ΕΥΕΞΙΑ//

Φρούτα και λαχανικά για τα παιδιά μας

Φρούτα και λαχανικά για όλους!


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Ποια είναι τα τρικ για να τρώνε τα παιδιά σου σου φρούτα και λαχανικά.
-Γιατί να βάλεις το παιδί σου στην κουζίνα.


Οι σωστοί διατροφικοί κανόνες και η εκπαίδευση είναι καθοριστική για την μελλοντική πορεία διατροφής του παιδιού μας, ιδιαίτερα σε μια εποχή όπου η αφθονία των αγαθών είναι μεγάλη και δυστυχώς οι κακές επιλογές πολλές και συνήθεις.

Τα φρούτα και τα λαχανικά αποτελούν την καλύτερη ασπίδα, για τη βελτίωση της υγείας μας, της ευεξίας μας ακόμη και της ψυχολογίας μας. Ασπίδα για την μείωση του κινδύνου καρδιοπαθειών και διαφόρων μορφών καρκίνου, της εμφάνισης αλλεργικών συμπτωμάτων-άσθματος, της υπέρτασης, του διαβήτη και πολλών άλλων παθήσεων από την παιδική ηλικία αλλά και στην μετέπειτα ενήλικη ζωή.

Για την κατανάλωση των φρούτων και των λαχανικών από τα παιδιά υπάρχουν, κάποιες λύσεις – τρικ, που μπορούμε να εφαρμόσουμε τα οποία όσο πιο νωρίς σε ηλικία εφαρμόσουμε τόσο καλύτερα για την εκμάθηση τους.

1ο – Να καταναλώνουμε εμείς φρούτα και λαχανικά συχνά και βέβαια να το δείχνουμε στα παιδιά μας.

Είμαστε το πρότυπο τους και αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε ποτέ.

2ο – Να «παίζουμε» με τα φρούτα και τα λαχανικά

Να περιεργαζόμαστε την υφή και το χρώμα τους και να τα δοκιμάζουμε παίζοντας.

3ο – Να μην φοβόμαστε να αφήσουμε και λίγη ώρα παραπάνω νηστικό το παιδί μας, να μην φοβόμαστε να του χαλάσουμε το χατίρι, προκειμένου να μάθει να τρώει, το όσπριο ή το λαχανικό.

Συνήθως εάν ένα παιδί πει «δεν θέλω να φάω κάτι» αμέσως, ο γονιός προσφέρει ένα μια εναλλακτική πρόταση. Κανένα παιδί αλλά ακόμα και ένας ενήλικας δεν θα καθίσει να φάει τον αρακά ή την φακή αν του προτείνουμε αντί για αυτό ένα μπιφτέκι. Το χειρότερο όμως είναι πως θα γίνει και συνήθεια το να ζητά συνεχώς το κάτι άλλο. Μάλιστα οι παλιοί λέγανε ότι «Η πείνα είναι ο καλύτερος μάγειρας».

4ο – Προτιμήστε φρούτα και λαχανικά με χρώμα.

Έρευνες έχουν δείξει ότι το «παιχνίδισμα» του παιδιού με τρόφιμα που έχουν χρώμα, του κεντρίζει περισσότερο και το ενδιαφέρον να το δοκιμάσει. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που οι εταιρείες, γλυκών και σχετικών τροφών χρησιμοποιούν χρώματα. 

5ο – Πηγαίντε μαζί για ψώνια με τα παιδιά στη λαϊκή, στο μανάβικο, στο Σουπερ Μάρκετ

Φροντίστε να τους μάθετε και να τους δείχνετε τα φρούτα και λαχανικά και να τους γνωρίσετε τη διατροφική τους αξία. Άλλωστε είναι και αυτός ένας τρόπος να έρθετε πιο κοντά στα παιδί σας, και να παίξετε διαφορετικά μαζί τους.

6ο –  Μαγειρέψτε όταν μπορείτε μαζί με τα παιδιά.

Βάλτε τα να σας βοηθήσουν στην κουζίνα, πλένοντας λαχανικά, φρούτα κλπ. Ζυμώστε μαζί τους μια πίτσα λαχανικών και γεμίστε τη με χρώματα. Πιπεριές, ελιές, μανιτάρια, θα δώσουν στο παιδί την αίσθηση της δημιουργίας αλλά και τη χαρά να δοκιμάσει αυτό που έφτιαξε.

Βάλτε το να παίξει, να καθαρίσει την φακή και να την βάλει αυτό στην κατσαρόλα και πείτε του ότι σήμερα θα φάτε αυτό που το ίδιο δημιούργησε. Όταν ένα παιδί συμμετέχει, δημιουργεί, γίνεται βοηθός μας στη διαδικασία του μαγειρέματος, συνήθως χαίρεται και να δοκιμάσει ένα καινούργιο τρόφιμο.

7ο – Δώστε στο παιδί σας να καταναλώσει  ένα νέο λαχανικό ή φρούτο μαζί με ένα που καταναλώνει ήδη.

Πιο εύκολα θα φάει ένα αχλάδι που θα το τρώει μαζί με μια μπανάνα που την έχει ξαναφάει και του άρεσε παρά μόνο του.

8ο – Το πιο σημαντικό ίσως από όλα είναι να μην θυμώνετε, να μη μαλώνετε τα παιδιά για το φαγητό, γιατί αυτό δημιουργεί αντίδραση και απέχθεια  στο παιδί.

Όταν ο γονιός γίνεται καταπιεστικός για το φαγητό, η αντίδραση συνήθως είναι αρνητική και απορριπτική για το παιδί. Κάθε άνθρωπος έχει φόβο στο να δοκιμάσει κάτι καινούργιο, κάτι νέο, πόσο περισσότερο ένα παιδί που όλα είναι καινούργια μπροστά του.

Με υπομονή, χωρίς φόβο και άγχος από εσάς και όλη την οικογένεια και με την κατάλληλη πολλές φορές υποστήριξη από τους ειδικούς (τον γιατρό ή/και τον διατροφολόγο κλπ), μπορούμε να μάθουμε τα παιδιά μας να  καταναλώνουν φρούτα και λαχανικά – να τα αγαπήσουν και να τα έχουν ως σύμμαχο της υγείας τους στην ενήλικη ζωή τους.

Δεν το βάζουμε κάτω, δοκιμάζουμε ξανά και ξανά, μπορεί να χρειαστούν αρκετές προσπάθειες αλλά στο τέλος το αποτέλεσμα θα είναι θετικό. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι κάποτε είμαστε και εμείς παιδιά!

Οδηγίες Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και Αμερικανικής διατροφικής εταιρίας

  • 1-3 ετών: Ημερησίως  2 μερίδες φρούτων & 1 μερίδα λαχανικών
  • 4-8 ετών: Ημερησίως  2 μερίδες φρούτων & 2 μερίδες λαχανικών
  • 9-18 ετών: Ημερησίως  3 μερίδες λαχανικών & 2 μερίδες φρούτων

Αρχική δημοσίευση από τον Δημήτρη Κουτρούμπα στο logodiatrofis.gr.

Διάβασε ακόμα:

Ο δεκάλογος του καλού προπονητή για παιδιά

Αδυνάτισμα και πρωινό. Τι πρέπει να βάλεις στο πιάτο σου για να χάσεις κιλά.

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Πώς να οργανώσεις το περιβάλλον σου για να κάνεις υγιεινές διατροφικές επιλογές

COVID-19//

Thriving στην κουζίνα, όσο μένουμε σπίτι

ΕΥΕΞΙΑ//

Όλα τα μυστικά για τα λαχανικά

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης