ΕΥΕΞΙΑ//

Μαγείρεμα και απώλεια θρεπτικών συστατικών. Τι πρέπει να προσέξεις

Ψύξη, αφυδάτωση, μαγείρεμα| Πόσο επηρεάζουν τα θρεπτικά συστατικά των τροφίμων;

Η διαδικασία φύλαξης και μαγειρέματος ενός τροφίμου επηρεάζει τη σύστασή του, μιας και πολλά θρεπτικά συστατικά είναι ευαίσθητα στη θερμοκρασία, στο νερό, στο φως και στο οξυγόνο.

Για παράδειγμα το βράσιμο μιας πατάτας μπορεί να προκαλέσει μείωση των βιταμινών C και Β, λόγω του ότι διαλύονται στο νερό. Παρόμοιες απώλειες μπορούν να δημιουργηθούν όταν ψήνουμε στη σχάρα, ή τηγανίζουμε στο λάδι.

Ο παρακάτω πίνακας συγκρίνει τη μέγιστη τυπική απώλεια θρεπτικών συστατικών, για τις συνήθεις μεθόδους επεξεργασίας τροφίμων.

Ο πίνακας συμπεριλαμβάνεται μόνο ως γενικός οδηγός. Οι ακριβείς απώλειες εξαρτώνται από πολλούς διαφορετικούς παράγοντες, συμπεριλαμβανόμενων τον τύπο του τροφίμου και τον χρόνο μαγειρέματος, καθώς και την θερμοκρασία του μαγειρέματος.

Τυπική Απώλεια σε Θρεπτικές Ουσίες (σε σχέση με την τροφή ωμή)

Βιταμίνη A5%50%25%35%10%
  Λυκοπένιο5%50%25%35%10%
  Λουτεΐνη5%50%25%35%10%
Βιταμίνη C30%80%50%75%50%
Θειαμίνη5%30%55%70%40%
Ριβοφλαβίνη0%10%25%45%5%
Νιασίνη0%10%40%55%5%
Βιταμίνη B60%10%50%65%45%
Φυλλικό Οξύ5%50%70%75%30%
Βιταμίνη B120%0%45%50%45%
 
Μέταλλα και ΙχνοστοιχείαΚατάψυξηΑποξήρανσηΜαγείρεμαΜαγείρεμα και αποστράγγισηΑναθέρμανση
Ασβέστιο5%0%20%25%0%
Σίδηρος0%0%35%40%0%
Μαγνήσιο0%0%25%40%0%
Φώσφορος0%0%25%35%0%
Κάλιο10%0%30%70%0%
Νάτριο0%0%25%55%0%
Ψευδάργυρος0%0%25%25%0%
Χαλκός10%0%40%45%0

Αρχική δημοσίευση στο logodiatrofis.gr.

Διάβασε ακόμα:

Διαλειμματική νηστεία: Η δίαιτα των επωνύμων

Λαχανικά και όσπρια. Εσύ τρως όσα πρέπει;

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Καλοκαιρινό αδυνάτισμα στο παρά 5!

ΕΥΕΞΙΑ//

5 βασικά tips πριν τις διακοπές

ΕΥΕΞΙΑ//

Η σπουδαιότητα της βιταμίνης C στην υγεία μας

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης