ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Η Οδηγία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την ισορροπία επαγγελματικής και ιδιωτικής ζωής

Πιο επίκαιρος από ποτέ ο βασικός πυλώνας της Thrive.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Ποια βήματα θα σε οδηγήσουν στη χρυσή ισορροπία.
-Γιατί πρέπει να αφήνεις τα πράγματα της δουλειάς στο γραφείο.


Πριν λίγες ημέρες, δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως και τέθηκε σε ισχύ ο Νόμος 4808 για την προστασία της εργασίας, στον οποίο μεταξύ άλλων ενσωματώνεται η Οδηγία (ΕΕ) 2019/1158 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για την ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής και της ιδιωτικής ζωής. 

Αναφορικά με τις πολιτικές για την επίτευξη της ισορροπίας αυτής, η Οδηγία αναφέρει πως θα πρέπει να συμβάλλουν στην επίτευξη της ισότητας των φύλων, προωθώντας τη συμμετοχή των γυναικών στην αγορά εργασίας, την ίση κατανομή των ευθυνών φροντίδας μεταξύ ανδρών και γυναικών, καθώς και τη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ των φύλων ως προς τους μισθούς και τις αποδοχές. 

Η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και ιδιωτικής ζωής παραμένει σοβαρή πρόκληση για πολλούς εργαζόμενους που έχουν ευθύνες φροντίδας, παιδιών ή/και ηλικιωμένων λόγω των παρατε­ταμένων και μεταβλητών ωραρίων εργασίας, τα οποία επηρεάζουν αρνητικά την απασχόληση ιδιαίτερα των γυναικών, με αποτέλεσμα ορισμένες γυναίκες να αποχωρούν εντελώς από την αγορά εργασίας.

Η ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, που αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της Thrive, έρχεται για μία ακόμη φορά στο προσκήνιο και με τις καλοκαιρινές διακοπές να βρίσκονται προ των πυλών, η συζήτηση για αυτό το ζήτημα είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. 

Και επειδή η κάθε αλλαγή έρχεται μέσα από μικρά βήματα, ας δούμε ποια είναι εκείνα που θα μας οδηγήσουν στη χρυσή ισορροπία. 

12 συμβουλές για να αφήvετε τη δουλειά… στη δουλειά

1.Φτιάξτε λίστες προτεραιοτήτων

Δεν είναι όλα επείγοντα και σημαντικά. Δοκιμάστε να φτιάξετε μία to-do list στην αρχή της εβδομάδας και επεξεργαστείτε την κάθε πρωί, αλλά και πριν φύγετε από το γραφείο για να σβήσετε όλα όσα έχετε ολοκληρώσει, αλλά και για να βάλετε τις προτεραιότητες της επόμενης ημέρας. Θυμηθείτε: τα σημαντικά πράγματα δεν μπορεί να είναι περισσότερα από τρία την ημέρα. Η λίστα αυτή αποτελεί έναν πολύ καλό τρόπο για να διαχειρίζεστε όχι μόνο τα tasks σας, αλλά και το άγχος σας. 

2.Τακτοποιήστε τον χώρο σας

Ένα τακτοποιημένο και οργανωμένο γραφείο, βοηθάει να ξεκινήσετε με καθαρό μυαλό την ημέρα σας.

3.Μην πιέζεστε για να τελειώσετε όλη τη λίστα σας

Ξεκινήστε από τα πιο σημαντικά και απαιτητικά tasks και από το μεσημέρι και μετά ασχοληθείτε με τα λιγότερο σημαντικά. 

4.Βάλτε όρια στα email της δουλειάς

Προσπαθήστε να μην δείτε το εταιρικό σας email το Σαββατοκύριακο ή κατά την διάρκεια των διακοπών σας.

5.Μην υπεραναλύετε ό,τι έγινε στη δουλειά

Αν είχατε μία κακή ημέρα στο γραφείο, μην την μεταφέρετε και στο σπίτι. Το μόνο που θα καταφέρετε είναι να διογκώσετε τα αρνητικά σας συναισθήματα. 

6.Κάντε κάτι που θα βοηθήσει τη μετάβαση από το γραφείο στο σπίτι

Για να μπορέσετε να αποφορτιστείτε, στην διαδρομή προς το σπίτι κάντε κάτι που θα σας βοηθήσει να το καταφέρετε: ακούστε μουσική, το podcast που σας αρέσει ή πάρτε τηλέφωνο ένα φίλο σας.

7.Αλλάξτε ρούχα 

Η αποφόρτιση δεν μπορεί να επιτευχθεί με τα ρούχα του γραφείου. Γι΄αυτό, όταν τελειώσετε τη δουλειά, αλλάξτε ρούχα και φορέστε κάτι πιο άνετο. 

8.Πάρτε τον έλεγχο στα χέρια σας

Δεν χρειάζεται να είστε διαρκώς διαθέσιμοι όταν φεύγετε από το γραφείο. Βάλτε όρια στη δουλειά και τη ζωή σας. Αφιερώστε χρόνο σε εσάς για να αποφορτιστείτε ή να ασχοληθείτε με πράγματα που έχουν αξία για σας σε προσωπικό επίπεδο.

9.Αφήστε τα πράγματα της δουλειάς στο γραφείο

Φεύγοντας από το γραφείο πάρτε μόνο τα απαραίτητα και αφήστε πίσω το laptop και την ατζέντα σας. Έτσι δεν θα μπείτε στον πειρασμό να δουλέψετε από το σπίτι. 

10.Περιορίστε τις ειδοποιήσεις

Οι συνεχείς ειδοποιήσεις δημιουργούν επιπλέον στρες. Μία καλή λύση είναι να τις απενεργοποιήσετε.

11.Ξεκινήστε γυμναστική

Η άσκηση θα σας βοηθήσει να αποβάλλετε το άγχος και την πίεση της ημέρας και θα σας γεμίσει ενέργεια! 

12.Απομακρύνετε το εταιρικό σας κινητό

Απομακρύνοντας το εταιρικό κινητό από το οπτικό σας πεδίο επιστρέφοντας σπίτι, μπορείτε  να απολαμβάνετε ποιοτικό χρόνο με την οικογένειά σας. 

Διάβασε ακόμα:

New normal: Βοηθήστε την ομάδα σας να διαχειριστεί το άγχος της επιστροφής

Quiz: Πόσο καλά διαχειρίζεσαι τον χρόνο σου;

Ίσως σε ενδιαφέρει…

THRIVING MIND//

Χρήσιμες συμβουλές για την προστασία της ψυχικής και σωματικής υγείας

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Thrive Reset app για το Zoom: βάλτε τέλος στην ψηφιακή κόπωση

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. 5 τρόποι για το πετύχεις

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης