ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Μίσος ή τοξικότητα; Ό,τι κι αν διαλέξετε, στο ίδιο συμπέρασμα θα καταλήξετε

Ποιες είναι οι "κατάλληλες" θεραπείες;

Ξεκινώντας, εκτός ότι και τα δυο προκαλούν προβλήματα σωματικής υγείας, το μίσος, ένα τοξικό συναίσθημα, αποτελεί σοβαρή απειλή για την ψυχολογική και γνωστική υγεία κάποιου.

Ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι ο θυμός και το μίσος συσσωρεύονται στο μυαλό και γεννούν ακόμη περισσότερα αρνητικά συναισθήματα. Και αυτό ίσως είναι κάτι που περνά απαρατήρητο. Νιώθουμε «υπνωτισμένοι», απογοητευμένοι, ανήσυχοι, ταραγμένοι, εύκολα ενοχλημένοι και μερικές φορές επιθετικοί για ασήμαντα θέματα.

Μετά από προβληματισμό, μπορούμε να βρούμε την προέλευση του. Στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι η τοξική συσσώρευση απέχθειας, είτε για κάποιον είτε για εμάς.

Συμβαίνει παντού, στις επιχειρήσεις, σε ομάδες, αλλά και σε κοινωνικές παρέες. Κάποιες φορές το καταλαβαίνουμε άλλες όχι και μας κυριεύει. Συμβαίνει σχεδόν σε όλους, αλλά λίγοι το κατανοούν και λιγότεροι το καταπολεμούν.

Είναι ένα συναισθηματικό παράσιτο που καταναλώνει την ικανότητα κάποιου να σκέφτεται θετικά και να λειτουργεί εποικοδομητικά.

Ας δούμε τις θεραπείες:

  1. Το πρώτο βήμα είναι η αναγνώριση τέτοιων συναισθημάτων. Σκεφτείτε, παρατηρήστε και αποδεχτείτε ότι νιώθετε μίσος. 
  2. Κοιτάξτε μέσα σας και καταλάβετε τι προκαλεί την «απέχθεια».
  3. Μόλις αναγνωρίσετε τα συναισθήματα σας, προσέξτε τον τρόπο με τον οποίο αναδύονται. Παρακολουθήστε τον εαυτό σας όταν αντιπαθείτε κάτι ή αισθάνεστε ότι σας προκαλεί θυμό. 

Παρατηρήστε τον εαυτό σας σε αυτή την κατάσταση και μάθετε να κάνετε σύντομες παύσεις. Σταματήστε να κάνετε υποθέσεις, αποφάσεις και συμπεράσματα εν βρασμώ, γιατί θα τροφοδοτήσει το μίσος σας. Αντίθετα, πάρτε κάθε μέτρο που μπορεί να ηρεμήσει το μυαλό σας. Ακόμη και ένα μικρό βήμα, όπως το να παίρνετε βαθιές αναπνοές, να ξαπλώνετε ή να περπατάτε έξω, μπορεί να σας βοηθήσει να απελευθερώσετε την έκρηξη αρνητικής ενέργειας.

Μόλις νιώσετε χαλαροί, σκεφτείτε ξανά την κατάσταση και αφήστε το μυαλό σας να απαλλαγεί από αυτά τα ανθυγιεινά συναισθήματα. Μιλήστε με κάποιον που εμπιστεύεστε, ώστε να μπορέσετε να «εκκενώσετε» τον χώρο και να αποτρέψετε το μίσος να κατασταλάξει ξανά. Θυμηθείτε, το να καλλιεργείτε μίσος για κάποιον σημαίνει ότι μισείτε ακόμα περισσότερο τον εαυτό σας, αφού αγνοείτε όλο το κακό που φέρνει. Σκεφτείτε και προσπαθήστε! Μην πείτε ότι δεν είμαι εγώ αυτός, μην πείτε ότι δεν συμβαίνει σε εμένα. Αναρωτηθείτε, ρωτήστε και παρατηρήστε τον εαυτό σας

Όπως λέει η Oprah Winfrey, «Δεν μπορείς να μισείς άλλους ανθρώπους χωρίς να μισείς τον εαυτό σου».

Αρχική δημοσίευση από τον Σταύρο Μπαρούτα στο epixeiro.gr.

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Είσαι πρωινός ή βραδινός τύπος;

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Εργαζόμενοι στην έξοδο: Χαμηλές αμοιβές, καμία ανέλιξη, έλλειψη σεβασμού

ΕΥΕΞΙΑ//

Μάθε πόσος καιρός θα περάσει μέχρι να αγαπήσεις το τρέξιμο

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης