THRIVING BUSINESS//

Γιατί είναι τόσο σημαντική η διαδικασία του Onboarding;

7 Μικροβήματα για ένα επιτυχημένο Onboarding.

Ξέρεις ότι το 96% των υπαλλήλων δηλώνει ότι η κατ’ ιδίαν επικοινωνία με τον manager του είναι χρήσιμη κατά τη διάρκεια του Onboarding με το το 67% των νεοπροσληφθέντων να συμφωνεί ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό να περιγράψει κατά την περίοδο Onboarding τους στόχους ο manager τους; Σύμφωνα μάλιστα με το Harvard Business Review, το 23% των νεοπροσληφθέντων είναι πιο ικανοποιημένοι με την εμπειρία του Onboarding, εάν τους ανατεθεί την πρώτη εβδομάδα τους στην εταιρεία ένας συνεργάτης (buddy) που θα είναι “δίπλα τους” τους επόμενους μήνες.

Το Onboarding δεν ήταν ποτέ ξανά στο παρελθόν τόσο σημαντικό όσο είναι σήμερα στον υβριδικό κόσμο. Και ένα ισχυρό εργαλείο για το onboarding που εφαρμόζουμε στη Thrive είναι η Πρώτη Συνέντευξη, ανάμεσα σε μία νέα πρόσληψη και τον manager του. Η πρώτη ερώτηση αυτής της συνέντευξης είναι «τι είναι σημαντικό για εσένα στη ζωή σου εκτός δουλειάς και πώς μπορούμε να σε βοηθήσουμε»; Οι απαντήσεις ενδέχεται να περιλαμβάνουν ευθύνες όπως για παράδειγμα η φροντίδα των παιδιών ή των γονέων, αλλά και καθετί που σου γεμίζει χαρά και θέλεις να έχεις χρόνο για αυτό. Η Πρώτη Συνέντευξη είναι ακόμα πιο σημαντική όταν ο manager δεν έχει συναντήσει ποτέ το νέο εργαζόμενο – όπως συμβαίνει συνήθως. Και για να διατηρήσουν τη μεταξύ τους σχέση, οι managers και οι εργαζόμενοι την επαναλαμβάνουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα μέσα από κατ’ ιδίαν συναντήσεις. 

Πώς θα κάνετε όμως ακόμα πιο επιτυχημένη την διαδικασία του Onboarding; Τα Μικροβήματα που ακολουθούν θα σας βοηθήσουν να τα καταφέρετε.

7 Μικροβήματα για ένα επιτυχημένο Onboarding

1.Οργανώστε την Πρώτη Συνέντευξη

Η Πρώτη Συνέντευξη αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για το onboarding που εφαρμόζουμε στη Thrive. Πρόκειται για την πρώτη συνάντηση ανάμεσα σε μία νέα πρόσληψη και τον manager του. Η πρώτη ερώτηση αυτής της συνέντευξης θα πρέπει είναι «τι είναι σημαντικό για εσένα στη ζωή σου εκτός δουλειάς και πώς μπορούμε να σε βοηθήσουμε»; Επειδή το πιο πιθανό είναι ο manager να μην έχει συναντήσει ποτέ το νέο εργαζόμενο, θα πρέπει να τον γνωρίσει καλύτερα. 

2.Προγραμματίστε ανά τακτά χρονικά διαστήματα follow up συναντήσεις

Προγραμματίστε νέες follow-up συζητήσεις σε μηνιαία βάση για να  συζητήσετε τα θέματα που θίξατε στην Πρώτη Συνέντευξη και να διασφαλίσετε σε κάθε μέλος της ομάδας σας τη στήριξη που χρειάζεται στις επαγγελματικές και προσωπικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει. 

3.Συστήστε το νέο συνάδελφο στην ομάδα σας…

Ξεκινήστε το επόμενο meeting, συστήνοντας το νέο συνάδελφο στην ομάδα σας. Κάντε και ένα βήμα παραπάνω. Ζητήστε του να έχει προετοιμάσει το δικό του Thrive Reset 60 δευτερολέπτων, επιλέγοντας τις εικόνες, τα quotes και τη μουσική music που τον ηρεμούν και τον κάνουν χαρούμενο. Το Thrive Reset αποτελεί ένα εξαιρετικό υβριδικό εργαλείο – βασίζεται στη νευροεπιστήμη που υποστηρίζει ότι μπορούμε να απαλλαγούμε από το στρες μέσα σε 60 – 90 δευτερόλεπτα. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μάθεις όσα περισσότερα μπορείς για το νέο συνάδελφο μέσα σε 60 δευτερόλεπτα. 

4.…και στους επικεφαλής των Τμημάτων

Είναι σημαντικό να γνωρίσει τα άτομα που διοικούν την εταιρεία και να έχει μία επαφή μαζί τους. Έτσι, βοηθάτε το νέο εργαζόμενο να γνωρίσει καλύτερα τη δομή του οργανισμού και την εταιρική του κουλτούρα, καθώς και τη λειτουργία των τμημάτων.

5.Μοιραστείτε με το νέο συνάδελφο το εγχειρίδιο onboarding

Ενημερώστε τον για το πού μπορεί να βρει τις όλες τις διαδικασίες που τον αφορούν, όπως για παράδειγμα τον τηλεφωνικό κατάλογο ή τις πληροφορίες αναφορικά με την ιατρική του ασφάλεια, καθώς και την περιγραφή των καθηκόντων του κάθε μέλους της ομάδας. 

6.Χτίστε τη σχέση μεταξύ των μελών της ομάδας σας

Αν συνεχίζετε να εργάζεστε από το σπίτι, ή ακολουθείτε ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας, πέρα από τα meetings με το τμήμα προσωπικού ή και το τμήμα IT για τον εξοπλισμό του, οργανώστε εβδομαδιαία meetings του νέου συναδέλφου με κάθε μέλος της ομάδας του. Με αυτόν τον τρόπο θα έχει την ευκαιρία να τους γνωρίσει όσο καλύτερα μπορεί, από όπου και αν βρίσκεται.  

7.Οργανώστε team building δραστηριότητες με ασφάλεια

Εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν, οργανώστε δραστηριότητες εκτός γραφείου για να καλλιεργήσετε τη σχέση ανάμεσα στα μέλη της ομάδας σας. Μπορείτε να επιλέξετε μία ημέρα της εβδομάδας (για παράδειγμα την Παρασκευή) και να οργανώσετε μεσημεριανό, καφέ ή ποτό μετά την δουλειά σε εξωτερικό χώρο για περιορισμένα άτομα και τηρώντας τα μέτρα ασφαλείας. 

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Η αρχική συνέντευξη και η Μεγάλη Παραίτηση

THRIVING BUSINESS//

Γιατί οι εργαζόμενοι παραιτούνται εντός των πρώτων 3 μηνών

THRIVING BUSINESS//

5 τρόποι για να αυξήσεις τη δέσμευση της ομάδας σου

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης