ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Managers, λάβετε δράση: Πώς και γιατί να τηρήσετε το ωράριο σε συνθήκες τηλεργασίας

Η εργασία στη «νέα κανονικότητα» απαιτεί δραστικά μέτρα.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Με ποιους τρόπους θα βοηθήσεις να τηρείται το ωράριο σε συνθήκες τηλεργασίας.
-Γιατί είναι σημαντικό να μην παρεκκλίνουμε.


Όπως γνωρίζουν καλά οι περισσότεροι διευθυντές, ακόμα και σε «κανονικές συνθήκες», το να ισορροπήσεις δουλειά και προσωπική ζωή μπορεί να είναι δύσκολο.

Αν αυτή τη περίοδο, ηγείσαι μιας ομάδας ενώ εργάζεσαι από το σπίτι, όπως και οι συνάδερφοί σου, ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα που πρέπει να κάνεις μέσα στην ημέρα είναι να σχολάσεις. Να φύγεις από το «γραφείο» και να στρέψεις πλέον την προσοχή σου, στην προσωπική σου ζωή.

Υπάρχει συχνά ο πειρασμός να παραστείς σε μια συνάντηση μέσω διαδικτύου ακόμα και σε ώρες που δεν εργάζεσαι και νιώθεις, ότι η δουλειά σου δεν σταματά ποτέ. Όμως, για να αποφύγεις την επαγγελματική εξουθένωση, είναι σημαντικό να θέσεις όρια.

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Social Science & Medicine αναφέρει πως το να εργάζεσαι πολλές ώρες, έχει μεγάλο αρνητικό αντίκτυπο καθώς μπορεί να εμφανίσεις άγχος, κατάθλιψη ή και άλλες ψυχικές ασθένειες.

Από την άλλη, το να φροντίζουμε την γενική μας ευεξία οδηγεί σε αυξημένη παραγωγικότητα. Το να ενθαρρύνεις την ομάδα ή τον εαυτό σου να σταματά να εργάζεται παραπάνω ώρες, ώστε να περνάτε όλοι χρόνο με τους αγαπημένους και την οικογένειά σας, είναι απόρροια ορισμένων επιλογών και φυσικά, απόρροια της σθεναρής στου αντίστασης στον πειρασμό του να τελειώσεις «μια ακόμα εκκρεμότητα».

Επιπλέον, αν ηγείσαι μιας ομάδας, είναι σημαντικό να δίνεις το σωστό παράδειγμα με το να αποσυνδέεσαι από το email σου μετά το πέρας της ημέρας εργασίας σου, δίνοντας έτσι και στην ομάδα σου να καταλάβει ότι πρέπει και εκείνη να κάνει το αντίστοιχο.

«Μόλις τελειώσει η ημέρα εργασίας σου, απομάκρυνε από κοντά σου τις συσκευές τεχνολογίας που χρησιμοποιείς για την δουλειά σου, όπως πλένεις τα οικιακά σου σκεύη, μετά την ολοκλήρωση μιας συνταγής», λέει ο Bryan Robinson, ο οποίος είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καρολίνα και συγγραφέας του #Chill: Turn Off Your Job and Turn On Your Life, στο Forbes. «Το να έχεις σε απόσταση εργαλεία της δουλειάς σου μετά το πέρας της ημέρας εργασίας σου, θα σε βοηθήσει να αποφορτιστείς και να δώσεις την προσοχή σου αλλού», συμπληρώνει.

Για να ενθαρρύνεις τον εαυτό σου να κλείσει σιγά σιγά εκκρεμότητες αναφορικά με την δουλειά σου και να σχολάσει, μπορείς να ξεκινάς να καθαρίζεις και να τακτοποιείς το γραφείο σου στο σπίτι, όπως ακριβώς έκανες και όταν ήσουν στα γραφεία της εταιρείας που εργάζεσαι.

Επιπλέον, μπορείς να δοκιμάσεις τα παρακάτω μικροβήματα, για να βοηθήσεις εσένα και την ομάδα σου:

Στην επόμενη συνάντηση με την ομάδα σου, ανάφερε τι κάνεις για να φροντίσεις τον εαυτό σου

Το να μοιράζεσαι με τους συνεργάτες σου πώς αποφορτίζεσαι, θα τους ωθήσει να κάνουν και εκείνοι το ίδιο.

Ακόμα και αν δεν έχεις ολοκληρώσει όλα όσα ήθελες, φρόντισε να «σχολάσεις» στην ώρα σου

Αν ηγείσαι μιας ομάδας, είναι απίθανο να κάνεις όλα όσα ήθελες μέσα σε 8 ώρες εργασίας. Το να θέτεις σωστές προτεραιότητες, σημαίνει ότι έχεις κάνει τα απαραίτητα και μπορείς να μεταφέρεις εκκρεμότητες για αύριο ώστε να ξεκουραστείς και να αποδώσεις καλύτερα.

Στο τέλος κάθε μέρας, σκέψου όσα έχεις καταφέρει

Είναι πιο σημαντικό από ποτέ να γιορτάζεις τις μικρές σου νίκες, και να βοηθάς τους συνεργάτες σου να κάνουν το ίδιο.

Όταν έχει έρθει η ώρα να κάνεις ένα διάλειμμα, στείλε σχετικό μήνυμα στην ομάδα σου

Ενημέρωσε τους υφιστάμενούς σου ότι θα φας μεσημεριανό ή ότι θα κάνεις ένα μικρό διάλειμμα, ώστε να υπογραμμίσεις πόσο σημαντικό είναι να αποφορτίζεται κάποιος.

Διάβασε ακόμα:

Νίκος Μοσχάτος: «Ως επικεφαλής ανθρώπινων πόρων, καλούμαστε να λειτουργήσουμε πέρα ​​από τα τετριμμένα»

Zoom meetings: 5 λόγοι που πρέπει να σκεφτείς διπλά πριν στείλεις την πρόσκληση

Ίσως σε ενδιαφέρει…

COVID-19//

Ξανακοιτώντας το θέμα της τηλεργασίας, υπό το πρίσμα μιας πανδημίας

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Τι αναζητούν οι εργαζόμενοι από τις εταιρείες

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Ναι ή όχι στην εργασία από το σπίτι;

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης