THRIVING BUSINESS//

Η αξία της ανθεκτικότητας του οργανισμού στην εποχή του κορονοϊού

Πώς καλούνται να ενεργήσουν οι ηγέτες.


Στα επόμενα 5 λεπτά θα μάθεις:

-Πόσο σημαντική είναι η διατήρηση μιας δομής στον οργανισμό.
-Γιατί πρέπει να εισακούγονται οι εργαζόμενοι.


Εξαιτίας της COVID-19, όλοι είναι σε κατάσταση πανικού. Οι εργαζόμενοι ανησυχούν για τη δουλειά τους, πώς να φροντίσουν τα παιδιά τους, αν οι ίδιοι ή η οικογένειά τους θα κολλήσουν. Ο συναισθηματικός αντίκτυπος αυτής της εμπειρίας εξαρτάται από τα ατομικά μας χαρακτηριστικά, τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες της οικογένειας και της κοινότητάς μας. Η ατομική μας αντίδραση μπορεί να είναι αντίστοιχη με αυτή ανθρώπων που έζησαν τραυματικές καταστάσεις, όπως πολέμους, επίθεση ή τυφώνες. Αυτοί που αντιδρούν πιο έντονα στο στρες της κρίσης είναι ίσως άτομα με προϋπάρχοντα προβλήματα ψυχικής υγείας, καθώς και γιατροί και εργαζόμενοι στον χώρο της υγείας.

Ο ορισμός του τραύματος από το Substance Abuse and Mental Health Services Administration ενέχει 3 στοιχεία: “Το ατομικό τραύμα προέρχεται από ένα γεγονός, μια σειρά γεγονότων ή ορισμένες συνθήκες που θεωρούνται από ένα άτομο ως σωματικά ή συναισθηματικά επιβλαβείς ή απειλητικές για τη ζωή με μακροπρόθεσμες επιδράσεις στη λειτουργία και την ψυχική, σωματική, συναισθηματική ή πνευματική ευεξία του εγκεφάλου. Ο φόβος και το τραύμα παρεμποδίζουν την ικανότητά μας να ελέγξουμε το μετωπιαίο λοβό μας. Όταν ο εγκέφαλος βρίσκεται σε κατάσταση επιβίωσης, είναι πιο δύσκολο να σκεφτούμε, να λύσουμε προβλήματα, να συγκεντρωθούμε ή να διαχειριστούμε παραγωγικά τις αντιπαραθέσεις. Η κατανόηση της τραυματικής εμπειρίας και της επιρροής της είναι το πρώτο βήμα προς την ενίσχυση της ανθεκτικότητας εν μέσω αυτής της κρίσης.”

Τι μπορείτε να κάνετε 

Ως ηγέτες, καλείστε να αντιμετωπίσετε, να επανέλθετε και να προσαρμοστείτε ενώπιον αυτής της άνευ προηγουμένου κατάστασης. Αυτές οι προσπάθειες προκαλούν τις ερωτήσεις: Πώς προάγουμε σκόπιμα την ανθεκτικότητα στο ανθρώπινο δυναμικό; Πώς συνεχίζουμε τις περίπλοκες υπηρεσίες μας ενώ φροντίζουμε την οικογένειά μας, το εργατικό δυναμικό μας και τον εαυτό μας;

Το National Council for Behavioral Health δίνει τις απαντήσεις.

Ασφάλεια

Ως ηγέτες, πρέπει να εστιάσουμε στην προτεραιοποίηση της σωματικής, συναισθηματικής και ψυχολογικής ασφάλειας σε κάθε αλληλεπίδραση και διαδικασία.

-Μοιραστείτε τις καλύτερες πρακτικές για εξ αποστάσεως εργασία.

-Γίνετε πρότυπο ευαισθησίας. Εξερευνήστε προκλήσεις και δύσκολα συναισθήματα, όπως το πένθος, και δημιουργήστε έναν ασφαλή χώρο, ώστε το προσωπικό να κάνει το ίδιο. Αυτό βοηθά τους ανθρώπους να ρυθμίσουν τα συναισθήματά τους. 

-Απόφυγετε να επιρρίπτετε ευθύνες. Οι πληροφορίες αλλάζουν συχνά και ίσως προκαλέσουν οργή ή λάθη. Δείξτε συμπόνια και κατανόηση. Τώρα είναι η στιγμή να εναρμονιστούμε και να συνδεθούμε. 

-Δημιουργήστε ισορροπία. Μπορούμε να διατηρήσουμε την ισορροπία στον εγκέφαλό μας εξασκώντας ορισμένες πρακτικές, όπως είναι η εστιασμένη αναπνοή, η παύση μεταξύ δραστηριοτήτων, η ενσυνειδητότητα και το grounding.

-Δημιουργήστε και διατηρήστε μια δομή. Κάντε τα meetings σας, τιμήστε το προσωπικό με τη συνέπεια και την ακρίβειά σας. Μερικές χρήσιμες στρατηγικές:

  • Αξιοποιείστε όλη τα διαθέσιμα τεχνολογικά εργαλεία για να συνδεθείτε. Αυτά που προωθούν την επαφή κατά πρόσωπο είναι τα καλύτερα. 
  • Αντικαταστήστε μερικά emails/μηνύματα με βίντεο ή κλήσεις.

Εμπιστοσύνη και διαφάνεια

Η εμπιστοσύνη είναι επιτακτική ανάγκη για τους οργανισμούς μας, ειδικά σε περιόδους αβεβαιότητας και φόβου. Χτίστε την εμπιστοσύνη συνειδητά.

-Μοιραστείτε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες. Οι εργαζόμενοι έχουν πολλές ερωτήσεις και ίσως αμφισβητήσουν τις αποφάσεις ή τις προθέσεις σας. Αποδεχτείτε αυτούς που είναι δύσπιστοι, με δεδομένη την κατάσταση που ζούμε όλοι μας. 

-Κατανοήστε ότι οι εργαζόμενοι μπορούν να διαχειριστούν τα δύσκολα νέα. Προσφέρετε ευκαιρίες για να επεξεργαστούν τις σημαντικές πληροφορίες και επιτρέψτε τις διαφορετικές απόψεις. 

-Εξετάστε τις κυρίαρχες προσδοκίες. Σκεφτείτε πώς οι εργασιακές πρακτικές μπροούν να προσαρμοστούν. Εξερευνήστε πώς οι ομάδες μπορούν να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες και στις προκλήσεις του προσωπικού και των πελατών. 

Συνεργασία και αμοιβαιότητα

Η συνεργασία, όσο υπάρχει φυσική απόσταση, είναι σημαντική.

-Σκεφτείτε το ενδεχόμενο να επιτρέψετε στους εργαζομένους να χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες επικοινωνίας του οργανισμού, όπως το Zoom, για να μείνουν σε επαφή με την οικογένειά τους. 

-Συνεργαστείτε με το προσωπικό. Ρωτήστε τις ιδέες τους και ακούστε τις λύσεις που προσφέρουν. Αν οι λύσεις δεν είναι εφικτές, πείτε το και ευχαριστείτε τους για τη συμβολή. 

-Θεωρείστε δεδομένο ότι όλοι βάζουν τα δυνατά τους.

-Αναζητήστε κοινές εμπειρίες με τους εργαζομένους (όχι μόνο αυτές που σχετίζονται με την κρίση) που υπογραμμίζουν την κοινή ανθρώπινη υπόστασή σας. Αν δουλεύετε εξ αποστάσεως, αφιερώστε χρόνο για να συστήσετε τα μέλη της οικογένειας και τα κατοικίδια.  

Έκφραση και συμμετοχή

Όλοι χρειάζονται να νιώθουν ότι τους βλέπουν και να γνωρίζουν τις επιλογές τους.

-Όταν είναι δυνατό, αναζητήστε τη συνεισφορά του προσωπικού στο σχεδιασμό ή στην αλλαγή των διαδικασιών του οργανισμού. Προσφέρετε λύσεις, όταν είναι εφικτό, για την αλλαγή των εργασιακών προγραμμάτων βάσει των αναγκών των εργαζομένων. Φροντίστε όλοι να συμμετέχουν σε αυτή τη διαδικασία. 

-Αναγνωρίστε τα προνόμιά σας και δείξτε ταπεινότητα. 

-Εξασφαλίστε όλο το προσωπικό να έχει πρόσβαση σε προγράμματα ψυχολογικής υποστήριξης για να αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες τους. 

Η στήριξη από τους συναδέλφους

Τώρα, περισσότερο από ποτέ, μπορούμε να στηριχθούμε ο ένας στον άλλον και στις κοινές μας εμπειρίες. 

-Γιορτάστε τις νίκες της μέρας ή της εβδομάδας. Η συγκέντρωση σε ό,τι μπορούμε να κάνουμε σε αντίθεση με ό,τι δεν μπορούμε θα καταπολεμήσει το αίσθημα της αδυναμίας.

-Βοηθήστε τον εαυτό σου βοηθώντας τους άλλους. Η καλοσύνη και η παροχή βοήθειας στους άλλους είναι πολύ καλοί τρόποι να ενισχύσετε το δικό σας αίσθημα ελέγχου και παρηγοριάς και ταυτόχρονα αισθάνεστε δυνατοί και συνδεδεμένοι. 

-Εκλογικεύστε τα συμπτώματα τραύματος και προωθήστε την ανθεκτικότητα. Είναι κρίσιμο να εξασκήσετε την αυτοφροντίδα και την αυτοσυμπόνια. Να είστε ευγενικοί με τον εαυτό σας. Κάνετε ό,τι καλύτερο μπορείτε και αυτό αρκεί. 

Η καλλιέργεια ανθεκτικότητας στο ανθρώπινο δυναμικό είναι το κλειδί για να προσαρμοστούμε στις προκλήσεις που έρχονται. Τα καλά νέα είναι ότι η κρίση προσφέρει ευκαιρίες. Σε όλη την ανθρώπινη ιστορία, οι περίοδοι κρίσης αύξαναν τις πιθανότητες να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό. Αναγνωρίζοντας και γιορτάζοντας την αξία του καθενός από εμάς σε αυτές τις στιγμές θα μας επιτρέψει να αναδυθούμε ακόμα πιο δυνατοί ως ανθρωπότητα συλλογικά.

Μάθετε περισσότερα για τα εταιρικά μας προγράμματα σήμερα.

Διάβασε ακόμα:

Πώς τα προγράμματα εταιρικής ευεξίας μπορούν να βοηθήσουν τους εργαζομένους και παράλληλα να αυξήσουν τα κέρδη

Η πολιτική της Google για την εξ αποστάσεως εργασία προσφέρει 9 tips που πρέπει να κλέψεις σήμερα

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Αυτό που θέλουν οι εργαζόμενοι από το αφεντικό τους

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Γιατί πρέπει να γιορτάζουμε τις ατέλειες μας

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Αυτή η πρωινή ρουτίνα μπορεί να αυξήσει την ευτυχία σου και την αφοσίωση στη δουλειά σου

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης