THRIVING MIND//

Η άλλη κρίση της COVID-19: Η ψυχική υγεία

Η έρευνα της qualtrics.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Τι ποσοστό των ανθρώπων αναφέρει προβλήματα ψυχικής υγείας.
-Τι πρέπει να κάνουν οι managers.


Κοινωνική απόσταση, εργασιακή αβεβαιότητα και ο ίδιος ο ιός αποτελούν ένα σοκ στην υγεία και την ευεξία των εργαζομένων σε όλον τον κόσμο. Και παρόλο που οι ηγέτες εστιάζουν ορθώς στις σωματικές συνέπειες της πανδημίας της COVID-19, αναδύεται μια άλλη παγκόσμια πρόκληση: η ψυχική υγεία.

Ακολουθούν τα ευρήματα της έρευνας της qualtrics, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από  2.000 εργαζόμενοι και πραγματοποιήθηκε στα τέλη Μαρτίου και αρχές Απριλίου 2020 στην Αυστραλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Ν.Ζηλανδία, τη Σιγκαπούρη, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.

Το σοκ της ψυχικής υγείας

Η στροφή προς την εξ αποστάσεως εργασία και άλλες μορφές ευέλικτης εργασίας επηρέασε σημαντικά την ψυχική υγεία των εργαζομένων σημαντικά: 

-44% των εργαζομένων εξ αποστάσεως αναφέρουν ότι η ψυχική τους υγεία έχει πληγεί.

-Οι άνεργοι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις στην ψυχική τους υγεία (48,5%) και ακολουθούν οι νέοι εργαζόμενοι εξ αποστάσεως (44,4%) και στη συνέχεια όλοι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι (34,1%).

-Αυτοί που εργάστηκαν από το σπίτι για περισσότερο από 2 εβδομάδες είναι κατά 50% πιο πιθανό να υποστηρίξουν ότι η ψυχική τους υγεία έχει επιβαρυνθεί λόγω “χρόνιας λύπης” και “αυξημένης εξάντλησης”.

Οι συμμετέχοντες που υποστήριξαν ότι η ψυχική τους υγεία χειροτέρεψε έπρεπε να αναφέρουν τους παράγοντες που συνέβαλαν περισσότερο σε αυτήν την επιδείνωση. Οι 5 κορυφαίοι λόγοι ήταν:

-Περισσότερο άγχος (24%)
-Περισσότερο στρες (20,1%)
-Η ανησυχία για απώλεια εργασίας (14,2%)
-Περισσότερος ελεύθερος χρόνος (8,6%)
-Οι προσκλήσεις της εξ αποστάσεως εργασίας (8,5%)

Στρες και άγχος

Στρες: Το στρες έχει αυξηθεί για τη μεγάλη πλειοψηφία των ανθρώπων από την έξαρση του κορονοϊού: το 65,9% των ανθρώπων αναφέρει υψηλότερα επίπεδα άγχους από την πανδημία και μετά, ενώ μόλις το 8,2% αναφέρει μείωση του στρες. 

Σε ό,τι αφορά τους παράγοντες που συμβάλλουν στο αυξημένο στρες, οι συμμετέχοντες ανέφεραν τα ακόλουθα:

-Η αντιμετώπιση της COVID-19
-Η οικονομική πίεση
-Η παραμονή στο σπίτι
-Η μοναξιά/κοινωνική απόσταση
-Οι φόβοι για την εργασιακή ασφάλεια

Συμπτώματα των προβλημάτων ψυχικής υγείας

Οι προκλήσεις ψυχικής υγείας εκδηλώνονται με διαφορετικούς τρόπους, ανάμεσα στους οποίους συγκαταλέγεται η συναισθηματική εξάντληση, η στενοχώρια, η ευερεθιστότητα, το αίσθημα σύγχυσης, η αϋπνία, ο θυμός και οι ενοχές. 

Πόσο επηρεάζεται η αποδοτικότητα 

Οι 5 κορυφαίες προκλήσεις ψυχικής υγείας που επηρεάζουν την αποδοτικότητα μετά την έναρξη της πανδημίας είναι:

-Η δυσκολία συγκέντρωσης (28,3%)
-Η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των καθηκόντων (14,7%)
-Η αναβολή της απαιτητικής δουλειάς (12,4%)
-Η δυσκολία διαχείρισης καθηκόντων ή ευθυνών (11,8%)

Οι managers πρέπει να νοιάζονται και να δρουν προσωπικά

Οι managers έχουν έναν κρίσιμο ρόλο στην αντιμετώπιση της κρίσης ψυχικής υγείας. Είναι η άμεση επαφή των εργαζομένων με την εταιρεία και οι πράξεις τους μπορούν είτε να επιβαρύνουν, είτε να ανακουφίσουν τα προβλήματα ψυχικής υγείας. Κάποιοι τα καταφέρνουν και κάποιοι όχι. 

-38,2% αναφέρουν ότι η εταιρεία τους δεν τους έχει ρωτήσει να είναι καλά και αυτοί οι άνθρωποι είναι 38% πιο πιθανό να έχει επιβαρυνθεί η ψυχική τους υγεία. 

Το ενδιαφέρον είναι σημαντικό, αλλά είναι μια αρχή. 

-64,3% των εργαζομένων αναφέρουν ότι ο manager τους ενδιαφέρεται για αυτούς ως άτομα. Αυτοί που ισχυρίζονται ότι ο manager τους δεν ενδιαφέρεται για αυτούς, έχουν διπλάσιες πιθανότητες να ανησυχούν για την απώλεια της δουλειάς τους.

-Λιγότερο από το 47,1% αναφέρει ότι ο manager τους είναι εναρμονισμένος με την ευεξία τους. Οι υπόλοιποι έχουν 69% περισσότερες πιθανότητες να έχει επιβαρυνθεί η ψυχική τους υγεία και 61% περισσότερες πιθανότητες να είναι λιγότερο αποδοτικοί.

-Μόνο 2 από τους 5 αισθάνονται υποστήριξη από τον manager τους. 

Να είσαι ξεκάθαρος

Οι managers και η εταιρεία μπορούν να βοηθήσουν τους εργαζομένους να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα ψυχικής υγείας επικοινωνώντας σωστά, θέτοντας σαφείς προσδοκίες και λαμβάνοντας δράση για να καλύψουν τις ανάγκες των εργαζομένων τους.

-3 από τους 5 (58,4%) ανέφεραν ότι ο manager τους τους μιλά για τις αλλαγές και πώς τους επηρεάζουν. Οι εργαζόμενοι, των οποίων ο manager δεν είναι καλοί στην επικοινωνία, είναι κατά 23% πιο πιθανό να βιώσουν προβλήματα στην ψυχική τους υγεία.

-54% αναφέρουν ότι οι εταιρείες τους είναι καλοί στο να ακούν τις ανάγκες τους.

Όταν οι συμμετέχοντες ερωτήθηκαν πόσο συχνά θα ήθελαν να ενημερώνονται από την εταιρεία τους σχετικά με την κατάσταση του κορονοϊού, η μεγάλη πλειοψηφία (91,5%) συμφώνησε στην 1 φορά την εβδομάδα.

Θέσε προσδοκίες 

Αυτοί που κατανοούν πλήρως τις προσδοκίες των άλλων από αυτούς, όταν εργάζονται από το σπίτι:

-Είναι 30% πιο πιθανό να είναι πιο αποδοτικοί μετά την στροφή στην εξ αποστάσεως εργασία.

-Είναι  47% πιο πιθανό να μην ανησυχούν για την απώλεια της δουλειάς τους αυτοί που δεν έχουν ξεκάθαρες προσδοκίες είναι 75% πιο πιθανό να θέλουν να παραιτηθούν ή να σχεδιάζουν να παραιτηθούν από τη δουλειά τους.

Επιπλέον, οι συμμετέχοντες ανέφεραν 3 ενέργειες που τους βοήθησαν να βελτιώσουν την ψυχική τους υγεία: 

  1. Επικοινωνία με την ηγεσία της εταιρείας.
  2. Πρόσβαση στους πόρους που χρειάζονται για να κάνουν σωστά τη δουλειά τους.
  3. Ξεκάθαρες προσδοκίες από τον manager.

Διάβασε ακόμα:

8 πράγματα που δεν αξίζουν το ψυχικό κόστος. Πόσα από αυτά κάνεις και εσύ;

COVID-19: Η καμπή στον τομέα της ψυχικής υγείας πρέπει να ισορροπήσει

Ίσως σε ενδιαφέρει…

COVID-19//

H παχυσαρκία «ευαίσθητη» στον COVID-19

COVID-19//

Πώς η επάρκεια βιταμίνης D βελτιώνει την πρόγνωση της COVID-19

COVID-19//

COVID-19: Τι γνωρίζουμε σίγουρα για τον ιό σύμφωνα με τους ειδικούς του Harvard

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης