COVID-19//

Γιατί οι κακές συνήθειες αυξάνονται τώρα που είμαστε σπίτι

Και τι μπορούμε να κάνουμε για να τις σταματήσουμε;

Συνεχίζουμε να παραμένουμε όσο μπορούμε στο σπίτι, για να εμποδίσουμε τη διασπορά του κορονοϊού. Την ίδια στιγμή όμως, το άγχος μας που σχετίζεται με την ανία και το φόβο για το άγνωστο, μας κάνει να υιοθετούμε ανθυγιεινές συνήθειες.

Ας μιλήσουμε όμως πιο συγκεκριμένα: σύμφωνα με το Nielsen οι πωλήσεις του αλκοόλ στην Αμερική αυξήθηκαν κατά 55%, ενώ οι περισσότεροι κατανάλωναν περισσότερη ποσότητα φαγητού και αθλούνταν λιγότερο. Σύμφωνα μάλιστα με νέα δεδομένα από 68,000 fitness trackers, σημειώθηκε μείωση 39% στη σωματική δραστηριότητα από 1η Μαρτίου. Σε ό,τι αφορά στην τηλεόραση, όπως ήταν αναμενόμενο τα ποσοστά τηλεθέασης ήταν υψηλότερα από ό,τι συνήθως – αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου, οι Αμερικανοί πέρασαν 156 δισεκατομμύρια λεπτά παρακολουθώντας τηλεόραση, δηλαδή 41 δισεκατομμύρια λεπτά περισσότερο σε σχέση με τον Φεβρουάριο.

Σε περιόδους έντονου άγχους και στρες, οι άνθρωποι στρέφονται σε οτιδήποτε τους βοηθάει να περάσουν την ώρα τους, είτε αυτό είναι αλκοόλ, είτε ζάχαρη, τεχνολογία ή κάποια άλλη κακή συνήθεια. 

Το θέμα όμως είναι ότι όλες αυτές οι κακές συνήθειες μπορεί να παραμείνουν ακόμα και μετά την κοινωνική απομόνωση, με πολύ μεγάλες επιπτώσεις στη σωματική και ψυχική υγεία ενός ατόμου.

Ας πάρουμε για παράδειγμα το αλκοόλ. «Ξέρουμε ότι οι στρεσογόνοι παράγοντες μπορούν να αυξήσουν την πιθανότητα να στραφεί κάποιος στο αλκοόλ, γι΄αυτό σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή, παρατηρείται αύξηση κατανάλωσης αλκοόλ» υποστηρίζει η Kathy Jung, Διευθύντρια του National Institute on Alcohol Abuse and Alcoholism’s division of Metabolism and Health Effects.

Μην απογοητεύεσαι όμως γιατί υπάρχουν και καλά νέα. Γιατί μπορείς να αντικαταστήσεις κάθε κακή συνήθεια με μία νέα πιο υγιεινή. Και τα βήματα που θα σε οδηγήσουν σε αυτήν δεν είναι τόσο δύσκολα. Για να σε βοηθήσουμε μπορείς να δοκιμάσεις τα εξής Μικροβήματα:

1. Αν νιώθεις άγχος και στρες αναφορικά με το τι συμβαίνει στον κόσμο, κάνε λίγο διαλογισμό.

Μία μικρή παύση και μερικές βαθιές αναπνοές σε βοηθούν να αισθάνεσαι λιγότερο αγχωμένος και περισσότερο παρών και ανθεκτικός σε αβέβαιους καιρούς.

2. Περιόρισε τη ζάχαρη

Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι η ζάχαρη αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Αντί λοιπόν για ένα ζαχαρούχο αναψυκτικό, προτίμησε νερό με λεμόνι!

3. Προγραμμάτιζε 30 λεπτά την ημέρα για το μεσημεριανό σου

Ένα από τα καλά ιδιαίτερα αν δουλεύεις από το σπίτι είναι ότι είναι πιο εύκολο να μαγειρεύεις ένα υγιεινό γεύμα – ειδικά αν ψωνίζεις σωστά.

4. Μην ξεχνάς την κίνηση και την άσκηση

Το γεγονός ότι είσαι περισσότερες ώρες στο σπίτι δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσεις να γυμνάζεσαι. Βγες για λίγο από το σπίτι σου και κινήσου – ακόμα και αν αυτό σημαίνει να κάνεις το τετράγωνο του σπιτιού σου.

Διάβασε ακόμα:

Μία Διαιτολόγος Σου Μαθαίνει Όλους Τους Τρόπους Για Να Αποφύγεις Την Κρυφή Ζάχαρη

Κατανάλωση αλκοόλ στην εποχή της πανδημίας

Ίσως σε ενδιαφέρει…

COVID-19//

Η ζωή μας μετά την καραντίνα

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Πώς μπορούμε να αλλάξουμε συνήθειες κατά την διάρκεια μίας κρίσης

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Από το «δεν μπορώ» στο «θέλω» και «μπορώ»

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης