόπο να γιορτάσεις το κατόρθωμά σου, προτείνει η Ringer, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα αρχίσεις να χοροπηδάς ή να πεις στον εαυτό σου “μπράβο”. Η αναγνώριση διατηρεί ζωντανό τον ενθουσιασμό σου και θα σε ενθαρρύνει να προχωρήσεις στο επόμενο project. 

Διάβασε ακόμα:

Το πρόγραμμα του μέσα

5 νέες ρουτίνες στην καθημερινότητά σου κατά του άγχους

Ίσως σε ενδιαφέρει…

Credit: Γιώργος Παξιμάδης / WWF Ελλάς
ΣΚΟΠΟΣ//

Μια ευχή για το περιβάλλον

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Γιατί πρέπει να γιορτάζουμε τις ατέλειες μας

COVID-19//

Ποτέ δεν θα είναι όπως πριν

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης