ΕΥΕΞΙΑ//

Μήπως η γυμναστική σε αγχώνει; 3 τρόποι για να βρεις ξανά τους ρυθμούς σου

Αν και συνήθως με τη γυμναστική εκτονωνόμαστε, υπάρχει περίπτωση μετά τη συνηθισμένη μας ρουτίνα να νιώθουμε αγχωμένοι και ανήσυχοι.


Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί μπορεί να νιώθεις αγχωμένος την ώρα που γυμνάζεσαι.
–Πώς να καταλάβεις ότι το παρακάνεις.


Μοιάζει πραγματικά παράξενο, αλλά έρευνες έδειξαν ότι όταν κάνεις σκληρή γυμναστική μπορεί να αυξηθεί η κορτιζόλη σου, η ορμόνη που ευθύνεται για το στρες και την γενικότερη ανησυχία.«Τα επίπεδα της κορτιζόλης πέφτουν όταν κάνουμε αποθεραπεία μετά την γυμναστική και μάλιστα μπορούν να πέσουν και ακόμα περισσότερο από το ποσοστό που ήταν πριν ξεκινήσεις την άσκησή σου», λέει ο Anthony C. Hackney, καθηγητής φυσιολογίας στο πανεπιστήμιο της Νότιας Καρολίνας, στο Thrive Global.

Μπορείς να επιλέξεις την yoga ή την κολύμβηση που αν και είναι εξαιρετικά σαν ήδη γυμναστικής, δεν είναι τόσο σκληρά ώστε να σου ανεβάσουν την συγκεκριμένη ορμόνη. Ωστόσο, ο Hackney υποστηρίζει ότι αν σου αρέσει η σκληρή γυμναστική, υπάρχουν 3 τρόποι για να ρυθμίζεις τα επίπεδα του στρες σου και θα τους βρεις παρακάτω.

Προγραμμάτισε την γυμναστική σου την ώρα που συνήθως δεν νιώθεις στρεσαρισμένος

Σίγουρα υπάρχουν ώρες μέσα στην ημέρα που το άγχος σου χτυπάει την πόρτα και ο Hackney υποστηρίζει ότι το ίδιο συμβαίνει και στις ορμόνες σου. «Η κορτιζόλη έχει κυκλικό ρυθμό. Συνήθως είναι σε υψηλά επίπεδα το πρωί όταν ξυπνάμε και πέφτει μέσα στην ημέρα», λέει ο ίδιος.

Επομένως, θα βοηθούσε αν προγραμμάτιζες την γυμναστική σου την ώρα που νιώθεις πιο ήρεμος και όχι εκείνη που συνήθως είσαι πιεσμένος. «Ο καθένας έχει τους δικούς του ρυθμούς άγχους, αφού επηρεάζεται από τους εξωτερικούς παράγοντες που ο καθένας βιώνει. Το να βάζεις την γυμναστική σου την ώρα που ήδη είσαι αγχωμένος, θα αυξήσει περισσότερο την έκκρισή της», εξηγεί.

Ο κανόνας που θα σου δείξει αν κουράζεσαι πολύ

Το να νιώθεις μια εξάντληση μετά την γυμναστική σου είναι φυσιολογικό, αλλά ο Hackney έχει έναν συγκεκριμένο κανόνα για να καταλάβεις αν το παρακάνεις: «Αν η γυμναστική σου είναι τόσο έντονη ώστε να μην μπορείς να μιλήσεις ούτε στον διπλανό σου, τότε μάλλον γυμνάζεσαι πολύ σκληρά και θα πρέπει να παραλείψεις την προπόνησή σου κάποιες μέρες ή να μειώσεις την έντασή της». «Η γυμναστική δεν πρέπει να σε εξοντώνει αλλά να σε τονώνει. Ο συγκεκριμένος κανόνας είναι ίδιος για όλους και μπορεί να σε βοηθήσει να καταλάβεις πότε έχεις υπερβεί τα όριά σου», συνεχίζει.

Μην πας με βάση τα trends

Με τις τάσεις στην γυμναστική να αλλάζουν συνεχώς, είναι καλό να πειραματίζεσαι αλλά μην ξεχνάς τι ταιριάζει σε εσένα. Αν το spinning σου φαίνεται πολύ έντονο, κάνε κάτι άλλο. «Μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματικό και πολύ trendy, αλλά το συγκεκριμένο είδος δεν είναι για όλους, είναι για άτομα με συγκεκριμένη φυσική κατάσταση. Αν δεν μπορείς να ακολουθήσεις, απλά μην το κάνεις», λέει ο Hackney.

Διάβασε ακόμα:

Γυμνάσου με παρέα γιατί είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι κάνει καλό!

Πόσο Πρέπει Να Διαρκεί Η Προπόνησή Σου

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Οι επιστήμονες σου λένε τι να καταναλώνεις πριν τη γυμναστική

ΕΥΕΞΙΑ//

Η καλύτερη μέρα για γυμναστική

ΕΥΕΞΙΑ//

Γυμναστική το πρωί: Γιατί να την προτιμήσεις

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης