ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Ισχυρές σχέσεις μεταξύ συναδέλφων: Το κλειδί της επιτυχίας

Τα απαραίτητα συστατικά για τη δημιουργία ενός υγιούς εργασιακού κλίματος.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Τι σημαίνει ψυχολογική ασφάλεια.
-Πού οδηγεί η ύπαρξη εμπιστοσύνης.


Ένας εργασιακός οργανισμός είναι όπως ένας ανθρώπινος οργανισμός. Για να λειτουργεί καλά πρέπει όλα τα όργανα να συνεργάζονται καλά μεταξύ τους. Με άλλα λόγια για να λειτουργεί καλά και να είναι επιτυχημένος ένας εργασιακός οργανισμός, πρέπει εξίσου όλοι οι εργαζόμενοι να συνεργάζονται όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά. Το ζήτημα είναι πώς αυτό μπορεί να επιτευχθεί στο μέγιστο. Πώς χτίζονται υγιείς σχέσεις μεταξύ των εργαζομένων; Ποια είναι τα συστατικά μιας δεμένης και αποτελεσματικής ομάδας;

Σεβασμός

Ένα θεμελιώδες συστατικό για τη δημιουργία ισχυρών εργασιακών δεσμών είναι ο σεβασμός. Ο σεβασμός δεν είναι απαραίτητο στοιχείο μόνο για μια καλή εργασιακή σχέση, αλλά για κάθε σχέση γενικότερα. Πρέπει να θυμάσαι ότι ο σεβασμός κερδίζεται και δεν επιβάλλεται. Για να κερδίσεις λοιπόν τον σεβασμό των συναδέλφων σου αρχικά, είναι σημαντικό να συμπεριφέρεσαι ισότιμα σε όλους, ανεξάρτητα από το αν είναι προϊστάμενοι ή υφιστάμενοί σου, να τηρείς τις υποσχέσεις σου και να τους βοηθάς, όταν το χρειάζονται. Τον σεβασμό και την αποδοχή των συναδέλφων σου τον κερδίζεις επίσης με μικρές καθημερινές πράξεις εκτίμησης και αλληλεγγύης που χτίζουν αληθινές και ουσιαστικές σχέσεις μεταξύ σας. Όπως το να είσαι ειλικρινής, να παραδέχεσαι τα λάθη σου και να μην ξεχνάς να λες ευχαριστώ αλλά και μπράβο όταν κάποιος συνάδελφός σου επιτυγχάνει κάτι. 

Εμπιστοσύνη

Η εμπιστοσύνη δεν έρχεται από τη μία στιγμή στην άλλη. Θέλει χρόνο και πράξεις, αλλά όταν τελικά εδραιωθεί είναι πολύ σημαντικό στοιχείο για τη δημιουργία ισχυρών εργασιακών σχέσεων. Σύμφωνα με έρευνες, όσοι εργάζονται σε ένα περιβάλλον εργασίας που χαρακτηρίζεται από εμπιστοσύνη, έχουν 74% λιγότερο στρες, 106% περισσότερη ενέργεια, 50% περισσότερη αποδοτικότητα, 76% μεγαλύτερη δέσμευση, 29% περισσότερη ικανοποίηση και 40% λιγότερες πιθανότητες εμφάνισης burnout. 

Για  να επισπεύσεις τη διαδικασία δημιουργίας εμπιστοσύνης, ειδικά αν είσαι manager, μπορείς να κάνεις τα ακόλουθα: 

  • Δείξε ενδιαφέρον για τους μακροπρόθεσμους στόχους της ομάδας σου γιατί με αυτόν τον τρόπο δείχνεις ότι νοιάζεσαι ουσιαστικά.
  • Δώσε feedback στους συναδέλφους σου συχνά, καθώς είναι κάτι που θα διευκολύνει τη δημιουργία ενός κλίματος εμπιστοσύνης και θα λύσει ενδεχόμενα προβλήματα.
  • Βάλε σε προτεραιότητα τις κατ’ ιδίαν συζητήσεις, γιατί με αυτόν τον τρόπο καλλιεργείται ένα κλίμα ενσυναίσθησης και είναι πολύ καλύτερο από ένα email ή ένα τηλεφώνημα.

Ψυχολογική ασφάλεια

Σύμφωνα με το “Project Aristotle” της Google, η ψυχολογική ασφάλεια αποδεικνύεται ένας πολύ σημαντικός παράγοντας ενίσχυσης των εργασιακών σχέσεων και της απόδοσης των εργαζομένων κατ΄επέκταση αφού μπορεί να βοηθήσει τα άτομα και τους οργανισμούς να ευημερήσουν. Όταν νιώθεις ψυχολογικά ασφαλής, μπορείς να είσαι ο εαυτός σου. Είσαι πρόθυμος να μοιραστείς τις ιδέες σου, να εκφράσεις τη δημιουργικότητά σου και να πάρεις ρίσκα χωρίς να φοβάσαι ότι οι συνάδελφοί σου θα σε κρίνουν. Όλες αυτές οι συμπεριφορές οδηγούν στην προσωπική ανάπτυξη, χτίζουν δεξιότητες, αναδεικνύουν δημιουργικές πλευρές του εαυτού μας και βοηθούν στην καινοτομία. Παράλληλα, χτίζουν ισχυρούς δεσμούς με τους συναδέλφους σε ένα εργασιακό περιβάλλον που τα πιθανά συναισθήματα άγχους, κριτικής και απόρριψης δίνουν τη θέση τους στην αμοιβαία ασφάλεια, την υποστήριξη και την ενθάρρυνση. 

Ουσιαστική επικοινωνία

Ο τρόπος που επικοινωνούμε μπορεί κατά καιρούς να αλλάζει, ωστόσο ό,τι αλλαγή και να συμβεί, τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρώπινη επαφή. Γιατί η ουσιαστική επικοινωνία είναι αυτή που μας βοηθάει να εμβαθύνουμε και να καλλιεργήσουμε τις μεταξύ μας σχέσεις. Για να ενισχύσεις λοιπόν την ουσιαστική επικοινωνία με τους συναδέλφους σου, συζήτα τακτικά μαζί τους ακόμα και αν οι συζητήσεις σας γίνονται με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Ακούστε ο ένας τον άλλον, ανταλλάξτε απόψεις και προβληματισμούς, γνώσεις και συναισθήματα. Επιδιώξτε την ουσιαστική επικοινωνία μεταξύ σας και αφιερώστε ποιοτικό χρόνο στη σχέση σας. 

Μην ξεχνάς!

Οι ισχυρές σχέσεις μεταξύ των συναδέλφων απαιτούν χρόνο και συλλογική προσπάθεια. Το αποτέλεσμα θα φέρει σίγουρα όλους ένα βήμα πιο κοντά στην επιτυχία. 

Διάβασε ακόμα:

Έξυπνα tips για να αυξήσεις την αποδοτικότητά σου

10 μαθήματα που πήρες από ένα «κακό» αφεντικό

Ίσως σε ενδιαφέρει…

THRIVING BUSINESS//

Η ανάπτυξη στρατηγικής (1ο μέρος)

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Σχέση Χωρίς Αγάπη; Γιατί Να Πεις Όχι

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Harvard: Το μυστικό μιας καλής και γεμάτης ζωής

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης