THRIVING BUSINESS//

Feedback με (περισσότερη) ενσυναίσθηση;

Γιατί ο τρόπος που δίνουμε και δεχόμαστε feedback, χρειάζεται αλλαγή.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πώς θα σε βοηθήσει η αυτογνωσία να κάνεις σωστή κριτική.
-Γιατί πρέπει να ζητήσεις από την ομάδα σου ένα ειλικρινές feedback.


Η πανδημία του κορονοϊού άλλαξε όχι μόνο τον τρόπο που ζούμε και εργαζόμαστε, αλλά και εκείνον που επικοινωνούμε. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, είναι επιτακτική η ανάγκη να είμαστε ειλικρινείς στην επικοινωνία μας με τους γύρω μας για να μπορούμε να παραμένουμε πραγματικά συνδεδεμένοι μαζί τους, ακόμα και αν δεν είμαστε στο ίδιο γραφείο.  

Όταν επικοινωνούμε με ενσυναίσθηση, όχι μόνο στηρίζουμε την ομάδα μας, αλλά θέτουμε παράλληλα τις βάσεις για μία πιο αποτελεσματική και πιο ανθεκτική  εταιρεία. Αυτός ο Thrive οδηγός, θα σας βοηθήσει να εξασκήσετε και να καλλιεργήσετε την ενσυναίσθησή σας.  

Ενσυναίσθηση: Μία θεμελιώδης αρχή σε αβέβαιους καιρούς

Η ενσυναίσθηση έχει να κάνει με την παρακίνηση και την ενθάρρυνση της ομάδας σας να μιλήσει για άλα εκείνα που την απασχολεί. Έχει να κάνει με το feedback, τις διαφωνίες και το να μπορείτε να αντιμετωπίσετε ένα πρόβλημα την στιγμή που προκύπτει. Βασική προϋπόθεση: όλα τα παραπάνω να συνοδεύονται με ένα αίσθημα κατανόησης και συμπόνιας. Η ενσυναίσθηση είναι εκείνη που έχει την δύναμη να μας βελτιώσει, να μας κάνει περισσότερο ανθεκτικούς και έτοιμους να αντιμετωπίσουμε τις όποιες προκλήσεις, ενώ παράλληλα “χτίζει” πιο δυνατές ομάδες που όχι μόνο συνεργάζονται αρμονικά, αλλά φροντίζουν και νοιάζονται πραγματικά μεταξύ τους. 

Μέσα από την ενσυναίσθηση, μπορούμε να ξεπεράσουμε εμπόδια, να αναγνωρίσουμε τυχόν αδυναμίες, να εστιάσουμε στη ρίζα των προβλημάτων και να χτίσουμε την εμπιστοσύνη. Σε αντίθετη περίπτωση, “επιτρέπουμε” σε όλες εκείνες τις προκλήσεις που θα μπορούσαν πολύ εύκολα να εντοπιστούν και να αντιμετωπιστούν, να γίνουν μη διαχειρίσιμες. Σύμφωνα με έρευνα, κάθε φορά που ένας εργαζόμενος αποφεύγει να θίξει ένα σημαντικό ζήτημα, αυτό κοστίζει στην εταιρεία κατά μέσο όρο $7,500. 

Έρευνες υποστηρίζουν ότι η ενσυναίσθηση στον εργασιακό χώρο οδηγεί στη δημιουργία ισχυρών δεσμών ανάμεσα στα μέλη μίας ομάδας, μεγαλύτερη δέσμευση και καλύτερη ψυχική υγεία – επομένως είναι ιδιαίτερα σημαντική σε περιόδους μεγάλων αλλαγών. Όλοι μας έχουμε αυτή την στιγμή την ευκαιρία να εργαζόμαστε καλύτερα, πιο δίκαια και πιο ανθρώπινα για να μπορούμε να δημιουργούμε ένα καλύτερο, πιο ασφαλές και ανοιχτό σε όλους περιβάλλον εργασίας. 

Αλλαγή νοοτροπίας

Το να δρούμε και να συμπεριφερόμαστε στον εργασιακό χώρο με ενσυναίσθηση, ίσως αποτελεί πρόκληση για κάποιους από εμάς, λόγω των περιοριστικών πεποιθήσεων που μας κρατούν πίσω και μας εμποδίζουν να μοιραζόμαστε τα συναισθήματά μας ή δεν μας επιτρέπουν να δεχόμαστε το feedback των άλλων ή αντίστοιχα να δίνουμε εμείς το δικό μας. Επομένως το πρώτο βήμα είναι η αλλαγή νοοτροπίας, να επαναπροσδιορίσουμε τον τρόπο που συμπεριφερόμαστε στη δουλειά, έχοντας στο μυαλό μας το “καλύτερο, πιο ασφαλές και ανοιχτό σε όλους περιβάλλον εργασίας”. Με ποιον τρόπο; Θα πρέπει να είμαστε ανοιχτοί στην κριτική και να την αντιμετωπίζουμε όχι σαν μία προσωπική επίθεση, αλλά μία ευκαιρία για να γίνουμε καλύτεροι, να μάθουμε, να εξελιχθούμε και να βελτιωθούμε.

Η αλλαγή νοοτροπίας θα μας βοηθήσει να περάσουμε από την θεωρία στην πράξη, μέσα από μικρά, επιστημονικά τεκμηριωμένα και εύκολα εφαρμόσιμα βήματα – τα Μικροβήματα:

Καλλιεργώντας την αυτογνωσία

Η αυτογνωσία θα μας βοηθήσει να γίνουμε όχι μόνο καλύτεροι ηγέτες, αλλά και καλύτεροι άνθρωποι.  Έχοντας καλλιεργήσει την αυτογνωσία, το να δεχόμαστε ή να δίνουμε feedback μετατρέπεται σε μία εύκολη και φυσική διαδικασία, γιατί είμαστε σε θέση να αντιληφθούμε ότι διαρκώς εξελισσόμαστε και πως οι συνάδελφοί μας μπορούν να μας βοηθήσουν να επιτύχουμε τους στόχους μας. 

Τα Μικροβήματα που ακολουθούν θα σας βοηθήσουν να καλλιεργήσετε την αυτογνωσία σας: 

  • Προτιμήστε το “τι” και όχι το “γιατί”. Την επόμενη φορά που θα βιώσετε μία αποτυχία, αποφύγετε την ερώτηση “γιατί απέτυχα” και προτιμήστε “τι αλλαγές πρέπει να κάνω ή ποιες δεξιότητες πρέπει να καλλιεργήσω για να επιτύχω την επόμενη φορά. 
  • Σκεφτείτε τα σημεία στα οποία υστερείτε: πώς θα καταφέρετε να επικοινωνήσετε καλύτερα και πιο αποτελεσματικά με την ομάδα σας; Μήπως πρέπει να αλλάξετε κάτι στον τρόπο επικοινωνίας σας; 

Δίνοντας feedback με (περισσότερη) ενσυναίσθηση

Ο τρόπος που δίνεται το feedback, είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την επιτυχία της ίδιας της εταιρείας, καθώς βοηθάει τους εργαζομένους της να εξελιχθούν και να βελτιωθούν. Σύμφωνα με έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας Zenger/Folkman, το 92% των συμμετεχόντων υποστηρίζει πως αν το αρνητικό feedback δίνεται με σωστό τρόπο, είναι αποτελεσματικό για τη βελτίωση της απόδοσης. 

Υπάρχει όμως ένα μεγάλο “αν”.  Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Gallup, μόλις το 26% των εργαζομένων δηλώνει πως το feedback που δέχεται το κάνει καλύτερο στην δουλειά του, με το μεγαλύτερο ποσοστό να υποστηρίζει πως αποδυναμώνει τη δέσμευση και την ικανοποίησή του. 

Τα Μικροβήματα που ακολουθούν θα σας βοηθήσουν να δίνετε feedback με (περισσότερη) ενσυναίσθηση:

  • Την επόμενη φορά που είστε έτοιμος να δώσετε το feedback σας σε ένα από τα μέλη της ομάδας σας, κάντε μία παύση. Αν είστε στρεσαρισμένος ή εκνευρισμένος, σίγουρα δεν θα μπορέσετε να το κάνετε αποτελεσματικά. 
  • Κάθε φορά που ανακύπτει ένα πρόβλημα, προσπαθήστε να βρείτε έναν τρόπο να το αντιμετωπίσετε άμεσα. Αποφύγετε τη χρήση θετικών, μη σχετικών φράσεων στο αρνητικό feedback, καθώς έτσι αποδυναμώνεται το μήνυμά του.

Λαμβάνοντας feedback με (περισσότερη) ενσυναίσθηση

Ένα αρνητικό feedback στο περιβάλλον εργασίας, αποτυπωμένο με λάθος τρόπο, είναι αρκετό για να  μειώσει την δέσμευσή μας. Γι΄αυτό είναι επιτακτική η ανάγκη αλλαγής νοοτροπίας αναφορικά με τον τρόπο που δεχόμαστε την κριτική

Τα Μικροβήματα που ακολουθούν θα σας βοηθήσουν να δέχεστε feedback με (περισσότερη) ενσυναίσθηση:

  • Προσπαθήστε να κατανοήσετε την οπτική γωνία και τα κίνητρα του συναδέλφου που σας ασκεί την κριτική. Καταγράψτε όλα όσα σας λέει, διαβάστε τα σε ανύποπτο χρόνο που δεν θα είστε συναισθηματικά φορτισμένοι και προσπαθήστε να αναλογιστείτε μήπως έχει δίκιο. 
  • Ζητήστε από την ομάδα σας ένα ειλικρινές feedback. Ρωτήστε τους συγκεκριμένα “τι θα μπορούσα να κάνω διαφορετικά για να σας βοηθήσω περισσότερο”. Είναι πιο πιθανό ότι θα σας απαντήσουν με ειλικρίνεια αν καταλάβουν ότι θέλετε να βελτιωθείτε.  

Διάβασε ακόμα:

New normal: Βοηθήστε την ομάδα σας να διαχειριστεί το άγχος της επιστροφής

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για να αναπτύξεις τα ηγετικά σου χαρακτηριστικά

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Η κουλτούρα του feedback: φίλος ή εχθρός;

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

4 τρόποι να ξεπεράσεις το φόβο του feedback

THRIVING BUSINESS//

Αμεσότητα με ενσυναίσθηση: Η πολιτιστική αξία που αποτελεί το υπέρτατο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης