ΕΥΕΞΙΑ//

Γιατί κάθε λεπτό άσκησης μετράει

Η έρευνα από τη Νορβηγία που αποκαλύπτει την σύνδεση μεταξύ άσκησης και μακροζωίας.


Στο επόμενο 1 λεπτό θα μάθεις:

-Πόσα λεπτά άσκησης ημερησίως σε ωφελούν.
-Πόσες ώρες καθιστικής ζωής ημερησίως συνδέονται με πρόωρη θνησιμότητα.


Η άσκηση – ακόμα και αν είναι λίγη – μπορεί να παρατείνει τη ζωή, αναφέρει νέα έρευνα. Το ενδιαφέρον, μάλιστα, είναι ότι τα ευρήματα ενισχύουν τις ενδείξεις ότι οποιαδήποτε ποσότητα άσκησης είναι ωφέλιμη.

Νορβηγοί ερευνητές, επίσης, ανακάλυψαν ότι η πολλή καθιστική ζωή συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου. Κι από την άλλη ότι ακόμα και λίγη άσκηση μπορεί να είναι ωφέλιμη.

Ακόμα και λίγη άσκηση ωφελεί

Οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία 8 μελετών σε περισσότερους από 36.000 ενηλίκους 40 ετών και άνω, που παρακολουθήθηκαν για 6 χρόνια. Στη διάρκεια της έρευνας, πέθανε σχεδόν το 6%. Οι ερευνητές κατέληξαν ότι οποιαδήποτε ποσότητα σωματικής δραστηριότητας, άσχετα από ένταση, συνδεόταν με σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Ποσοστά θνησιμότητας μειώθηκαν απότομα καθώς αυξανόταν η δραστηριότητα σε ποσότητα παρόμοια με τη μέση δραστηριότητα στους άντρες στις ΗΠΑ και ήταν περίπου 10% έως 15% χαμηλότερα από τα επίπεδα άσκησης αντρών και γυναικών στη Σκανδιναβία.

Παρόμοια έντονη πτώση στα ποσοστά θνησιμότητας συνδεόταν με αυξημένες ποσότητες ελαφράς άσκησης μέχρι 30 λεπτά την ημέρα και μέτριας έως έντονης για 24 λεπτά ημερησίως. Η μεγαλύτερη διαφορά στον κίνδυνο πρόωρου θανάτου ήταν μεταξύ των λιγότερο και περισσότερο ενεργών, με 5 φορές περισσότερους θανάτους στους αδρανείς έναντι των πιο ενεργών.

Η καθιστική ζωή είναι εχθρός της υγείας

Σχετικά με την εν λόγω έρευνα που δημοσιεύτηκε στο BMJ, ο Ulf Ekelund, καθηγητής στο Norwegian School of Sport Sciences, δήλωσε ότι τα ευρήματα ενισχύουν ενδείξεις ότι οποιαδήποτε ποσότητα άσκησης είναι ωφέλιμη.

Το εντυπωσιακό ωστόσο είναι ότι οι ερευνητές επίσης ανακάλυψαν ότι το να περνά κάποιος τουλάχιστον 9.5 ώρες την ημέρα καθισμένος συνδέεται με στατιστικά σημαντικά αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Διάβασε ακόμα:

17+1 Ερωτήσεις Στον Δρ. Δελλή Για Τη Δίαιτα Βασικής Ινσουλίνης

Κόψε Το Κάπνισμα Κάνοντας Ύπνωση

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Πώς να ζήσετε περισσότερο

ΕΥΕΞΙΑ//

Ο Thrive Οδηγός για να κινείσαι περισσότερο και να γεμίζεις ενέργεια τον εγκέφαλό σου

ΕΥΕΞΙΑ//

Έρευνα: λίγες ώρες άσκησης μειώνουν τον κίνδυνο κατάθλιψης!

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης