ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Ο Εθισμός Στην Εργασία Και Οι Συνέπειες Της Εργασιομανίας

Μάθε πώς θα την αντιμετωπίσεις.


Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

– Ποιες είναι οι συνέπειες της εργασιομανίας.
– Με τι «τρέφονται» οι μίζεροι άνθρωποι.


Οι άνθρωποι, συνειδητά ή ασυνείδητα, στην προσπάθειά τους να ξεπεράσουν κάποιον χωρισμό τους ή μια αποτυχημένη ερωτική σχέση, δουλεύουν περισσότερο. Αυτό όμως δεν το κάνουν τόσο για να ξεχνιούνται, αλλά προσπαθούν να βρουν την επιτυχία ή την αναγνώριση που δεν κατάφεραν να βρουν αλλού.

Με αυτό τον τρόπο, αντί να βρουν λύσεις στα προβλήματά τους και στη σχέση τους με τον εαυτό τους, περιορίζονται στο γεγονός ότι έτσι καταξιώνονται στην επαγγελματική τους ζωή. Όταν όμως αυτό γίνει καθημερινότητα, σταματά να είναι διέξοδος για τα προσωπικά τους προβλήματα και αποτελεί μια κατάσταση προβληματική.

Όταν ένας εργασιομανής μπει σε αυτόν τον φαύλο κύκλο, δεν καταλαβαίνει το μέγεθος του προβλήματος. Αντιλαμβάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά, αλλά δεν μπορεί να το αποδώσει στη σχέση της εξάρτησης που έχει αποκτήσει με την εργασία του.

Συνδέεται η εργασιομανία με την ψυχική διαταραχή;

Τα αποτελέσματα έρευνας του πανεπιστημίου του Μπέργκεν, έδειξαν μια σύνδεση ανάμεσα στην εργασιομανία και σε κάποιες ψυχικές διαταραχές. 

Πιο αναλυτικά αυτά που διαπίστωσαν οι ερευνητές ήταν ότι:

Το 32,7% των εργασιομανών είχαν ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας)

Το 33,8% είχε πολύ αυξημένο άγχος/στρες

Το 25,6% είχε Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή

Το 8,9% είχε κατάθλιψη

Σύμφωνα με την επιθεώρηση PLOS One «οι εργασιομανείς δίνουν υψηλότερη βαθμολογία σε όλα τα τεστ για ψυχικές διαταραχές σε σχέση με τους μη εργασιομανείς. Αυτό δείχνει πως το να εργάζεται κανείς υπερβολικά μπορεί να είναι σημάδι βαθύτερων ψυχολογικών ή συναισθηματικών προβλημάτων. Το αν αυτό αντανακλά κάποιες επικαλυπτόμενες γενετικές ευπάθειες, διαταραχές που οδηγούν σε εργασιομανία ή, αντίθετα, αν η εργασιομανία προκαλεί αυτές τις διαταραχές, παραμένει ακόμα άγνωστο».

Στην κατηγορία της ψυχαναγκαστικής/καταναγκαστικής διαταραχής της προσωπικότητας κατατάσσεται η εργασιομανία, δηλαδή στην διαταραχή όπου ένα άτομο αναγκάζει τον εαυτό του να δουλεύει, να προσέχει και να ασχολείται για αρκετή ώρα με την λεπτομέρεια, την ακρίβεια, την συστηματική εργασία. Αλλά και την έντονη ενασχόληση του ατόμου με την τάξη, την τελειοθηρία και τον ψυχικό και διαπροσωπικό έλεγχο, σε βάρος της ευελιξίας, της ανοιχτής σκέψης και της αποδοτικότητας.

Το να εργάζεται κανείς υπερβολικά μπορεί να είναι σημάδι βαθύτερων ψυχολογικών ή συναισθηματικών προβλημάτων.

Οι συνέπειες της εργασιομανίας στις προσωπικές και οικογενειακές σχέσεις αποδεικνύονται ολέθριες με την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής να διαταράσσεται: οι κοινωνικές επαφές συρρικνώνονται, οι φίλοι σταματούν να του τηλεφωνούν, γιατί ξέρουν ότι ο φίλος τους δεν πρόκειται να διακόψει την εργασία του. Σιγά-σιγά η απομόνωση γίνεται μοναξιά, αλλά ο εργασιομανής έχει έναν και μοναδικό τρόπο να αντιδράσει: θα δουλέψει ακόμα πιο πολύ.

Αντιμετώπιση – Θεραπεία

Είναι σε θέση ένας εργασιομανής να αναρωτηθεί αν μπορεί να απολαύσει τη ζωή και αν έχει την αίσθηση του σκοπού ακόμα κι όταν δεν είναι στη δουλειά; Αν η απάντηση είναι «όχι», τότε αυτό θα πρέπει να του χτυπήσει τον κώδωνα του κινδύνου. 

Τα πέντε χαρακτηριστικά ενός εργασιομανή είναι:

1.Ενασχόληση με την εργασία (σχεδόν πάντα το σκέφτονται).

2.Δεν αισθάνεται άνετα με την ανάθεση (πρέπει να ελέγχει κάθε λεπτομέρεια).

3.Οι άλλες πτυχές της ζωής του (όπως η οικογένεια και τα προσωπικά) έχουν παραμεληθεί.

4.Οι άλλες πλευρές της ζωής του έχουν συγχωνευτεί με την εργασία (π.χ. τα χόμπι του τα έχει μετατρέψει σε επιχειρήσεις).

5.Λέει ψέματα ότι κάνει κάτι άλλο, όταν πραγματικά εργάζεται.

Όλα αυτά έχουν επίπτωση και στην υγεία, επειδή το άτομο που πάσχει από εργασιομανία, βρίσκεται σ’ ένα συνεχές άγχος με αποτέλεσμα να εξαντλείται, να αυξάνει η αρτηριακή του πίεση, να αποκτά καρδιακά προβλήματα, αύξηση βάρους, κατάθλιψη και κρίσεις πανικού. Η εργασιομανία, είναι μία διαταραχή που αντιμετωπίζεται με Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία, καθώς θεωρείται μία από τις πιο αποτελεσματικές θεραπείες της διαταραχής αυτής.


Αρχική δημοσίευση από την Μαρία Σινανίδου στο epixeiro.gr


Διάβασε ακόμα:

3 Μυστικά Για Να Δουλεύεις Πιο Έξυπνα Και Όχι Πιο Πολύ

12 Συμβουλές Για Να Αφήvεις Τη Δουλειά.. Στη Δουλειά

Ίσως σε ενδιαφέρει…

THRIVING BUSINESS//

Οδηγίες Για Managers: Πώς Θα Προστατέψεις Την Ομάδα Σου Από Το Burnout

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Phubbing. Η Νέα Συνήθεια Που Σύμφωνα Με Έρευνα Επηρεάζει Αρνητικά Τη Σχέση Με Τους Γύρω Σου

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Ο κατάλληλος σύντροφος για αυτούς που αποφεύγουν τη δέσμευση. Υπάρχει;

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης