THRIVING BUSINESS//

Γιατί ο ανθρώπινος παράγοντας είναι το κλειδί για το απόλυτο επαγγελματικό reset

Πώς η πανδημία θα μας βοηθήσει να αναθεωρήσουμε.

Building a strong team, Wooden blocks with people icon on pink and blue background, Human resources and management concept.
Building a strong team, Wooden blocks with people icon on pink and blue background, Human resources and management concept.

Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Τι ρόλο παίζει ο ανθρώπινος παράγοντας στην επιτυχία μιας εταιρίας.
-Τι ρόλο παίζει η τεχνολογία στην επαγγελματική μας ζωή.


Η πανδημία έχει αλλάξει τελείως τον τρόπο που ζούμε και που δουλεύουμε. Και όπως αναφέρει και ο Felix Salmon στο Axios, πρόκειται να αλλάξει και την οικονομία με έναν τρόπο που ποτέ ξανά δεν έχουμε δει.

«Η πανδημία χτυπάει στην καρδιά της Αμερικής, σε όλα όσα έκαναν την οικονομία της την ισχυρότερη από όλες στον κόσμο, την παραγωγικότητά της», γράφει ο ίδιος. Ο οικονομολόγος του Stanford Nicholas Bloom προβλέπει ότι η παραγωγικότητα έχει πέσει στις εταιρίες περίπου 5 με 10%. «Αυτή η πτώση δεν είναι κάτι που δεν προβλέπαμε, αλλά έχει μεγάλο αντίκτυπο», τονίζει.

Ο λόγος που φυσικά η πτώση δεν εκπλήσσει τους ειδικούς είναι γιατί η παραγωγικότητα δεν έχει να κάνει μόνο με την τεχνολογία, αλλά και με τον ίδιο τον κόσμο. Που φυσικά, βιώνει φοβερό στρες. «Οι άνθρωποι γύρω μας κυριολεκτικά ζούνε μέσα στην δουλειά τους», αναφέρει η Abby Levine της Deloitte. «Αυτό έχει ένα φοβερά μεγάλο αντίκτυπο στην ψυχολογία, το σώμα τους αλλά και το μυαλό τους», τονίζει. Μάλιστα, σε έρευνα που δημοσιεύθηκε από το Κέντρο Πρόληψης και Αντιμετώπισης Ασθενειών, υπάρχει 40% αύξηση στις ψυχολογικές ασθένειες, όπως η κατάθλιψη και η μελαγχολία.

Για αυτό ακριβώς πρέπει να ανοιχτεί μια συζήτηση σχετικά με το πώς θα είναι η επαγγελματική και η προσωπική μας ζωή μετά την πανδημία. Ξέρουμε άλλωστε όλοι πως τίποτα δεν θα είναι όπως παλιά. Όμως, έχουμε την δύναμη να χτίσουμε το «καινούργιο» και θα το κάνουμε.

Είναι λογικό να έχει πέσει η παραγωγικότητά μας, να νιώθουμε άσχημα ψυχολογικά αλλά και φυσικά να αντιμετωπίζουμε φαινόμενα burnout. Όμως, για να τα περιορίσουμε ή και για να τα αποφύγουμε, οι εταιρίες χρειάζεται να δημιουργήσουν στρατηγικές αποτελεσματικές και λειτουργικές, όπως για παράδειγμα τον ασφαλή διαμοιρασμό χώρων εργασίας.

Η ασφάλειά μας έχει προτεραιότητα και οι εταιρίες πρέπει να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία υπέρ τους, ώστε και οι άνθρωποι μέσα σε αυτές να γίνουν πιο παραγωγικοί.

Τα Παγκόσμιο Οικονομικό Forum δημοσίευσε μια έρευνα τον Ιούλιο με τίτλο: “Digital Transformation: Powering the Great Reset.” Όμως αυτή που πιστεύουν ότι αυτό το “Great Reset” ή αλλιώς η «μεγάλη επανεκκίνηση» θα γίνει μόνο μέσω της τεχνολογίας δεν έχουν σκεφτεί ορθά μιας και δεν υπάρχει επανεκκίνηση μέσω της τεχνολογίας αν δεν υπάρχει κάποιος άνθρωπος να πατήσει το κουμπί «on» στην εκάστοτε συσκευή.

Αυτό βέβαια, ξεκινάει μια άλλη συζήτηση με την ανάγκη οι άνθρωποι μέσα στην εταιρία να έχουν τα κατάλληλα εργαλεία ώστε να είναι ψυχολογικά δυνατοί και να νιώθουν ότι παίρνουν την υποστήριξη που χρειάζονται, για να λειτουργούν στην καθημερινή τους ζωή. Το παραπάνω ήταν πάντα σημαντικό, αλλά τώρα είναι αναγκαίο. Και αν οι εταιρίες δεν αναλογιστούν τις αξίες πίσω από τους ανθρώπους τους και τις ενσωματώσουν στην κουλτούρα τους, τότε η όποια τεχνολογία έχουν σαν όπλο για να δουλέψουν καλύτερα απλά δεν θα είναι αρκετή.

Σε περιόδους κρίσεως, όπως αυτή που διανύουμε, είναι σημαντικό να αντιστεκόμαστε και να είμαστε ελαστικοί σχετικά με το τι μπορεί να προκύψει. Αυτό θα μας βοηθήσει να κάνουμε το «καινούργιο», για το οποίο αναφέρθηκα και παραπάνω. Οι εταιρίες έχουν κατανοήσει ότι αξίες όπως η συγκέντρωση, η συμπόνια, η συνεργασία είναι σημαντικές για να χτίσουν ένα καλύτερο μέλλον. Όμως δεν μπορούμε απλά να πούμε ότι «βάλαμε μπροστά» σε αυτές τις αξίες αν δεν τις έχουμε καλλιεργήσει. Δεν μπορούμε να γίνουμε καινοτόμοι μέσα σε μια ημέρα, ούτε να αλλάξουμε τον χαρακτήρα μας ξαφνικά. Μπορούμε όμως, να προσπαθήσουμε να φέρουμε την αλλαγή σταδιακά.

Όλο μας έχουμε θετικά κρυμμένα γνωρίσματα βαθιά μέσα μας. Και αυτά τα γνωρίσματα είναι που θα μας βοηθήσουν να γίνουμε πιο παραγωγικοί και να διώξουμε το άγχος, μιας και το άγχος μας εμποδίζει να τα βρούμε και να τα φέρουμε στην επιφάνεια.

Το να ξεχωρίσεις και να βελτιώνεσαι τόσο προσωπικά όσο και επαγγελματικά δεν θα έρθει με το να είναι ο κόσμος γύρω σου όπως θέλει, αλλά με το να βρεις τα δικά σου μονοπάτια και τα δικά σου εσωτερικά χαρίσματα που θα σου επιτρέψουν να αντιμετωπίσεις ό,τι έρθει στη ζωή σου. Και τελικά, αξίζει να αναφέρω ότι η τεχνολογία έχει να κάνει με τον άνθρωπο και ούτε εκείνη θα μας σώσει, αν δεν σωθούμε οι ίδιοι. Μια εταιρία είναι όσο «ελαστική» και ανθεκτική είναι και οι άνθρωποί της. Αν οι υπάλληλοι μιας εταιρίας είναι αγχωμένοι, στρεσαρισμένοι και βιώνουν ένα burn out, τότε και η εταιρία θα επηρεαστεί.

Και για όλες τις επιχειρήσεις, είτε είναι μικρές είτε μεγάλες, είναι πολύ σημαντικό να εστιάσουν στις ικανότητες των υπαλλήλων τους, αλλά είναι ακόμα πιο σημαντικό σε αυτούς τους καιρούς να συμπεριλάβουν μέσα στις ικανότητές τους και την διαχείριση του στρες, αλλά και την ανθεκτικότητα.

Σίγουρα είναι πολύ ωραία η σκέψη του να έχουμε ειδικό λογισμικό ή να έχουμε τελευταίας τεχνολογίας εργαλεία για την δουλειά μας αλλά τι γίνεται τελικά με τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν όλα αυτά τα εργαλεία; Εκείνοι, είναι βελτιωμένοι σε σχέση με το παρελθόν; Εμείς οι ίδιοι, τους αντιμετωπίζουμε καλύτερα από ότι στο παρελθόν;

Η φύση της τεχνολογίας είναι στο να αντικαθιστά κάτι που έκανε ένας άνθρωπος παλαιότερα. Τα μηχανήματα έχουν φτιαχτεί για να βοηθούν την ανθρώπινη εργασία αλλά οι ίδιοι οι άνθρωποι δεν μπορούν να λειτουργούν με διακόπτες on και off.

Ξέρουμε όμως από την άλλη, τι κάνει τους υπαλλήλους μιας εταιρίας να εργάζονται στο καλύτερο δυνατό που μπορούν: Είτε εργάζονται από το σπίτι, είτε από το γραφείο, όλοι αποδίδουν καλύτερα όταν δεν τους αναθέτονται πράγματα χωρίς σταματημό. Όταν μπορούν να «φύγουν» από την δουλειά τους και να χαλαρώσουν, να κοιμηθούν ή απλά να κάνουν τα απαραίτητα διαλείμματα 60 δευτερολέπτων που χρειάζονται. Η ίδια η νευροεπιστήμη άλλωστε, έχει αποδείξει ότι είναι απαραίτητα για να λειτουργούν πιο σωστά.

Επιπλέον, οι υπάλληλοι μιας εταιρίας αποδίδουν καλύτερα όταν έχουν χρόνο να δουν την οικογένεια και τους φίλους τους, όταν δεν νιώθουν τόσο πιεσμένοι από την δουλειά τους. Αυτός είναι ο ανθρώπινος παράγοντας για τον οποίο μίλησα παραπάνω. Και αυτός είναι που μας κάνει να δουλεύουμε πιο σωστά και να δούμε τελικά πόσα θετικά μπορεί να έχει η τεχνολογία.

Φυσικά η τεχνολογία έχει βοηθήσει κατά πολύ τον ίδιο τον άνθρωπο. Για την ακρίβεια, όσο παράδοξο και να ακούγεται η τεχνολογία μπορεί να μας βοηθήσει να έχουμε όρια στην χρήση της, ειδικά στο πώς χρησιμοποιούμε τα κινητά μας, τα social media και άλλες συσκευές που μας αποσυντονίζουν και μειώνουν την παραγωγικότητά μας. Αν το δούμε σωστά, μπορεί να μας βοηθήσει να είμαστε πιο ελαστικοί και πιο ανθεκτικοί στα όσα μας συμβαίνουν.

Είναι γεγονός πως η πανδημία έχει επισπεύσει το μέλλον μας και πρέπει οι ίδιοι να βρούμε τι είναι αυτό που πρέπει να κάνουμε ώστε να την αντιμετωπίσουμε. Το μέλλον μας περιμένει και οι ίδιες οι εταιρίες πρέπει να βρουν τι είναι αυτό που θα βοηθήσει τους υπαλλήλους της να γίνουν καλύτερη και πιο αποδοτικοί. Αν δεν λάβουμε υπόψιν μας τον ανθρώπινο παράγοντα, η τεχνολογία και τα εργαλεία της όσο χρήσιμα και να είναι, δεν θα είναι αρκετά για να έρθει η αλλαγή.

Διάβασε ακόμη:

Εργασιακή δέσμευση: Ο παράγοντας κλειδί για την επιτυχία μιας επιχείρησης

Πώς η εταιρική κουλτούρα οδηγεί στην ευημερία των επιχειρήσεων

Ίσως σε ενδιαφέρει…

COVID-19//

Πράγματα για τα οποία αξίζει να είμαστε ευγνώμονες αυτή τη δύσκολη περίοδο

ΣΚΟΠΟΣ//

Η πανδημία είναι η ευκαιρία μας να χτίσουμε έναν καλύτερο κόσμο

COVID-19//

COVID – 19: 15 Ορισμοί της «νέας παραγωγικότητας» στη «νέα εποχή»

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης