ΕΥΕΞΙΑ//

Γιατί πρέπει να αποφύγουμε την αποτοξίνωση μετά τις διακοπές;

Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι από την αρχή: Οι διακοπές δεν είναι τοξικές!

Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι από την αρχή: Οι διακοπές δεν είναι τοξικές! Δεν χρειάζεται να “αποτοξινωθείτε” από αυτές! Οι ειδικοί στην ψυχική υγεία και τα τρόφιμα αναφέρουν πως αυτό το είδος μηνυμάτων είναι το πραγματικά τοξικό και όχι το ίδιο το φαγητό.

Η διαδικασία της αποτοξίνωσης κατά τη διάρκεια, ή μετά, των διακοπών μπορεί να έχει κάποιες πολύ επιζήμιες ψυχολογικές επιπτώσεις εάν δεν αντιμετωπιστεί προσεκτικά.

Καλό θα ήταν, λοιπόν, να μείνετε προσγειωμένοι στην παρούσα στιγμή και να αισθανθείτε τη χαρά των διακοπών  και όταν περάσει αυτή η περίοδος, όντας αναζωογονημένοι, θα είστε σε θέση να θέσετε καινούργιους στόχους και νέα κίνητρα τόσο για τη διατροφή όσο και για τις γενικές σας συνήθειες.

Όταν τα λόγια “βλάπτουν” την υγεία σας

Σκεφτείτε αυτό: ο όρος αποτοξίνωση υποδηλώνει ότι μια ανεπιθύμητη τοξίνη έχει εισέλθει στο σώμα σας. Έτσι, χρησιμοποιώντας την έκφραση « αποτοξίνωση μετά τις διακοπές » υποδηλώνει ότι αυτά τα νόστιμα εορταστικά γεύματα ήταν κατά κάποιο τρόπο “τοξικά” και πρέπει να αφαιρεθούν.

Επίσης προκαλεί στιγματισμό ορισμένων τροφίμων, ο οποίος μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές ψυχολογικές και σωματικές συνέπειες.

Επομένως, ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιούνται ορισμένες λέξεις και παρουσιάζονται ορισμένες πληροφορίες έχουν άμεσο αντίκτυπο στα συναισθήματά σας και την ψυχική σας ευεξία.

Οι αποτοξινωτικές δίαιτες συνήθιζαν να απευθύνονται σε γυναίκες που ήθελαν να επιτύχουν ένα καλύτερο σώμα με βάση τα πρότυπα ομορφιάς που επικρατούσαν. Αυτό το πρότυπο, ωστόσο, τείνει να καταρριφθεί τον τελευταίο καιρό καθώς είναι μη ρεαλιστικό και δεν δέχεται την ποικιλομορφία των σωματότυπων που υπάρχουν.

Είναι γνωστό ότι το φαγητό παίζει σημαντικό ρόλο στη διασκέδαση των  διακοπών. Όταν λοιπόν χρησιμοποιείται ο όρος αποτοξίνωση περνιέται κατευθείαν το μήνυμα ότι το φαγητό δεν είναι υγιές αλλά κάτι τοξικό και με αυτόν τον τρόπο δεν θα μπορέσουμε  να το ευχαριστηθούμε πραγματικά.

Επομένως, ο όρος «αποτοξίνωση» δημιουργεί μια κακή συναισθηματική σύνδεση με τη  διατροφή και δεν σας αφήνει να δημιουργήσετε θετικές εμπειρίες και αναμνήσεις από τις διακοπές σας.

Η Φυσιολογία της Ντροπής και του Στρες

Η έννοια της αποτοξίνωσης μετά από  τις διακοπές έχει ως στόχο ο οργανισμός μας να «καθαρίσει» από τις τοξικές ουσίες που έχουμε καταναλώσει εκείνη την περίοδο.

Αυτό προκαλεί απότομες αλλαγές στο διατροφικό πρόγραμμα με αποτέλεσμα να προκληθούν κίνδυνοι στην υγεία μας.

Κατά την συνεχή εναλλαγή των διατροφικών συνηθειών αυξάνεται η κορτιζόλη, η οποία είναι μια ορμόνη του στρες και συντελεί ως παράγοντας μείωσης του προσδόκιμου ζωής. Τα υψηλά επίπεδά της έχουν επίσης συσχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης Αλτσχάιμερ, καρκίνου, διαβήτη και καρδιακών παθήσεων.

Είναι επίσης σημαντικό να επισημάνουμε ότι εκείνοι που έχουν βιώσει διατροφικές διαταραχές είναι πιο ευαίσθητοι στις εναλλαγές αυτές.

Έτσι, χρησιμοποιώντας τον όρο «αποτοξίνωση» δυσχεραίνουμε την ψυχολογία τους και μπορεί να οδηγηθούν σε λανθασμένες και επιζήμιες για την υγεία τους επιλογές.

Πώς να προσεγγίσετε τις διακοπές με μια υγιή νοοτροπία

Είναι κατανοητό ότι αυτές οι μακροχρόνιες πεποιθήσεις για την απόλαυση και την ενοχή δεν θα αλλάξουν από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά μπορείτε να κάνετε μικρές, θετικές αλλαγές στη συμπεριφορά σας κατά τη διάρκεια των διακοπών που μπορούν να αρχίσουν να αλλάζουν τον τρόπο που βλέπετε τις επιλογές φαγητού σας αυτή την εποχή του χρόνου και έπειτα.

Αντί να σχεδιάζετε μια αποτοξίνωση μετά τις διακοπές, τι γίνεται αν απλά φάτε πιο αργά και προσεκτικά, απολαμβάνοντας και εκτιμώντας το φαγητό σας;

Εστιάστε στη χαρά αυτής της περιόδου,  χαλαρώστε και υιοθετήστε την ιδέα ότι το φαγητό είναι ένα σχεδόν απαραίτητο μέρος της χαράς και της ευχαρίστησης των διακοπών.

Και θύμισε στον εαυτό σου ότι έχετε το συκώτι, το οποίο συνεχώς μας αποτοξινώνει.

Εάν αγωνίζεστε να εγκαταλείψετε τη νοοτροπία αποτοξίνωσης μετά τις διακοπές εδώ είναι μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αρχίσετε να σπάτε το μοτίβο, σύμφωνα με τους ειδικούς.

  • Συνεργαστείτε με έναν θεραπευτή ή έναν εγγεγραμμένο διαιτολόγο.
  • Ξεκινήστε να γράφετε σε ένα ημερολόγιο για το πόσο ευγνώμονες είστε για το φαγητό σας και πώς σας κάνει να αισθάνεστε σε συναισθηματικό επίπεδο.
  • Βρείτε μια συνταγή για να μοιραστείτε με έναν φίλο ή μέλος της οικογένειας και να την κάνετε μαζί. Αυτό θα μπορούσε να αυξήσει τη συναισθηματική σας εμπειρία και μνήμη γύρω από ένα ειδικό πιάτο διακοπών.
  • Δοκιμάστε το διαλογισμό και το προσεκτικό φαγητό, δύο πρακτικές μυαλού-σώματος που μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα άγχους σας και να σας βοηθήσουν να εκτιμήσετε το φαγητό ακόμα περισσότερο.

Συμπερασματικά

Το φαγητό δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να το αντιμετωπίζετε ως κάτι αρνητικό καθώς επηρεάζεται την συναισθηματική σύνδεση μαζί του.

Έτσι είναι πιο πιθανό να οδηγηθείτε σε λανθασμένες ιδεολογίες που θα προκαλέσουν πρόβλημα στην υγεία σας.Κανένα φαγητό δεν πρέπει να θεωρείται τοξικό.

Μπορείτε να καταναλώσετε όλα τα γεύματα και συνδυάζοντάς τα με υγιεινές επιλογές να απολαύσετε τις διακοπές σας χωρίς τύψεις.

Αρχική δημοσίευση από την Αγγελίνα Λορέντζου στο logodiatrofis.gr.

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Μόλις ξεκίνησε η άδειά σου;

ΕΥΕΞΙΑ//

Δίαιτα πριν το καλοκαίρι

ΕΥΕΞΙΑ//

Θες να κόψεις το κάπνισμα; Πρόσεξε τι βάζεις στο ψυγείο σου!

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης