ΕΥΕΞΙΑ//

Kι όμως, λίγο OCD βοηθάει

H έρευνα που έδειξε ότι το να υιοθετείς μια τελετουργία μειώνει τη μοναξιά και το άγχος λόγω πανδημίας.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πώς αναβαθμίζονται οι ποιoτικές στιγμές στη ζωή μας μέσα από τις τελετουργίες.
-Πώς ξεχωρίζεις την υιοθέτηση μιας υγιούς τελετουργίας από τη διαταραχή OCD (Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή).


Εάν κάθε φορά που ετοιμάζεις το τσάι ή τον καφέ σου, ακολουθείς μια συγκεκριμένη διαδικασία ή θέλεις να απλώσεις την κρέμα σώματος στο σώμα σου με συγκεκριμένο τρόπο μετά το ντους, μπορεί να αντιμετωπίσεις την πανδημική απομόνωση λίγο πιο ελαφριά.

Αυτή είναι μια περίεργη συσχέτιση που προέκυψε από μελέτη του University of California – Riverside. Η μελέτη διαπίστωσε ότι άτομα που υιοθετούν μοναδικές– τελετουργίες,  για να κάνουν τις καθημερινές τους στιγμές πιο σημαντικές, μπορεί να αισθάνονται λιγότερο μοναχικά.

«Βρήκαμε ότι κάτι τόσο απλό όσο η προετοιμασία τσαγιού με έναν συγκεκριμένο τρόπο που να μοιάζει με τελετουργία, μπορεί να κάνει την εμπειρία για το άτομο πιο σημαντική», δήλωσε ο Thomas Kramer, καθηγητής μάρκετινγκ στο School of Business της UC Riverside. «Αυτό μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται λιγότερο μοναχικοί.»

Η εξήγηση που έδωσαν οι επικεφαλής της έρευνας

Οι επικεφαλής της μελέτης, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Marketing Research, εξηγούν ότι οι άνθρωποι που βιώνουν χρόνια μοναξιά συχνά αισθάνονται ότι η ζωή τους στερείται σημασίας. Τα τελετουργικά μπορούν να δώσουν νόημα ακόμα και στις πιο απλές στιγμές στο καθημερινό μας πρόγραμμα.

Έχει επίσης επισημανθεί από τους ειδικούς της ψυχικής υγείας ότι γενικά σε στιγμές έντονου στρες και μεγάλων ανατροπών συστήνεται να τηρούμε ένα βασικό πρόγραμμα και κάποιες βασικές συνήθειες για να μπορούμε να νιώθουμε ότι έχουμε τον έλεγχο της ζωής μας.

Πώς ξεχωρίζει μια απλή τελετουργία που μας προσφέρει χαρά ή ηρεμία από το OCD;

Φυσικά, για κάποιους ανθρώπους που πάσχουν από Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή (ΟCD Οbsesive Compulsine Disorder) οι τελετουργίες μπορεί να αποτελούν ένα βασανιστικό και χωρίς νόημα τρόπο για να μειώσουν το έντονο άγχος τους. Σε αυτή την περίπτωση η τελετουργία σαμποτάρει την αποδοτικότητα και λειτουργικότα, καθώς το άτομο τείνει να καθυστερεί, να αναβάλει ή να αποφεύγει μέσα από τις τελετουργίες καταστάσεις που το αγχώνουν και να νιώθει ότι έχει τον έλεγχο της ζωή του μόνο μέσα από τις ψυχαναγκαστικές αυτές τελετουργίες.

Για αυτό οι επικεφαλής της μελέτης σημειώνουν ότι η σύσταση να υιοθετήσεις μια τελετουργία, για να αναβαθμίσεις τις απλές καθημερινές στιγμές της ζωής σου, δεν είναι κατάλληλη για άτομα που πάσχουν από OCD.

Διάβασε ακόμα:

ΟCD: τι έχει αλλάξει την εποχή της πανδημίας

13 μικρές αλλαγές με μεγάλη διαφορά!

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

ΟCD: Τι έχει αλλάξει την εποχή της πανδημίας

THRIVING MIND//

Έχετε ψυχαναγκαστική μαμά (;)

THRIVING MIND//

Βίντεο: ΟCD-Τι έχει αλλάξει την εποχή της πανδημίας

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης