X-MAS THRIVE//

Γιορτές χωρίς να πονέσει η μέση σου. Γίνεται;

Όλοι οι τρόποι για να προστατεύσεις τη μέση σου κατά τη διάρκεια των γιορτών.


Στα επόμενα 5 λεπτά θα μάθεις:

-Ποιοι είναι οι σύμμαχοι της μέσης σου.
-Τι πρέπει να προσέξεις, αν ετοιμάζεσαι να πας ταξίδι.


Η γιορτινή περίοδος μπορεί να δημιουργεί ευφορία, μπορεί όμως ταυτόχρονα να είναι εξαντλητική και επώδυνη για όσους υποφέρουν από χρόνιο πόνο στη μέση ή έχουν πρόσφατα υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση σε αυτήν. Ο κυριότερος λόγος είναι η αύξηση της δραστηριότητας για την εκπλήρωση των επιπλέον αναγκών και υποχρεώσεων. Αυτή μπορεί να περιλαμβάνει πολύωρη ορθοστασία, κάμψεις, συστροφές του κορμού και άρση βαρών. Ωστόσο, η απόλυτη αποχή είναι σχεδόν αδύνατη, αλλά και επιβαρυντική, όσο κι αν αυτό ακούγεται παράδοξο, εξηγεί ο χειρουργός σπονδυλικής στήλης Δρ. Κωνσταντίνος Σταραντζής, ο οποίος εξηγεί ότι τόσο η αδράνεια όσο και η υπερβολική κίνηση προκαλούν ή επιτείνουν τον πόνο στη μέση.

Ένας ακόμα επιβαρυντικός παραγοντας είναι και η χαμηλή θερμοκρασία που επικρατεί αυτή την εποχή, οπότε άτομα με προβλήματα στη μέση θα πρέπει να είναι διπλά προσεκτικά για να μπορέσουν να απολαύσουν χωρίς πόνο τις διακοπές τους, επισημαίνει ο Διευθυντής στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του North Staffordshire και επιστημονικός Διευθυντής και υπεύθυνος του τμήματος σπονδυλικής της Osteon Orthopedic & Spine Clinic, Δρ. Σταραντζής.

Προτεραιότητα αποτελεί η γνώση της αιτίας του πόνου για εκείνους που δεν την έχουν ήδη αναζητήσει. Η διάγνωση της πάθησης που τον προκαλεί επιτρέπει την ορθότερη διαχείρισή του. Σε ορισμένους η χαλάρωση των επαγγελματικών υποχρεώσεων δίνει την ευκαιρία για αναζήτηση ιατρικής συμβουλής, με την εφαρμογή της οποίας η περίοδος των Χριστουγέννων θα περάσει κατά το δυνατόν πιο ανώδυνα.

Προτεραιότητα αποτελεί η γνώση της αιτίας του πόνου για εκείνους που δεν την έχουν ήδη αναζητήσει.

Η υιοθέτηση, πάντως, μέτρων μπορεί να συντελέσει στην πρόληψη του πόνου της μέσης την περίοδο των γιορτών, χωρίς να χρειαστούν να απέχουν τα άτομα με ευαισθησία στη μέση από τις εκδηλώσεις που επιθυμούν.

Οι σύμμαχοι της μέσης σου

Η διατήρηση υγιούς βάρους

Η αύξησή του, η οποία είναι σχεδόν αναπόφευκτη κατά την εορταστική περίοδο, ενισχύει τον πόνο, ιδιαίτερα όταν τα πλεονάζοντα κιλά βρίσκονται στην περιοχή της κοιλιάς. Ο λόγος είναι η κακή στάση σώματος που προκαλούν, αφού παρασύρουν τη λεκάνη μπροστά, διαταράσσοντας την ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης. Μια ισορροπημένη διατροφή αποτρέπει την αύξηση του βάρους και βοηθά στη μείωση του πόνου.

Η ορθή διαχείριση του χρόνου

Με αυτόν τον τρόπο ελαχιστοποιείται η κόπωση και η καταπόνηση που θα δεχθεί το μυοσκελετικό σύστημα την περίοδο των γιορτών. Η επιλογή μόνο των σημαντικότερων εκδηλώσεων, η αναζήτηση βοήθειας από συγγενείς και φίλους, η έγκαιρη έναρξη των αναγκαίων εργασιών μπορούν να βοηθήσουν προς αυτήν την κατεύθυνση.

Η σωστή άσκηση

Ήπιες αερόβιες ασκήσεις (π.χ. περπάτημα) όχι μόνο επιτρέπονται αλλά μπορεί να βοηθήσουν, καθώς γυμνάζουν χωρίς να καταπονούν. Παράλληλα, βοηθούν στην παραγωγή ενδορφινών, ενός φυσικού αναλγητικού παράγοντα του σώματος. Όσο για τα χειμερινά σπορ, αν το άτομο είναι αγύμναστο και έχει ιστορικό χρόνιου πόνου στη μέση είναι προτιμότερο να τα αποφύγει.

Η προστασία από το κρύο

Με τις χαμηλές θερμοκρασίες οι μύες παγώνουν, οι τένοντες και οι σύνδεσμοι γίνονται άκαμπτοι, οπότε και πιο ευάλωτοι σε τραυματισμούς, ακόμα και με την ελάχιστη απότομη κίνηση. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται και όταν επικρατούν συνθήκες σχηματισμού πάγου. Προς αποφυγή τραυματισμών, θα πρέπει κάθε πεζός να φορά παπούτσια με αντιολισθητικές σόλες και οι οδηγοί να λαμβάνουν κάθε μέτρο για την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων που θα μπορούσαν να γίνουν αιτία τραυματισμού της σπονδυλικής στήλης.

Η πρόληψη στο ταξίδι με το αυτοκίνητο

Για εκείνους που θα ταξιδέψουν με αυτοκίνητο πρέπει να υπάρξει μέριμνα ώστε η μέση να υποστεί τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση. Φαίνεται οξύμωρο, αλλά η καθιστή στάση ασκεί μεγαλύτερη πίεση στη σπονδυλική στήλη από ό,τι η όρθια. Ο οδηγός με ευαίσθητη μέση θα πρέπει να κάθεται με τρόπο ώστε οι γλουτοί, η μέση και οι ώμοι να ακουμπούν καλά στο κάθισμα, τα γόνατα να είναι λυγισμένα και οι αγκώνες να σχηματίζουν γωνία 30-40 μοίρες. Έτσι στηρίζεται καλά η σπονδυλική στήλη και μειώνεται ο πόνος. Οι τακτικές στάσεις (ανά μια ώρα περίπου) βοηθούν στη χαλάρωση των μυών της και στην αποφυγή του πόνου και των μυϊκών σπασμών. Επιπλέον, ενισχύεται η κυκλοφορία του αίματος, που μεταφέρει θρεπτικά συστατικά και οξυγόνο σε αυτήν. Οι στάσεις δίνουν επίσης την ευκαιρία για την εκτέλεση απλών ασκήσεων που καταπραΰνουν τον πόνο. Εάν μάλιστα το ταξίδι είναι υπερβολικά μακρύ, ενδεχομένως να είναι προτιμότερη η διακοπή και συνέχισή του την επόμενη μέρα.

Και με τα υπόλοιπα μέσα

Οι ίδιες οδηγίες ισχύουν και για τους πάσχοντες που ταξιδεύουν με άλλα μέσα μεταφοράς. Οι επιβάτες αεροπλάνου ή τρένου πρέπει να περπατούν κάθε 30 λεπτά και όταν κάθονται τα πέλματά τους να πατούν καλά στο πάτωμα και τα γόνατα να βρίσκονται σε ορθή γωνία.

Σε άμεση πρόσβαση τα μέσα ανακούφισης

Μικρά επιθέματα θερμοθεραπείας ή κρυοθεραπείας μιας χρήσης που ενεργοποιούνται από χημικές αντιδράσεις μπορούν να μειώσουν ή εξαφανίσουν τα συμπτώματα της οσφυαλγίας ή της ισχιαλγίας. Αναλόγως της πάθησης η κρυοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει μειώνοντας τη φλεγμονή και μουδιάζοντας τον πονεμένο ιστό. Η δε θερμοθεραπεία χαλαρώνει τους μυς και διεγείρει τους υποδοχείς θερμότητας στο δέρμα, προκαλώντας τον εγκέφαλο να εστιάσει λιγότερο στον πόνο. Εκτός από τα επιθέματα, καλό είναι να υπάρχουν διαθέσιμα αναλγητικά και μυοχαλαρωτικά φάρμακα. Η οποιαδήποτε θεραπεία, όμως, δεν θα πρέπει να λαμβάνεται αυθαίρετα, παρά μόνο μετά από προτροπή γιατρού.

Διάβασε ακόμα:

Τι Σου Φτιάχνει Τη Διάθεση Τις Γιορτές

Το Νέο Έτος Και Οι Παγίδες Του

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Εσύ, Το Παιδί Και Η … Μέση Σου

COVID-19//

Μια άσκηση grounding για να ρυθμίσεις το άγχος σου

ΕΥΕΞΙΑ//

Με Βοηθό Το Μαξιλάρι

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης