ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Νέα δουλειά: Πώς θα βάλεις την ευεξία σου σε προτεραιότητα

6 tips για να ξεκινήσεις σωστά!


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί είναι σημαντικό να τηρείς το ωράριό σου.
-Πώς θα σε βοηθήσει ο χρόνος αποφόρτισης.


Μόλις ξεκίνησες στη νέα σου εργασία! Η προσαρμογή σε ένα καινούργιο περιβάλλον δεν είναι πάντα εύκολη – ανεξάρτητα από το εάν εργάζεσαι από το σπίτι ή όχι. Θα χρειαστεί να δείξεις ευελιξία, ίσως να κάνεις και κάποια αναδιοργάνωση μέχρι να προσαρμοστείς στο νέο σου πρόγραμμα. Σίγουρα θέλεις να δείξεις ότι είσαι όχι μόνο ικανός, αλλά και πολύ αποδοτικός, ωστόσο είναι πολύ σημαντικό να μην ξεχνάς να βάζεις και τον εαυτό σου σε προτεραιότητα και να αποφορτίζεσαι καθημερινά. 

Τι σημαίνει αυτό; Ότι από την πρώτη κιόλας ημέρα, βάλε την ευεξία σου σε προτεραιότητα, αποσαφηνίζοντας τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητές σου, έτσι ώστε όχι μόνο να αποφύγεις το ενδεχόμενο ενός burnout, αλλά και να δίνεις τον καλύτερό σου εαυτό. 

Πώς θα το κάνεις αυτό; Η Μαρία Παπάζογλου, Certified Career & Executive Coach, Trainer και NLP Master σε συμβουλεύει να κάνεις τα εξής:

1. Συζήτησε με το νέο σου προιστάμενο ή τον εργοδότη σου 

Στο πρώτο meeting με τον manager σου, αφιέρωσε λίγο χρόνο προκειμένου να κατανοήσεις ποιες είναι οι προσδοκίες για την εργασία, το ρόλο και την απόδοσή σου. Κανονικά αυτό το έχεις ήδη κάνει μέσα από τη διαδικασία της συνέντευξης αλλά τώρα που είσαι εντός της εταιρίας, έχεις τη δυνατότητα να αποσαφηνίσεις κάθε λεπτομέρεια. Ρώτησε για τους στόχους που έχετε σαν ομάδα και πώς εσύ μέσα από τον ρόλο σου θα συνεισφέρεις στην επίτευξή τους. Συνεννοηθείτε επίσης για τον τρόπο επικοινωνίας και τη συχνότητα που προτιμά ο manager σου έτσι ώστε να έχετε μια εποικοδομητική συνεργασία.  

2. Τήρησε ένα ωράριο

Σε έναν νέο επαγγελματικό ρόλο δεν είναι πάντα εύκολο να παραμείνεις πιστός σε ένα συγκεκριμένο ωράριο γιατί σίγουρα θα χρειαστεί να εργαστείς περισσότερο – ιδιαίτερα στην αρχή και μέχρι να βάλεις τα πράγματα σε μια καλή σειρά. Για να πετύχεις όμως μία ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής, χρειάζεται να προστατέψεις την ψυχική και σωματική σου υγεία. Είναι πολύ σημαντικό να ακολουθείς ένα ωράριο, να θέσεις να υγιή όρια, να αποφορτίζεσαι και να χαλαρώνεις τις ώρες που δεν εργάζεσαι κάνοντας πράγματα που σε ευχαριστούν. Συχνά μας παρασύρει το γεγονός πως μπορούμε να εργαστούμε ακόμα και το βράδυ ή τα Σαββατοκύριακα από το σπίτι με το λαπτοπ αυτό όμως δεν θα είναι βιώσιμο σε μια μακροχρόνια βάση.

3. Φτιάξε μια λίστα προτεραιοτήτων 

Ξεκαθάρισε ποια είναι τα tasks με τα οποία ασχολείσαι και αποτελούν προτεραιότητα έτσι ώστε να καταφέρεις να δώσεις την απαιτούμενη σημασία σε αυτά. Εάν σου ζητηθεί να αναλάβεις επιπρόσθετο φόρτο εργασίας, μπορείς  να ρωτήσεις τον manager σου πώς θα ήθελε εκείνος να προτεραιοποιήσεις τα tasks σου. Αυτή τη λίστα θα την ανανεώνεις συνεχώς καθώς κάποιες εργασίες θα ολοκληρώνονται και κάποιες νέες θα προστίθενται ενώ θα σε βοηθά να έχεις ένα οργανωμένο πρόγραμμα και να μην πελαγώσεις.

4. Μοίρασε τις αρμοδιότητες του σπιτιού 

Αν δουλεύεις ακόμα από το σπίτι και συγκατοικείς μαζί με άλλους, μπορείς να μοιράσεις τις δουλειές του σπιτιού και να προστατέψεις τον προσωπικό σου χώρο που λειτουργεί σαν γραφείο. Ενημέρωσε τον σύντροφό σου για το ποιες ώρες πρέπει να εργάζεσαι απερίσπαστος, βάλτε όρια και σεβαστείτε ο ένας το πρόγραμμα του άλλου. Αν ο εργασιακός σου ρόλος είναι ιδιαίτερα απαιτητικός ίσως να χρειαστεί να αναθέσεις περισσότερα πράγματα και να έχεις εξωτερική βοήθεια. 

5. Χτίσε καλές εργασιακές σχέσεις

Κι όμως, οι καλές εργασιακές σχέσεις βοηθούν όχι μόνο τα αποτελέσματα της εργασίας σου αλλά και τη δική σου προσωπική ικανοποίηση και ευεξία. Περνάμε τόσες πολλές ώρες στην εργασία μας καθημερινά που δεν νοείται να μην γίνεται αυτό μέσα σε ευχάριστες συνθήκες. Η σωστή συμπεριφορά, η ευχάριστη και παράλληλα επαγγελματική επικοινωνία είναι τα κλειδιά. Μην ξεχνάς ότι εσύ με την συμπεριφορά σου θα δείξεις τον τρόπο που θα σου συμπεριφέρονται οι συνάδελφοί σου. 

6. Αφιέρωσε χρόνο για αποφόρτιση

Είναι πολύ σημαντικό να αφιερώνεις χρόνο για χαλάρωση και απόλαυση όταν δεν εργάζεσαι. Όλοι έχουμε ευθύνες. Και μάλιστα πολλές. Προσπάθησε να βρεις χρόνο και για τον εαυτό σου. Αυτό σημαίνει μία σύντομη βόλτα για περπάτημα, το διάβασμα ενός βιβλίου, η επικοινωνία με ανθρώπους που σε γεμίζουν και σε ενθαρρύνουν, ο διαλογισμός ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να σε χαλαρώσει και να σε βοηθήσει να αποβάλλεις το στρες για να επιστρέψεις με μεγαλύτερη όρεξη και αυξημένη αποδοτικότητα πίσω στην εργασία σου. 

Διάβασε ακόμα:

New normal: Βοηθήστε την ομάδα σας να διαχειριστεί το άγχος της επιστροφής

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για να αναπτύξεις τα ηγετικά σου χαρακτηριστικά

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Γιατί είναι σημαντικό να περνάς χρόνο μόνος σου

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Χαμηλή αυτοπεποίθηση; Όχι πια!

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Πάρε μολύβι και χαρτί, κάνε την άσκηση και μάθε περισσότερα για τον εαυτό σου

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης